I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Man glömmer aldrig sin första kärlek"

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-02-27 12:15

"Man glömmer aldrig sin första kärlek"

Alla har väl hört att ma nglömmer aldrig sin första kärlek.
Men sin andra då? Om det andra lr tredje förhållandet är bättre o innehålelr mer kärlek, glömer man det ändå o kommer alltid tänka på sin första?
Jag är nämligen nåns andra kärlek, så jag vill ju att jag ska betyda mer än nån annan gjort, (vilket jag vet att ja ggör) men alla envisas med att man altid kommer tänka på sin första.
Så kan filk som hat många förhållanden förklara för mig, är det lättare att komma över nån bara för att dete är n 2 lr nr 4 i ordningen?
Jag tycker att det borde ha med mängden kärlek o lycka i förhållandet som avgör det. Men jag har ju mitt första nu, (ä'r så kär att jag nästan sprängs!) så ja vill bara veta hur ni whoaiter känner.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2004-02-27 12:17
Nej visst glömmer man inte den personen man älskade först...å man älskar ju alltid den personen på nått vis. Men inte alls på samma sätt som när man var tillsammans, man hyser inte alls samma känslor. Jag menar...träffar man sen nån som betyder mer för än och som man kanske har starkare känslor för betyder den personen mer. Å tar det sen slut, så kanske man minns den personen mer..eller ja, på ett bättre sätt. Det är ju mer ett talessätt. Precis som man inte glömmer den som tog ens oskuld.
Jag skyller allt på Emma!

2004-02-27 12:19
ja okej. som jag tänkte då :)
man kanske itne hatar ettan, (lr så gör man det) men man går itne runt o tänker på den stup i kvarten som när man var kär kanske.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2004-02-27 12:21
Nej precis, min första kärlek var nog den som också sårade mig mest....jag menar jag vet ju att han finns och minns känslan av att vara kär i honom. Men när jag träffar honom typ ute så har jag inte en tanke på att ha honom eller ens att jag skulle sakna det vi hade. Det som har varit har varit, man lever i nuet :)

2004-02-27 12:24
precis. samma som att jag inte går o trånar efter dom ja tyckte va söta när jag gick i nian. för det var då o nu är nu o nu är jag lycklig med min Daniel :)
Toastare

2004-02-27 12:30
Japp, så njut nu....det gör jag!! ;)

2004-02-27 12:35
Jag med! Duygnet runt. Är så lycklig att jag vill springa runt o tönta mig hela tiden hah :D

2004-02-27 13:05
haha jag e nr tre jag :P fast jag är den som har vart tillsammans med honom längst. jag hoppas verkligen inte att han glömmer mig då blir det smällpankaka :P
Tizzle Tazz

2004-02-27 14:26
hahaha

2004-02-27 18:14
Du kan ju alltid fråga honom själv. Det är nog alltid nåt speciellt med den första, men jag tror inte att nummer 2 eller 3 betyder mindre för det. Antagligen var det ju nåt fel, eftersom han inte e ihop me 1:an längre :)

2004-02-27 19:32
tror ändå itne att man glömmer bor att folk existerar lr glömmer bort t ex vänenr ma nhaft lr så. men ma nkanske slutar gilla dem o går vidare med sitt liv lr nåt. ingen aning.

2004-02-28 15:21
det där med att man aldrig glömmer sin första kärlek stämmer knappt in på mig. jag MINNS naturligtvis vem hon var, vår tid tillsammans och vad vi hade, men jag tänker aldrig på henne, i stort sett. den tjejen jag ofta tänker på, där emot, är min "andra kärlek". ett misslyckat förhållande i slutändan, men hon vägrar att försvinna från mina tankar. även om jag inte tänker på henne lika mycket som förr, så poppar hon upp med jämna mellanrum, mer än någon annan, med tanke på att det var flera år sen vi gjorde slut.

2004-02-29 21:05
nej. man glömmer inte sin 1:a kärlek, men som sagt, man glömmer väl inte 2:an & den eventuella resten av nummrena för de?

hoho. kul att jag kallar kärlek för nummer =p
well, ni fattar vad jag menar ;)

2004-02-29 21:20
kommer iaf ALDRIG glömma min första riktiga kärlek... uhh.. sorligt
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2004-03-02 00:34

fredros_nukklz P22

låter som att du har nåt oaslutat med nr 2.an

jag menar, du kanske blev kär o sen hände nåt som du inte riktigt hängde med i vad de var - undrar du över varför hon gjorde si lr så - undrar du över om du hade sagt så istället för si - undrar du över vem hon egentligen var - undrar du hur det skulle ha varit med henne nu, istället för hur du har det nu?

princess_s

det där med man glömmer aldrig den första... de kan ha såmycket olika betydelse - de e individuellt o beroende på erfarenheten...

en persons minnen från förflutna e ju en del av att han e sån han e just då han träffa dig, så var glad för att han har sin story, för annars kanske hade han inte varit den goa killen just du vill krama innan du somnar

that's life

if u change and ur feelings for the world changes with u
och..???

