I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Återkommande mardrömmar

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-03-13 23:09

Återkommande mardrömmar

jag vet inte om jag är ensam, men dom få gångerna jag drömmer otäcka drömmar, så är det alltid samma dröm, nämligen;

jag går sakta igenom en lång vit korridor, och efter ett tag så kommer jag till slutet där det finns en dörr som jag går igenom och så kommer det en till likadan korridor, men i slutet på den så är det en sväng åt höger, och precis när jag går runt hörnet så står det en man/kille med öppen mun, och håller för sina ögon.
och han tar sakta bort händerna från ögonen, som är stängda men efter ett tag så öppnar han dom och jag ser att ögonen är blodröda, men helt plötsligt så börjar det rinna blod ur dom, och då sätter han för händerna för ögonen igen och börjar skrika, och precis när han börjar så sprutar blodet ut mellan hans fingrar.

usch, nu blev det mycket att läsa...

men har du några drömmar/mardrömmar som du ofta drömmer?

2004-03-13 23:11
nu kommer jag få lite tjöt om att samma scen finns i "one hour photo", men jag har drömt den här drömmen så länge jag kan minnas, och jag blev väldigt illa till mods när jag såg min dröm i en film...

2004-03-14 01:14
Nah när jag bodde på tredje vångingen drömde jag att jag och ina nära och kära trillaner från balkongen titt som tätt. Fast ibland överlevde han.
Jag brukar drömma mardrömar att någon tar livet av sig typ hoppar framför tåget. Det är nått jag är skrajj för faktist.

Men det är väldigt sällan jag drömmar mardrömar som tur är :)

2004-03-15 20:34
mina mardrömmar går ut på att se männikor med opropertioneligt (våga inte klaga på stavning) stora huvuden och fötter..
Hällre död än neon grön.

2007-01-05 23:54
I somras hade jag en återkommande dröm några nätter i rad.
Jag gick upp för en spiraltrappa som blev smalare och smalare men aldrig verkade ta slut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-01-06 05:00
mina återkommande mardrömmar är nog ganska skumma, men det är iallafall att allting är mycket större, mindre o.s.v. Typ att rummet är sjukt jävla äckligt stort fast det inte är det, eller att mobilen bredvid mig är skitstor och kommer bringa död med sig, eller att en sak är skitliten och också kommer bringa död med sig, kan tilläggas att jag alltid vaknar och känner såna känslor så det är inga drömmar i sig =S men läskigt är det iallafall.
som tur är börjar dessa försvinna =)
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2007-01-06 10:06

Jag har en återkommande dröm som handlar om att jag är i våran källare och jag hittar gångar och rum som jag går in i och för varje rum blir det svårare att vända sig om för rummen krymper. Jag måste forstätta trots att jag vet att det är något obehagligt längst in. I drömmen vet jag att jag har vart där innan men att jag har glömt vad som fanns. Sen känns det som om pappa skulle bli arg på mig om han upptäckte mig och jag vet att han är utanför. Allt är ganska dammigt i rummen och det ligger tyg lite här och var.

Fast mest drömmer jag att jag försöker tex slå eller sparka folk jag ogillar men hur jag än tar i eller siktar så händer det inget för jag lyckas aldrig träffa eller träffa hårt. Haha...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-06 13:25
Fast mest drömmer jag att jag försöker tex slå eller sparka folk jag ogillar men hur jag än tar i eller siktar så händer det inget för jag lyckas aldrig träffa eller träffa hårt.

Haha det där känner jag igen. Fast för mig är det inte folk jag känner. En annan klassiker är ju att springa ifrån något/någon och det är som att springa i sirap.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-01-06 13:27
blast from the past.

