I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Längtan efter framtiden!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-03-15 02:52

Längtan efter framtiden!

Jag längtar alltid efter saker, jag ser alltid fram emot något.. det behöver inte vara något stort eller särskilt.. sällan något konstigt.. just nu ser jag fram emot april då en stor del av mitt skolarbete kommer vara avklarat.. sen ser jag fram emot sommaren.. av rent naturliga skäl.. man slipper kylan och mörkret.. är detta någon slags drivkraft som får mig att stå ut och som jag bör vara glad över att jag har?
eller är det något osunt självplågeri som bottnar i att jag inte trivs med min tillvaro? det är dock inte sant då jag ofta mår alldeles strålande och trivs utmärkt med min tillvaro, eller är det något jag intalar mig själv? kanske även det endast för att kunna stå ut..

nu låter det.. ja jag vet inte hur... men tillbaka till huvudämnet.. längtan efter framtiden.. är den bra? tjänar den något syfte? är det bättre att försöka leva i nuet? det sägs kanske så men hur är det egentligen? är våra liv för planerade? osv..

vadå? jag dyster?

2004-03-15 02:54
en längtan efter framtid ger ju skäl till att leva.
nya upplevelser är "livs-bränsle", det är vad jag tror iaf.

enbart sunt. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-15 03:30
jag längtar efter framtiden såmycket att det gör fysiskt ont i magen... fyfan vad jag vill hoppa 3 år.... bläää
Rock out with your cock out!

2004-03-15 09:32
Man tror ofta att saker kommer bli annorlunda sen. SEN kommer allt bli bättre, men om man tänker efter så kommer ingenting bli annorlunda om man inte förändrar saker nu. Det man inte gör idag, kommer man inte göra sen heller. Det är bara självbedrägeri! Man inbillar sig att man kommer bli en annan människa bara för att man får lite extra tid . . . Det bästa är att leva i nuet, men jag tror att det är få förunnat att kunna göra det.
Bara döda fiskar följer med strömmen.

2004-03-15 16:57
Sartre sa det..
moments of silence for firefighters were interrupted by cellphones.

2004-03-15 18:27
-m-l-i-

hehe ja det där med sommaren var ju faktikst jävligt sant
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2004-03-15 23:04
mangan P17

jag håller inte med. jag har alltid näsan riktad framåt, längtar alltid till någon rolig grej som händer framöver. och när den är över längtar jag efter nästa. om man kan gotta sig åt att det kommer bättre tider så blir man glad och kan vara en bättre människa.
skulle man bara leva i vardagen skulle ens "liv" inte vara mycket att hurra för, för vardagen är pest pch pina ibland.

längst upp på min lista just nu är sommaren. att jobba ihop en massa egna pengar, åka till grekland, göteborgskalaset, basket och öl i slottsskogen!

den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.

2004-03-18 16:52
KLart att man ska se fram emot saker, annars har man förmodligen inget dom driver en till att göra något av sina dagar.

2004-03-18 17:21
Jag har så mkt jag tännker att jag ska uträtta i framtiden. Så med visst hopp är det jag ser framåt. Men världen ser jag inte lika glatt på!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-18 18:25
rött_socker F18
faktiskt har jag varit ute och njutit av solen idag och allmänt trivts men det retar mig att jag inte kommer få dricka öl ikväll t ex.. eller gå på bio.. det retar mig också att jag borde göra skolarbete vilket jag dock antagligen inte kommer göra.. därför längtar jag till den dagen då jag slipper göra skolarbeten och då jag har råd att dricka öl eller gå på bio.. jag försöker dock göra dagen så rolig och trivsam som möjligt.. detta gäller de flesta dagarna.. uuhum.. klart man försöker njuta men jag är mycket väl medveten om att bättre dagar kommer komma, det kan jag inte förneka..
vadå? jag dyster?

2004-12-01 19:35
okej, nio månader senare hittar jag den här tråden igen.. och vad har hänt? har jag njutit av det jag längtade efter? hell yeah! skolan är slut, jag har legat hemma och lökat tre månader i sommar och bara njutit av livet, om än ett billigt dylikt utan pengar..

därför längtar jag till den dagen då jag slipper göra skolarbeten och då jag har råd att dricka öl eller gå på bio -greggan, 04-03-18 18:25

okej, jag är där..jag har ett fast jobb, när jag är där gör jag vad jag ska, när jag inte är där behöver jag inte bry mig ett skvatt om det.. jag har pengar nog att gå på bio och dricka öl, även fast det lätt prioriteras bort pga trötthet bl a.. men det är klart, när jag känner för det är det inga problem och jag gör det också, och njuter så gott jag kan av stunden..

i övrigt så trivs jag på jobbet och hemma, med min livssituation.. jag har inget att klaga på, inte mer än nån annan som bor i det här landet iaf.. men ändå längtar jag, efter fredag, efter att julen ska gå över så man slipper all hysteri, efter våren igen, efter att åka skidor, efter att flytta utomlands..

jag tror inte längtan är skadlig eller dålig på nåt sätt, jag tycker att jag kan både leva i nuet och njuta av det samtidigt som jag längtar efter det som skall hända, eller det jag vill skall hända.. så nu vet ni!
vadå? jag dyster?

2004-12-01 20:44
grattis

längtan är som friskt regn fan