tjejkompis överlevde försökt av självmord.
japp hon överlevde.. hon stog vid en bro hoppa hon bröt ena armen på 4 olika ställen bäckenbenet,revben o lite annat.. jag tänker fyfan vad ont att bryta bäckenbenet.. men nu alla som tar självmord..varför ska dom göra det så svårt? kanske för att dem egentligen inte vill dö.. hon ligger nu på sjukhus nerdrogad o ropar sitt ex namn o nått annat om att hon ska bli frisk.. psyket nästa för henne tror jag..
Fucks your life up crew Tjabo!
vizious bron är hög.. men hon kan ha klättra ner en bit är berg nedanför hon kanske bestämde sig för att inte hoppa o halka? eller jag vet inte.. men det jag ville syfta på är..fan ont med beckenbenet.. jag ttycker detta är sorligt..ni som skratta jag förstår det är misslyckat.. sen var vi inte så nära vänner..men jag känner att det är synd om henne..
Fucks your life up crew Tjabo!
Min farbrors polare försökte ta självmord från andra våningen... antar att det var ett rop på hjälp iaf... sitter i rullstol, förlamad från midjan ner... Men men, jag hoppas att hon klarar sig utan skador (både fysiska och psykiska) i framtiden...
i'll make you disapear like gas in the air...
Det kan ju också vara någon händelse som blir droppen som får bägaren att rinna över. Sen att man väljer att hoppa från något för att ha ihjäl sig kan ju vara en tillfällighet.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
jag tror det är otroligt svårt att ta självmord. För ngnstans inom en finns det ngn slags spärr som säger åt dig att inte skada dig själv.
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson
man tar inte självmord. man begår självmord.
en snubbe skulle begå självmord genom att hoppa framför ett tåg, han klarade sig men blev förlamad ifrån midjan och nerå. herrgud. så tragiskt.? men vafan. sånt ÄR ett tyst rop på hjälp. det är bara att inse. men sådant märker man oftast försent =/
Lingonfil- om man vill ta självmord har man nog kommit över den gränsen
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
dom flesta som misslyckas gör det undermedvetet, det är min teori. jag tror att om man verkligen är bestämd så ser man till att man lyckas. sen finns det såklart extrema fall.. men hur hemskt är det egentligen? är det fel att ta livet av sig om man inte vill leva mer? ska man fortsätta leva bara för familj och vänners skull
Det va bättre förr, svenskunderjord!
men det var ju nån häftig grej på typ ripleys nån gång. Det var nån kille som ville ta självmord, och verkligen ville vara säker på att han dog. Så han bestämde sig för att hänga sig under en bro, när han hängde i halsen skulle han skjuta sig själv i huvudet, gnistran från pistolen skulle sätta eld på bensinen han hade dränkt sig i. För att verkligen vara säker på att dö, hade han tagit gift innan han hoppade. Allt gick dock snett, när han hänge i halsen, missade han huvudet me pistolen och träffade repet som gick av. Han föll då ner i vattnet varpå bensinen sköljdes bort, och han svalde en massa vatten och salt och grejer som fick honom att spy upp giftet. Mannen frös dock ihjäl i vattnet. Tur i oturen??? Han verkade ju vara ganska angelägen om att dö liksom.
Coolin' in the scene like a horse in a stable
G-Qlav P15 lär ju inte va assant =)
Det va bättre förr, svenskunderjord!
hörde om en snubbe som hoppade från ett höghus, en mustig skyskrapa...så kom en kastvid och killen blåser in i en ruta på samma byggnad, brakar in i typ kontor och överlever........man skulle bli reilgiös direkt...
aalvarligt,, om jag skulle begå mitt liv så skulle jag fan göra det lite "flashigt" om man nu kan säga så. Typ plocka ut alla pengar man har, ta ett flyg till new orleans och köra vääärldens fetaste svandyk nerför niagara-fallen iförd rosa kroppsstrumpa. Ja whatever det finns mycket speciela saker som man HELT säker dör av att utföra. Hela fenomenet självmord är väldigt mystikst.
Det här kan låta rått, men jag tycker självmord är de svagas utväg. Man orkar inte ta tag i sina problem, så man gör sig av med dem och sig själv på ett fegt sätt, så man slipper ansvar. Det är tämligen egistiskt om man har i åtanke vad ens medmänniskor får gå igenom.
Vad vill du att det ska stå här? Ring: 0730 - 39347037204752752
Toastare
2004-02-12 12:38
Sen finns det ju dom som vill snor en bil och kör i fel körfält. Dom drar ofta med sej en eller flera personer i fallet. Vet inte hur dom tänker. Visst har dom flesta sagt att jag ska ta livet av mej. Men som tur är gör inte alla som säger så.
Att begå självmord är fegt och egoistiskt. Misslyckas man så är man en fjortis som vill vara tuff. Vad är det svåra med att begå självmord? Ta en bil och kör in snabbt som fan in i en vägg.
Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran
Seriöst, att ta sitt liv är ju en ganska stor sak. Då bör planera det en aning, så man inte misslyckas.
Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran Soran
har en plast syrra som försökt göra de 2gånger i rad men mislyckats båda gångerna .. folk gör vel så för dom inte orkar leva kanske ? dom flesta har nån sjukdom ..
