I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad ska jag göra.......??

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-03-01 16:12

Vad ska jag göra.......??

MIn pojkvänn som gjorde slut för ett tag sen mår så psykiskt dåligt!!Han har gjort det väldigt länge mer än ett år nu men tror han har mått så från och till i hela sitt liv.. Haft svårt att sova, mardrömmar om att han dör vaknat med jobbig andning osv.. Hans förfluta som barn har vart svår.. Han har aldrig velat prata mer ingående om det så jag vet inte heller vad det egentligen handlar om.. Vet bara att hans syskon är döda och att Pappan offta slog honom när han gjort något fel och anklagat honom för sin brors död.. Han flyttade hemifrån som 16 åring pch hppade av grundskolan.. klarade sig då helt själv och fixade jobb.. sen dess har han bott själv men haft olika flickvänner som svikit honom tills vi träffades.. Vi va tillsammans i ca 2 år jag gjorde slut med honom efter ca 1 år då han hela tiden jobbade och knappt brydde sig längre men tog tillbaka honom senare och efter det har ingenting vart bra mellan oss när det gäller relations grejjen..

Jag har frågat om han vill prata om sitt förflutna men han har alltid slingrat sig och blivit arg och deppad..Just nu har inte någon anhörig. då hans föräldrar skillt sig och flyttat utomlands.. Hans liv har vart knäckande enda sedan barnsben.. Jag vill så gärna hjälpa honom , försöker fortfarande stötta och lyssna på honom men han mår bara sämre.. Han ä fruktansvärt lessen över att han gjorde slut med mig men han tyckte det va det bästa för mig eftersom vi aldrig träffades då han jobbar jämt och mår dåligt... Han har knappt fritid då han jobbar natt på en krog.. Hans jobb har blivit hans liv nu som han sköter till punkt och pricka han ställer alltid upp för dom och är vad jag anser rädd för att göra fel.. Han vill inte sova för att han är rädd för sin drömmar hela tiden..
Jag vet att han är otroligt osäker i sig själv inners inne.. utåt sätt är han en bra kille.. Pålitig och snäll.. Men just nu har det blivit värre... Han vägrar att ta kontakt med läkare för antideppresiva medel och han säger hela tiden att ingen kommer kunna hjälpa honom med sitt förfluta.. Men han vet att jag finns kvar hos han även om det blev slut mellan oss.. Han ångrar och är lessen så fruktansvärt men för oss båda tror jag endå att det här va det bästa just nu.. Han kanske inte ska behöva ha den pressen på sig att ha mig och tänka på och förhållande oxå.. Men även om han valde det här så kommer jag finnas hos honom.. det vet han och han har nu blivit rädd för mig för att jag är så fruktansvärt seriös mot honom.. Han har aldrig haft en trygghet och är rädd för det verkar det som jag vet verkligen vad jag ska göra nu... Vill hjälpa honom men vet inte hur.. Jag finns där hos honom men han verkar bara vilja ta avstånd när det gäller sina kännslor och att prata... Vad fan ska jag göra.. är rädd för att han ska göra nått hemskt med sig själv.. det har blivit så mycket värre nu.. snälla ge mig råd!!!

2004-03-01 16:37
har varit i en liknade situation .. grabben behöver prata med nån utomstående !

hur mycket du än vill så kan du inte hjälpa nån som inte vill bli hjälpt (eller prata om det) ..
it's k-line baby!

2004-03-01 22:29
Tror inte grabben behöver en hjälpande hand...

Behöver bara göra sig av med lite hat...
-=Lek med livet så leker livet=-

2004-03-01 23:19
Hur gör man sig av med sånt då? vet inte riktigt hur du menar nu..

2004-03-01 23:30
Alla gör på sitt sätt.

Men ett sätt är att hitta ett mål som är riktigt jävla viktigt för en, hatet blir en drivkraft för att nå detta mål och man gör hela tiden av med hatet så det inte krossar en. Det gör dock inte så man slutar hata men man lär sig leva med hatet på ett bra sätt...

Förstår du?

2004-03-01 23:45
Jo men han måste ta tag i sig själv och föröska nå det där målet.. men han verkar för feg på att lösa problemet.. Han flyr istället..

2004-03-01 23:49
Hmm ok

Är kanske inte så mkt till hjälp då, men för mig hjälpte det att sträva efter ett mål...

kan bara säga lycka till...

2004-03-01 23:56
köp en boxningssäck åt han.....äh vettefan
shimmy shimmy yo

2004-03-02 00:15
dNa

det låter på din story som han inte vill gå tillbaka o minnas vad som hänt och ingen kan tvinga honom till det, oavsett hur väl du lr nån annan önskar honom med det...

han har ett val, ta tag i sina problem o försöka lösa dem, lr inte, o det valet står han inför varje morgon han vaknar i sitt liv...

o det du kan göra de e känna efter om du orkar med det han valt, oavsett vilket de nu än e... o respektera det han väljer...

kolla kanske på PAY IT FORWARD...

peace

och..???

2004-03-03 10:29
Han har väl helt enkelt gjort en vana av att vara nerdeppad och uppgiven under så lång tid så att han inte vet något annat.

Men han har ju gjort mer bra saker än han tror, han har klarat av att driva en lägenhet sen han var sexton och han har skött sitt jobb väldigt väl. Har inte det givit honom lite styrka och karaktär ?

Det kan ju också sitta i att han itne ahr någon direkt utbildning, hade han gått i skolan och så så hade han väl lärt sig att se saker ur fler perspektiv kanske, att det här med hans familj aldrig VAR hans fel, HAN var ju den utsatte .. men han kanske gick in i syndarollen så tidigt så att han aldrig fattat det.

Han vägrar att ta kontakt med läkare för antideppresiva medel och han säger hela tiden att ingen kommer kunna hjälpa honom med sitt förfluta..

just det här är ju INTE bra, han har ju delvis RÄTT i att ingen ANNAN kommer kunna hjälpa honom helt men han kan TILLSAMMANS med nå´n annan börja arbeta ut saker, COLLABORATIVE EFFORT kallar jag det.

Eller så .. detta låter ju synd då men .. så har han liksom såna där självplågar gener som vissa har och han komemr vara en sorgsen själ tilsl han blri gammal och gaggig helt enkelt. Soem thigns never change. känner inte killen så jag kan inte säga mer.

I need breakfeast
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams