I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] [Skänkes] Cubase 5 Handboken PC/MAC

Övrigt - Köp & Sälj

   

2011-03-12 14:02

[Övrigt] [Skänkes] Cubase 5 Handboken PC/MAC

Har vunnit boken för ett tag sen.. Aldrig använd då jag aldrig har använt mig utav cubase...
Om någon är intresserad så skänker jag bort den istället för att behöva låta den samla damm..


Värd 219:-

347-sidor..



Cubase är ett av de allra mest använda programmen för att använda datorn som musikstudio. Boken guidar dig genom programmets många delar och visar med tydliga exempel på hur de olika funktionerna och verktygen kan komma till användning.

Författaren berättar om hur du konfigurerar programmet för att få ett snabbt användargränssnitt. Du får lära dig olika varianter av inspelning, redigering av inspelat material och metoder för att rädda tveksamma tagningar. Vidare kan du läsa om hur mixern fungerar, hur du använder effekter och automation, samt hur du slutför en produktion.

Boken riktar sig till både nybörjare och mer erfarna användare - det finns alltid något nytt att lära sig.

Författaren
Mattias "Thisen" Hjelm är musiker, producent och frilansskribent inom musik och IT. Han har varit lojal användare av Cubase i tio år. Förutom att producera böcker och artiklar inom ämnet, håller han även föreläsningar på gymnasie- och universitetsnivå


www.Myspace.com/Danilbeats