/Mvh Q
förstår ni vad jobbigt att över leva ett försök til självmord?! att behöva facea sina föräldrar och vänner och pojk/flickvänn och hela familjen och alla som litar på en. vad säger men? "jag är lessen". ...?! klart hon mår piss. men det betyder inte att hon hamnar på psyket.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tox1c man ska INTE ta droger om man är deppig, slutar oftast på ett dåligt sätt
Essen sie mein scheisse!?
-ELECTRO-ROCK- & Soran varför man misslyckas? jag har ett exempel. ganska bra vilket bara bevisar att denna "någon" verkligen ville dö men misslyckades pga. någon annan än henne själv.. "någon" skar sig själv och blödde så hårt. gick och la sig på en säng i ett vilorum. personalen hade skiftbyte och en ny tjej jobbade då på den avdelningen med ca 4 då, oanvända mörka rum. "någon" låg där, för viljan att inte bli hittad men att friheten att "springa iväg och gömma sig" var omöjlig i den miljön. den nya tjejen som jobbade fick "larm" av en annan att denna "någon" var borta och skyndade sig för att leta igenom bl.a. dessa rum men kikade bara snabbt eftersom att rummen inte var i användning vid den tidpunkten på dygnet. fel av personalen. men "någon" hittades precis i tid. alltså; misslyckade självmordsförsök beror absolut inte, som du soran sa; att de är fjortisar. tycker det var extremt lågt sagt med tanke på att det bara bevisar vilken oförståelse du måste ha i detta ämne?
Man känner sig nog ganska värdelös när man försöker begå självmord men misslyckas. Det måste ju kännas förjävligt.
Det enda bra med det svenska kungahuset är Prinsessan Madeleine. Ge mig!
Klantigt av henne.. bättre och typ ta en överdos avnått starkt istället när man är ensam och "vet" att ingen kommer på flera timmar.. fan vet jag men inte fan skulle jag hoppa från en bro eller skära handlederna av mig det är juh plågsamt om man inte dör vafan.. hajjar inte riktigt mig på folk som gör självmord som do mtyp vet kan misslyckas.. hm
om man försöker ta självmord men vet att d finns stor risk o misslyckas så vill man nog inte fullt ut ta livet av sig. faktiskt
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
shikadi F20 det är rätt. man kan inte snacka om det utan att ha erfarenheter. det är inte så lätt. det är väl inte fegt?! är det fegt att ha cancer också? tar man självmord så har någon ju puttat en över gränsen alldeles för långt, man är ju sjuk! pff, fegt..
LoRia : håller med dig! även om det är svårt att förstå att ngn är så pass "illa däran" att personen försöker/begår självmord måste man juh samtidigt kunna förstå att det är något som är galet fel hos personen. somliga här i forumet riktar in sig för mycket på själva handlandet och själva situationen där personen försöker begå självmord, tänk på allt som hänt innan som får personen att kliva över gränsen och börjar tänka i banorna som handlar om personens liv.
så sant så sant
min farmor jobbar (jobbade kanske, hon e runt 65) på sabbatsbergs sjukhus, och tar hand om väldigt många av dom som hoppar framför tåg o dyl... en överraskande stor procent överlever, med allvarliga följder som förlamning, rullstolsbundna etc...
Lugn!
hmm... fi fan
Nu kommer jag och e cynisk här! Jag har aldrig förståt mig på ordet "självmordsförsök". Jag menar att alla "förökt" där personer inte dör är isjälva verkat rop på hjälp eller att personer igentligen inte vill ta sitt liv, jag menar come on! Om man verkligen vill dö är det jue bara att hoppa ut från 15 vånignen eller skuta sig själv i huvudet. Svårt att misslyckas Men främst tycker jag att ingen ska behöva ta sitt liv. Alla ska få hjälp, ingen vill väl igentligen dö från början. Sen är det fruktansvärt obehagligt för andra att behöva se en död och i värsta fall krossad, söndersliten människa som hoppat framför ett tåg eller en fönster. Otroligt egoisktiskt och destruktivt! Tackar gudarna att jag inte behövt se något sån där shit!
om man nu vill dö varför inte göra de ordentligt..?
Men om man vet att det finns en risk att man överlever bör man je välja ett annat alternativ, som jag nämte skjuta sig, lägga nacken på ett tågräls eller hoppa från ett 20 vånings hus. Inte en chans att du överlever! OBS! Detta är cynicism på hög nivå! Jag avskyr självmord och önskar ingen att behöva ta livet av sig
om man faktiskt begår självmord så tror jag inte att man ångrar sig mera. iallafall inte i denna värld.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Jag tror att, vill man ta livet av sig, så är det inget svårt alls. Då skiter man nog i hur smärtsam vägen dit är också.
Intressepenisen hårdnar!
hur vet ni ifall d e svagt att ta självmord, vissa sitter verkligen i skiten o vissa har kraftig depression, varför ska man leva om livet verkligen e sjukt förjävligt.? självmordsförsök är antagligen desperata spontana försök till självmord eller ett rop på hjälp eller nåt annat (wow, smart av mig va?) ja tycker itne det är konstigt att fler tjejer begår självmord. bara tragiskt.
<¤¤()¤¤>
Försökte begå självmord landa i sjukan överlevde Man begår självmord när man inte har styrka kvar Alla har sina orsaker.. För det mesta bör det väl va att hjärtat saknar kärlek.. Lr helt enkelt skiter i denna värld..
ey yo what up with them fools
Don't Give Props To The Devil