2004-03-02 11:03
moln: ja, jag har tänk mkt på det, o det var ju bra för oss bda att han har erfarenhet innan, så vårt förhållande blir bätre. ja, det va bra.

2004-03-02 11:07
jag har glömt alla mina gamla kärlekar. tacka fan för det.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-03-03 14:30
(ps-det e mest tjejer som skrivit här hehe)
mmm däför att man sprängs ju första gången..o första gången man sprängs..glömmer man ju inte..you said it!

2004-03-04 02:46
Princess_S
Låter på dig som att du e rädd att din pojkvän bara ska komma ihåg sin första kärlek och inte dig!? Har du inte inställningen att ni ska va tillsammans resten av livet? Då kommer han ju inte glömma dig! :)
CAMPIONI!

2004-03-04 03:17
moln: absolut. vårat "avslut" känns väldigt ouppklarat. vi liksom bara "försvann" från varandra. plötsligt ringde ingen av oss, vi träffades inte mer, och jag tyckte att det var skönt efter allt som hade hänt i vårt förhållande. men det kändes som sagt också väldigt ofärdigt, allt. och jag hittade faktiskt hennes mobilnummer för lite mindre än två år sen och ringde upp henne. varför? ja, säg det. jag frågade hur det var och, väldigt kallt, sa att hon var hemma hos sin kille och undrade varför jag ringde. jag hade inget vettigt svar egentligen. efter det samtalet mådde jag rätt dåligt, väldigt dåligt, och sen dess har saker och ting känts mer uppklarat än vid tidpunkten då vi gjorde slut. men samtidigt så finns något kvar i tankarna fortfarande.

och, ja, jag tänker ibland på hur det hade varit om vi fortfarande var ihop. men samtidigt så vill jag verkligen inte ha något med henne att göra. ja, det är konstigt hur saker och ting fungerar.

2004-03-04 20:34
man glömmer inte folk man har gillat, gamla ex som gamla vänner

2004-03-06 16:58
Rizmo: ja, jag vet, brukar tänka så :) brukar låtsas att ja e snyggare o smartare än henne så känner man sig bättre/lugnare :D

2004-03-07 12:54
jag har samma problem. elle jag vet inte om det är problem för dig. men jag är så avis på min killes första kärlek att jag sprängs... allt förstörs pågrund av det

2004-03-07 13:31
orkar inte läsa hela tråden men..

min "första" kärlek sårade mig väldigt mkt.. så därför vill jag inte kalla det min första kärlek då jag tror den ÄKTA 1a kärleken kommer att komma..
givetvis kommer man aldrig å glömma den här snubben.. men jag kommer inte va 60 bast å bli förälskad i han igen för han va 1a kärleken.. nej du!!
Liqorice = Lakris minus u & t

2004-03-07 13:32
åå de ja ville ha sagt :P e att det e skillnad på 1a kärleken och äkta kärlek.. om de båda inte e kombinerade
Liqorice = Lakris minus u & t

2004-03-07 14:14
tru a tru...
1 Blod
1 Gemenskap
1 Rörelse

2004-03-08 13:40
jaaaa :D om vårat förhållande är bättre så är vårat den första riktiga kärleken ju :D
underbart folket :D

2004-04-29 22:33

jag kommer nog aldrig glömma min första. kan tänka på han lite då o då även om det va flera år sen.men däremot så har jag väldigt svårt för att ens bli kär....så kanske beror på det.

2004-04-29 23:02
hehe jag brukar tänka att min killes första bara var lite träning...ett träningsförhållande innan det riktiga o allvarliga började me mig :D då blir ja inte så svartsjuk hehe. Har dåligt självförtroende o blir därför lätt svartsjuk, men det börjar bli bättre :)

2004-04-30 08:27
första glömmer man ju aldrig som sagt.. min andra har kommit bort i bakgrundsbruset i mitt huvud, ibland kommer jag inte ens ihåg att vi var ihop.. men det har mycket att göra med att jag mådde jävligt dåligt under den perioden..

den tredje är min nuvarande flickvän, och hon är mitt lilla allt.. har mycket svårt att tänka mig att jag skulle glömma henne om det tog slut mellan oss
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2004-10-12 16:08
att vara kär för första gången är något speciellt. om man bestämmer sig för att ha ett förhållande med en person bör det betyda att man har något speciellt också med denna(denne). jag tror att det ända som krävs för att man ska komma ihåg någonär att personen kar väckt en speciell känsla hos en, gjort ett speciellt intryck.. så du kan nog vara lugn.. han hade förhoppningsvis inte varit tillsammans med dig alls om han inte känt för dig :)
 Cara de "yo no fui"