I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag är rädd, hela tiden

Övrigt - Vardagsfilosofi

Hangaround

2004-08-10 23:37
försök övervinna rädslan?
du är medveten om den och kan skriva om den, då kan du inte vara helt galen..gå ut ensam på natten, tvinga dig själv.
jag ågr så ibland, härlig känsla att vara helt skräckslagen..fast rädslan du känner är nog mycket värre.

2004-10-04 18:52
Steenhoff F21: Neej tror du inte han fått en haschpsykos av passiv rökning?
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle

2004-10-04 22:21
om man har sådana sjukdomar i släkten så lockar knark fram sjukdomen...

don't do drugs!

och som nån annan sa, gör saker som du aldrig annars skulle göra, börja med att pumpa musik...det tror jag skulle hjälpa.

2004-10-05 15:06
Jag är oxå paranoid o har vart det lite mer lr mindre de senaste åren. det tilltar o minskar men förvinner aldrig helt. förra jullovet var jag livrädd att överhuvudtaget finnas till, det spelade ingen roll om det var 14.00 i köket med min familj lr 03.00 i mörkret i mitt rum, jag var livrädd.
sen försvann det ett tag men nu är jag rädd igen, inte lika farligt dock. Det jag försöker göra e att inte utföra så många "antirädsla"-ritualer, som jag annars gör, t.ex kontrollera det lilla utrymmet bredvid mitt rum o se mig om innan jag vågar sätta på musik (i rädsla för att inte höra vad det nu är jag är rädd för) Jag har dock inte lyckats nåvidare med det, men är mindre rädd än för en vecka sen iallafall..
men jag är inte rädd om jag går till skolan lr så, känner mej mindra rädd i en stor stad, vare sej det e natt lr dag, en ute i skogen jag bor
Science Genius Girl

2004-10-05 15:59
Steenhoff: Om du hade läst tråden så borde du veta att han inte behöver någon mer hjälp utan mår bra nu...
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle

2004-11-01 11:28
Stenhoff: Vill säga att jag numera är fullt frisk och hälsosam. Jag har inga vaneföreställningar eller omotiverad paranoia. Jag är lite hälsosamt nervös när jag är på konstiga platser på konstiga tider; men inte mer än vad som är normalt. Om någon annan känner igen sig kan ni få låta tråden leva, men jag känner inte igen mig i det själv som skrev inlägget när jag skrev det, så för min egen del kan tråden få dö.

Tack för allt, allihop! Eller ja, inte allihop, men de flesta av er, i alla fall ;)

2004-11-01 12:15
Eksem P21: Det där är farligt och man måste söka hjälp innan det är för sent. Jag känner igen det och vet folk som hamnat där. Det är skitfarligt eftersom du förr eller senare kommer bryta med allt och alla och sedan vette gudarna hur din världssyn kan bli. Du kan utveckla hallucinogena symptom och ännu värre paranoia så det är bäst att söka hjälp innan det är för sent.

Jag vill inte göra dig önnu mer nojjig än du redan är. Men försymtom på schizofrenia är just dessa. Jag menar inte att det är dit du är på väg, men jag menar att det kan bli för sent. Och dessutom du har inget att förlora. Hellre gå till en psykolog som konstaterar att allt är som det ska än att inte göra det och sen behöva ångra sig eller vara inkapabel till det.

2004-11-01 13:03
Tyst P18: Han mår bra nu....