2007-01-06 19:27
Refused P26, just det där fenomenet har en fysiskt bakgrund! minns inte riktigt men det har nått med att hjärnan skickar signaler till kroppen för nån kontroll av nått slag och om man råkar vara i rem sömn stadiet så tar det sig in i drömmen i just den formen.
att man inte kommer nånstans fast man springer å springer...
att inte träffa eller göra skada när man slår nån brukar bero på osäkerhet av nått slag, har upplevt båda fenomenen ett flertal gånger. drömmar kan vara bra intressanta :)

" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-01-07 00:24
pusherman:

Aha, intressant! Ja drömmar är faktiskt sjukt intressanta. Brukar träna mig i att komma ihåg dem bara för att det är så skumma grejer som händer =)

2007-01-07 00:27
jag blir alltid jagad i mina madrömmar å jag springer å gömmer mig å åker flygplan å gömmer mig å åker till rymden å spränger jorden i varje dröm men kommer inte undan.

men ibland samlar jag mod i drömmen å säger fuck it låt presonen ta mig så e de oftast en man utan ansikte :S
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2007-01-07 00:27
som inte gör något, å så vaknar jag.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2007-01-07 00:58
jag har haft 2 återkommande drömmar.

1. åker i en bil med familjen, vi kör på gångbanan vid nydalaparken, mot konsum på nydalatorget. flyr uppenbarligen från en talande papegoja. papegojan hinner ikapp oss och sätter sig på "fönsterkarmen" på förarsidan. minns inte vad den sa, men det var läskigt. hade drömmen mellan (vet inte vilken ålder) och 13 års ålder.

2. natt. står på balkongen hos mina föräldrar och hör hur ett gäng polare kallar på mig, så jag går ut i pyjamas och tofflor. när jag kommer fram till polarna ser jag att de har limegröna ögon och "vet" då att dom är vampyrer. springer iväg längs med gatan, och vid brevlådan stöter jag ihop med Mita, även hon en polare. jag kastar mig i Mitas armar och säger att "dom andra...dom är..dom är...vampyrer!! hjälp mig!" ser då att hennes ögon också är limegröna. springer vidare till huset och går in i trappuppgången. där ser jag en halvtjock man i 50-årsåldern med utstående ögon stå o pilla med "namntavlan". "lite sent för vaktmästaren att pilla med sånt nu", tänker jag...och så fort han tittar på mig (skitskum blick) vet jag att han är farlig. blir jagad av honom ner till källaren...och det visar sig att källaren är ett...restaurangkök. sen vaknar jag. drömde den regelbundet mellan 13 och 20 års ålder.
We call them winerbrods.

2007-01-07 02:53
Jag drömmer mardrömmar om min farmor. Inte trevligt.
"Not fuck myself in the head with stupid men"

2007-01-07 13:19
Pusherman

att inte träffa eller göra skada när man slår nån brukar bero på osäkerhet av nått slag, har upplevt båda fenomenen ett flertal gånger.

Ja det kan säkert stämma.  Fast när jag varit förbannad på någon och inte fått utlopp för mina aggresioner eller inte orkat bry mig drömmer jag ofta att jag bråkar med personen ifråga. Ibland fysikst och ibland verbalt men vilken form det än är så händer inget.
Om jag gastar på någon står personen och skrattar eller ler utan att säga något. Samma sak om jag försöker slå någon. Inget händer... Spelar ingen roll vem det handlar om, familj, vänner lärare eller bekanta...  

---

En annan gång drömde jag att jag ville dö. Jag visste hela tiden att jag skulle dö och i  själva dödsöginblicket kändes det som att kroppen blev helt lealös från fötterna och denna känsla vandrade uppåt i kroppen till huvudet och sen blev allt svart. Då vaknade jag.

Denna känsla måste berott på att jag höll på att falla in i remstadiet. Om jag inte minns fel blir kroppen förlamad då...(?) Därav känslan. Men det konstiga var att drömmen var relativt lång och redan från början visste jag att jag skulle dö....hmm?

