I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Livet är en skör tråd :(

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-03-18 19:23

Livet är en skör tråd :(

Idag fick jag reda på att en av mina bästa vänners pappa har dött. Han var även min lärare, och en väldigt nära "kompis-pappa" - gav mig alltid råd eler kritik efter matcher, hade alltid nära till skratt och skämt på lektionerna, var en så fin människa.
Han är död, och kommer aldrig finnas längre. Helt overkligt.

Det var längesen någon bland mina nära dog, fan vad sårbara vi människor är...

Min tanke går åt min vän, hans familj, och pappan. Hoppas det alltid kommer lysa runt dem framöver..

FYFAN! :(

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-18 19:35
rip..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-18 20:10
Ja, jag är förundrad över hur gamla folk ändå blir.. jag menar.. hur ofta har man inte tänkt "Shit, jag/han/hon var typ 1m/10min/osv ifrån döden".. men ändå överlever man så pass många tillfällen då man kanske lika gärna kunnat dö, med lite oflyt.. människan är nog mycket mer sårbar än vad hon verkar tro, men det kanske är den tron som ger henne lite extra styrka att klara sig vidare.. såå.. vad tänker man på? självklart han som dog, men i övrigt.. alla era nära och kära.. visa vad ni tycker om dom! det skulle dom nog uppskatta, även fast dom förhoppningsvis inte kommer dö på många långa år..
vadå? jag dyster?

2004-03-18 20:12
R.I.P
mathematics!

2004-03-18 20:18
Greggan

Tänk att det finns länder i världen där genomsnittslängden är 38 år. helt sjukt..

2004-03-18 22:06
precis som greggan säger ska man nog uppskatta sina nära o kära mer...min farbror håller sakta på att dö i cancer, dom säger att han bara har nån månad kvar o min pappas bästa höll på att dö inatt...allting går så fort o det blir aldrig som man tänkt sig. min farsa e fett deprimerad o jag vet inte vad ja ska göra, vet inte vad ja ska säga...börjar nu förstå att man ska ta vara på alla bra stunder man har i livet för man vet aldrig vad som kan hända med en själv eller med folk i ens närhet!
juste...nu e du inte så kaxig va!

2004-03-20 13:28
jag beklagar :(.. det bästa du kan göra är väl att vara där för din vän om han behöver prata nu? :(
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-03-26 11:35
Tonka P19

verkligen glad hon klarade sig =)..
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-05-13 19:19
Tonka P20

förstår det.. det finns nog en Gud.. :)

nej precis.. :|