I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

har ni föreställt er någon nära dö?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-03-03 01:10

har ni föreställt er någon nära dö?

hm ser väl lite konstigt ut i rubriken men skit samma...
brukar ni/har ni förställa er hur det skulle vara om nån som står er nära dö? t ex. eran brorsa/syrra, pappa/mamma eller en jävligt bra kompis?... det har hänt mig ibland för jag vet absolut inte hur det känns att nån som betyder nåt för mig bara försvinner från mitt liv... vissa gånger har man tänkt så mycket att man blivit deppig å nästan börjat gråta typ... låter rätt sjukt ändå, men då kan man ju trösta sig att det aldrig hänt å förhoppningsvis aldrig kommer hända...
är jag ensam om att tänka på sånt här seriöst?

Éxitus

2004-03-03 01:12
well det har juh faktiskt hänt i vissa fall... :(
men om du åsyftar sådana som lever så tror jag bara jag funderat kring hur det skulle vara om mina närmaste vänner, familj och (dåvarande) flickvän skulle dö?
ensam är du absolut inte iaf...

2004-03-03 01:35
Priyan P21 okej där ser man, ibland börjar man undra vad folk tänker egentligen, men vem vet det kanske förekommer ofta!...
Éxitus

2004-03-03 02:55
Man undra hur livet skulle vara utan den personen.
Man vet att saknaden kommer vara enorm.
En personman inte vill förlora för den personen betyder allt för dig och kommer spela en stor roll hela ditt liv.

Min far gick bort för lite mer än fyra år sen och jag vill inte skänka en enda tanke om vad jag skulle göra utan min mamma för det är ett lidande som är onödigt att föreställa sig eftersom man blir nedstämd, vet att den dagen kommer komma men jag vill inte föreställa mig ett liv utan min mamma just nu.

Såna här tankar kan dock få en att visa mer kärlek till sin familj men jag tror att jag redan visar kärlek så att det räcker och en bidragande faktor till det var min fars bortgång.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2004-03-03 10:12
aa.. lätt.. när jag var liten brukade jag ligga på kvällarna å tänka att pappa dog.. tillslut började jag gråta.. JAg är fisk.. de e nog därför.. :p

2004-03-03 12:00
Ja när jag tränar

Du måste det till någit extra för att få upp den där jävla skivstången en sista gång...
-=Lek med livet så leker livet=-

2004-03-03 13:53

Jag fick precis uppleva hur det känns
.. Jag e inte slut som producent. Branschen är slut som bransch..

2004-03-03 17:01
Min halv-morfar dog för ett tag sen.. men vi va inte så tighta så jag grät inget.. hände mig lite hjärtekall.. men döden får man på köpet av livet.. Klart överskattad..
eYe är söt..

2004-03-03 20:16
jag fick uppleva hur det kandes igar. igar sa dog min moster. och nu ar hon borta. och det kanns sa himla ofattbart liksom. jag kan inte prata med henne langre, fika med henne, inte nagat langre. kanns sa himla konstigt. en konstig kansla.
I´m with stupid--->

2004-03-03 20:52
whoa P17
Lustigt att du tar upp det. Jag tänkte senast på det igår kväll innan jag skulle sova och då tänkte jag även "undra om det är normalt att tänka på sådant här så ofta som jag gör". Tror att mycket, för min egen del, har och göra med att jag om några månader ska flytta hemifrån och att jag kopplar det till att på ett sätt "förlora" min familj.

2004-03-03 21:15
jag har aldrig gråtit på en bagravning i hela mitt liv vad jag kan minnas.. men ingen som stått mig speciellt nära har dött.. men ändå.. :( morfars-mor t.ex, som jag höll av och alltid drack kaffe hos när jag var liten.. hon är död och jag är ledsen över det, men jag grät inte.. :(

men sen om jag föreställer mig hur farmor/farfar eller mormor/morfar eller nån familjemedlem dör eller en nära vän.. då kan jag bli tårögd av tanken..
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-03-04 09:12
hoho.. eye e rolig också :p

2004-03-04 18:56
ibland tänker man ju hur det skulle vara om nån nära dog, tror jag alla gör nån gång
- Your Personal Designer -
Contact me For Designs

2004-03-05 12:30
tanken slår en ofta. jag tror det är ett sätt att förbereda sig på det som man vet kommer hända..

för snart börjar tiden rinna ut för far och morföräldrar och det enda sättet att förbereda sig är att tänka sig scenariot att dom dör...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-07 19:12
Jag har svårt för att tänka på det, eller..inte att tänka på det, men att fatta att folk snart kommer gå bort, typ, mormor..trots att jag ser att hon e jättesjuk och inte har så långt kvar accepterar jag inte att hon kanske kommer dö snart..hon e odödlig för mig, spelar typ ingen roll hur sjuk hon än är..
det e sorgligt, det e inte förräns dödsfall inträffar som man fattar att ingen lever förevigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-07 21:17
yes yes de har jag.. då sitter man o tänker tills man får tårar i ögonen och nästan börjar lipa, och sen e man deppig i nån minut!

2004-04-08 23:27
japp, fett jobbigt att göra fan... fast det är nästan värre att drömma om det tycker jag, så jävla hämska drömmar det brukar vara då :/ dom ända drömmarna jag brukar minnas efteråt också...
http://www.myspace.com/souldbeats

2004-04-09 16:34
min bror, pappa och syster ar doed

2004-04-12 15:18
Min pappa fick hjärtinfarkt framför mina ögon förra sommarn och var nära att dö..

Innan dess hade jag självklart tänkt tanken eftersom vänner och bekanta gått bort..
Vem är du, tjänsteman?

2004-04-13 16:10
jag brukar få för mig saker som kan hända min lillasyster när hon går till/från skolan osv.. De e hemskt. jag får panik verkligen... ja skulle inte klara fall hon försvann....
det är hemska tankar, och ja hoppas dom alrid inträffar!
www.marysoul.com