2007-01-07 13:28
du ljuger. en dröm är inte så komplet den består av konstiga snuttar... det är vanligt att man drömmer samma dröm flera gånger i hela livet.
 "asså när vi bajsade var vi kungar"

2007-01-07 13:35
BIT P26

hur lätt är de att beskriva dom jätte små detaljerna i en dröm som man knappt kommer ihåg men bara kan känna?
varför skulle nån utav dom som skrivit ljuga?

2007-01-07 15:49
förövrigt har ja aldrig drömt samma drömmar flera gånger..
men därimot har ja drömt att ja tappar mina tänder ett FLERTAL gånger, fast alla drömmar är olika.
men de e sjukt obehagligt!

2007-01-07 19:09
AVLY F17, ja det låter som om du undermedvetet vet att det är fel att slåss så då funkar det inte i drömmen heller. vad du än kan föreställa dig kan du projektera eller manifestera i en dröm, ilska, osäkerhet, lycka, kärlek, vad som helst!
om du i vaket tillstånd vet att du inte borde använda våld när du är arg eller lessen så vet du det i drömmen också, för det finns redan i ditt undermedvetna och i ditt minne :)
drömmar hjälper oss att gå igenom mycke saker, synd bara att vi sällan kommer ihåg dom :(

kroppen blir inte "förlamad" när man hamnar i REM sömn, rem betyder Rapid Eye Movement. inte ens ägonen är stilla ;)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-01-07 19:14
mardrömmar vettu.. fy fan.. Ica i rutan har förstört mitt liv. jävla slyna...
Elixir
...Skaffa det... http://www.myspace.com/mistercast
http://www.myspace.com/barapalatsas

2007-01-08 01:08
Tror inte jag har haft några återkommande mardrömmar sådär som ni säger. Men när jag var mindre så satt jag mig alltid på huk i drömmen när det blev för läskigt och då vaknade jag.. jag sa typ i drömmen "ååh nej jag måste vakna". skumt :S
Det som inte dödar, det härdar!

2007-01-08 03:02
Inte precis drömmar, men varjegång jag ska sova så ser jag två bilder framför mig.

1. En lien flicka på en grå gammal trehjuling som cyklar på en gropig äng. Hon har en brun papperskasse över huvudet, med hål bara för ögonen. Ur papperskassen sticker det upp ett par bruna kaninöron. På papperskassen, precis ovanför "ögonhålen" så har någon målat dit en svart lugg med spritpenna.

2. Ett rådjurskid som är flådd ligger på en vit skärbräda. Men den har huggtänder i hela käften. En stor hand som håller i en slaktkniv skär upprepade gånger av halsen på rådjurskidet, men det fortsätter sprattla.

Jag tror att det är dags att ta en sväng till psyket.
My heart lives in my vagina.

2007-01-08 03:54

Får väl inte direkt ''återkommande'' drömmar men en klassiker är att falla utför ett stup/berg etc o känna hur hela magen vänds ut&in... känner hur det kryper längs ryggraden när man vaknar upp ur en sån dröm, obehagligt som fan.

Sen om man blir jagad av en mördare eller liknande så går det så djävla TRÖGT att springa i drömmen! Man kommer ingenstans även om man springer som en jävla dåre, så jag brukar ''ta tag i saker'' och dra mig fram för att det ska gå fortare, sist var i en vägbom och grenar på buskar typ hahaha.

KÖNLÖS!<br>Free Fraodi

2007-01-08 03:56

Thief - ehmm...det där var fan äckliga saker. fyfan. nu kommer jag tänka på det när jag ska sova.

KÖNLÖS!<br>Free Fraodi

2007-01-08 10:19
Pusherman 

Ja, det kanske är därför jag inte kan slåss i drömmen. Den teorin köper jag. =)

Angående remsömn tror jag visst att man är förlamad. I alla fall enligt min psykologilärare.

hmm lika bra att googla lite hehe...

Vid Rem-sömn: "hyperaktiv hjärna (delar av) i förlamad kropp

2007-01-08 11:00
Th1ef P12 - hur vågar du ens gå o lägga dig?
We call them winerbrods.

