Jag minns en låt.
När jag var liten hade vi en vinylspelare i vårat vardagsrum. Vinylspelaren stod intill en vägg och på en fluff-matta. En fluffmatta är ett dåligt ord, men det var en vit matta som var fluffig.. Som en päls. Jag kommer ihåg att jag brukade ligga på den mattan och lyssna på en skiva. En låt hela tiden, om och om igen. För några månader sedan hittade jag den skivan.. Jag satte igång den och, håll i er, jag ville börja gråta. Den låten har betytt så mycket för mig av någon anledning. Folk jag spelat den för skrattar och tycker den är larvig och dylikt, och jag kan inte undgå att bli sårad... Har detta hänt er någongång? (Låten är förövrigt: "Ainbusk - Lassie" hur "töntigt" det än må låta)
damn, what's wrong with my generation? we was the cream of the crop but it seems we've been robbed that's what happens when you trade in all your dreams for a job
hehe nej, har en liknande låt :)..
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Delphi - jag är inte så ung att jag växte upp och lyssnade på britney spears. Jag lyssnade på denna låt när jag var mellan 3 och 5 år gammal skulle jag tro..
damn, what's wrong with my generation? we was the cream of the crop but it seems we've been robbed that's what happens when you trade in all your dreams for a job
:D
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
dreampod: det är en ainbusk singers 7'... Och nä jag säljer den inte om jag inte måste. :)
wiggah: jag var förövrigt söt när jag var liten.
Allvarligt talat, laddade ner låten och den är ju fan riktigt jävla bra. ojoj!
På G som i Göteborg men ändå inte.
MIss_V: Precis vad jag misstänkte. Du är allt bra klok du! :) Vilken är eran låt? Har ni någon ni kan komma på?
Blev alltid sentimental till den låten när jag var liten.. Tror att det hade att göra med att jag tänkte på serien Lassie som jag aldrig kunnat titta på utan att få tårar i ögonen.
:D
Ninish - You feelin me damn right.
Queff P16 Aint no doubt about it :)
jag hade 2 favvo låtar på vinyl när jag av liten, den ena va min softar låt tipple and tuch-tänd ett ljus och min party låt va några franska troll som hoppa o sjöng,kommer inte på vad dom heter, men jag älskade dom värkligen:)
lillasyster ser dig
ahahahaHAHAHahahaHAHA! förlåt men jag var tvungen att gapflabba lite... den låten är ju så fruktansvärt hemsk.. men jag förstår helt klart vad du menar med din story, jag vetinte om jag har någon låt så där exakt som jag kan komma på men jag känner igen mig ändå.. hmm!?
vadå? jag dyster?
Skulle jag ramla på Fragglarna-soundtracket, ja då skulle det bli cuhrayzee här i lägenheten, det kan jag lova.
det är magiskt.. låten må vara hemsk men jag gillar den ändå. tack alla
Hehe, jag lyssnar fortfarande på musiken jag växte upp med, har lyssnat på den mer eller mindre kontinueligt under hela mitt liv. Dock hade jag inte lyssnat på en av mina favoritskivor på 2 år typ (hade lyssnat på låtar från den, men inte på hela skivan i helhet, introna osv), hörde den för första gången för några månader sedan, då vart jag ruskigt rörd...skrämmande...rysningar i hela kroppen efter 3 sekunder av första introt, kunde fortfarande varenda rad...
"The badder you seem, the more lies you tell..."
Queff : you have issues , serious. Men okej , jag har också några såna låtar som är mkt speciella te.x "Bob Dylan - Hurricane" , "Marilyn Manson - Man that you fear" såna grejer låtar som varit med ett tag andra exemplet är ju uppenbarligen inte lika speciell som första men men.
24/7 always keepin it.
DET ÄR JU DEN HÄR! ååååååååååååååååh :D vilken nostalgitripp :D tack Queff! du har förgyllt min dag :)
Be the change you want to see in the world.
min låt när jag var liten var i alla fall Kung Luie i Djungelboken med Jag vill va som du
Be the change you want to see in the world.
jag gjorde samma grejj. fast jag hade stil och klass redan som knodd (tack mamma och pappa).. aretha franklin - r.e.s.p.e.c.t. fast vi hade trägolv och inte matta. och stora fönster så att det blev varma solfläckar på golvet som man kunde ligga på..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
"vi gick tass i hand..." otroligt välskriven låt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hahaha ja ska mobba sönder dig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
:-p
När jag hör The Clash's "Should I stay or should I go" minns jag alltid när jag var 4-5 år och dansade till videon med min storebrorsa. :)
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
"Jag mötte Lassie, jag mötte Lassie, å jag såg att godhet fanns. Pussa mina ledsna ögon med sin mjuka noooos". Queff, du är inte ensam om att bli nostalgiskt rörd av denna vackra låt..
Den låten är helgjuten! jag blev rätt trackad när jag själv sa att jag aldrig hade hört den, det var någon gång förra året. Men den är helt O.K Själv minns jag "Loranga dartanjang&masarin" från när jag var liten!
Min var Depeche mode - Personal jesus som jag kallade Cowboy-låten.
Vasastan JAO!!
jag sprang runt med mina kuddar på huvet och sjöng och dansa till "man ska ha husvagn"... det va min bästa låt som liten
Redaktionen
2004-09-16 22:03
Smurfarna på LP! Back in the days! :D
namaste
:) skönt att många känner som jag
jag blir jättelessen när jag hört Björnes Magasin låten. Hör iofs inte den så ofta nuförtiden, men det e fan känsloladdat.
Redaktionen
2004-09-18 16:10
Redaktionen
2004-09-19 12:24
"smurfar dem som du o jag? jaaajaaaajaaa" . den glider på ibland fortfarande :D men blir gött nostalgisk =)
namaste
Var tvungen att ladda ner låten direkt...
Så det så!!
Laddade ner låten nu å känner igen den... Kan iofs förstå dig om du lyssnade på den när du var liten...
Så det så!!
ingen som har växt upp med "Loranga, Mazarin & Dartanang" på vinyl? nej fyfan när man var barn hade man riktigt keff musiksmak :(
queff--va söt
Femme fatale