2007-01-08 17:09
Th1ef:

Fy... ser du det varje gång du ska sova alltså? Låter ju jävligt påfrestande.

2007-01-11 22:54
Min systers pojkvän har en rätt sjuk dröm ..
när han sover med öppna garderobsdörrar då drömmer han ofta samma dröm om att han blir jagad på ett tåg ( orkar inte berätta hela men det lät pretty scary när han berättade), men när dom är stängda drömmer han aldrig den drömmen.
Det är sjukt.

En annan sak, det sägs att man dör på riktigt om man drömmer att man dör? .. true?

2007-01-12 15:49
Jag har drömt att jag dött, men jag lever fortfarande?
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi

2007-01-12 19:03
kanske inte så läskigt:
men jag drömmer väldigt ofta att jag aldrig får gå hem från jobbet.
jag jobbar i butik och i drömmen så är det alltid en massa folk som kommer in och inte vill gå även fast klockan är långt över 19:00.
Ingen lyssnar eller bryr sig om vad ag säger och det brukar sluta med att jag gråter för att sedan vakna illamående..
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-01-12 19:11
TwilightSnow Jafan, lite ruggigt är det allt.

skunkafied Min kärlek till min säng är större än rädslan för vad jag ser när jag blundar.

Refused Jafan, lite ruggigt är det allt.
My heart lives in my vagina.

2007-02-11 17:30
jag har haft en mardröm som ja har drömt ofta!...de va om att ja högg människor med en penna och att dom gjorde samma sak... ibland var det med en svärd och det gjorde ont på riktigtt..hatar fan den drömmen.. fett äcklig
Min Morfars sista ord: EN LASTBIL!!!!!!!!!!!

2007-02-11 20:10
har, såvitt jag kan minnas, ALDRIG haft samma dröm två gånger, men det har alla mina kompisar, undantaget en. däremot händer det att "teman" kommer igen, och ett tag drömde jag i princip hela tiden att jag flög omkring. jag brukar inte ha mardrömmar, men när jag har det inbegriper de oftast att jag trillar ner för t ex en trappa (skitläskigt, men jag brukar landa säkert och bekvämt), eller att jag blir jagad av personer jag absolut inte har någon anledning att frukta i verkligheten.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2007-02-12 01:25
Det läskiga är egentligen inte vad man drömmer, utan känslan den för med sig, som någon snubbe skrev innan. Hatar ångesten, eller hur man nu ska beskriva det, man känner när man vaknar upp ur en mardröm, dessutom är det skitsvårt att somna om och oftast alldeles för tidigt för att gå upp... fy fan

Hade en sjukt stark mardröm när jag var 7 - 9 nånting, som har satt spår. Får ofta tillbaks samma känsla när jag inte sovit på nåt dygn och precis ska till att somna... nån som har samma grej eller är jag ensam?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-02-12 11:59
den värsta mardrömmen ja har drömt är att jag tappade mina tänder eller att jag drog ut dom
Min Morfars sista ord: EN LASTBIL!!!!!!!!!!!

2007-02-13 10:42
NÄr man drömmer så försöker hjärnan ofta förmedla saker som du inte är mottaglig för i vaket tillstånd...spec me återkommande drömmar.

Om jag vore dig skulle ja försöka ta reda på vad den betyder,,vene om du går i skolan lr så men en kurator kanske??..asså du är ju inte psykist sjuk lr nått men de e antagligen nått din hjärna försöker förmedla till ditt medvetande.
dagen då ja dör spela min skiva, o säg maria levde för o skriva

2007-02-13 10:48
måste ju bara berätta om min återkommande mardröm:D
jag är ett en lägenhet som har fönster i princip överallt,
o någon på utsidan jagar mig med en sniper som har laser sikte  ...sjukt läskit när man ser strålen på sig själv o inte kan gömma sig nånstans   .usch :P
dagen då ja dör spela min skiva, o säg maria levde för o skriva