Vara sig själv?
Man ska vara den man är, alltid vara sig själv, men om den man är bara lyssnar på andra och följer trender. Är man då sig själv? Eller måste ni bestämma över en att man ska vara som man är fast man är det även om ni inte anser det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
att "inte låta sig påverkas av andra" är ju en omöjlighet.
"Och Paris Hilton skulle kanske valt att hålla sig borta från bioduken. Hennes insats i "House of whacks" gav henne en Razzie Award för årets sämsta kvinnliga biroll. "
gör amn ett medvetet val tycker jag man är sig själv.. hm
precis...vissa är ju så...o då borde man ju egentligen vara sig själv..även fast andra itne tycker det.
ghettoplayer: sant sant, fast där har folk inte lika bestämd uppfattning
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
om du gör som du vill för att du vill det så är du dig själv fast många andra före dig gör det.
Walk in my shoes, hurt your feet. <br> Then you'll know why I do dirt in the street.
om man är medveten om vad som kan ha påverkat en i ens val så är man väl såmycket "sig själv" som man kan vara?
it's k-line baby!
det känns som det blivit en grej att sträva efter att vara sig själv och att många begränsar sig istället för att ta för sig av livet...va man än gör så är man ju sig själv och om man spelar något annat och själv är medveten om det så är man sig själv....
jaja
okej, nu verkar dom flesta ha ungefär samma åsikter som jag, när jag skrev ett liknande inlägg för nåt år sen vart jag lynschad
jag skulle hata mig själv om jag vore nån annan :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
tror att man är sig själv hela tiden.. om man är på ett sätt på skolan, på ett sätt hemma o på ett sätt en annan gång så är man ju alltid sig själv.. man tar bara fram olika sidor i sig själv som verkar passa bäst för stunden. man är allt o kan därför aldrig vara annat än sig själv.. sen kan det ju kännas som att man inte är sig själv bara för att man oftast inte är på det viset etc.. om det var gormigt det här så är det jag vill få fram att man är alltid sig själv..
I stay bent like skoliosis.. Dead Bent
100 olika människor kan göra exakt samma sak och fortfarande vara sig själva, såklart. o följer du trender så är det väl upp till dig? någon måste ju ha gjort det valet? att du ska följa just den trenden? någon måste alltid bestämma och denna någon är ju du själv.. lyssna på andra funkar ju men hur många andra? alla tycker olika så någonstanns där måste du ju också göra ett val. att vara sig själv handlar ju om att inte lura sig själv och andra. göra sanna val och inte vara konstgjord i sin personlighet på något sätt. alla påverkas alltid av andra. även om det inte är medvetet.
iskallt att så här gamla trådar ligger kvar nånstans i whoadjupet.. men till topic: uttrycker syfter väl i första hand till att folk ska göra som de själva vill, i motsats till att göra vad de själva inte vill. både alternativen kan ju gå hand i hand med att göra vad andra vill vilket inte borde vara relevant. vad man vill kan ju vara svårt att svara på många gånger men så länge man inte gör vad man inte vill så tycker jag att allt är lungt..
vadå? jag dyster?
Producent
2008-10-08 15:49
Om folk bara anade en tiondel om vem jag egentligen är så skulle jag bli dömd för brott mot mänskligheten - Arne Anka men man bör ju iaf. sträva efter att vara sig själv så gott det går utan att skada andra
är man en sån som tycker om att följa trender och efterapa andra så fine, men då är man väl helt enkelt tråkig och det är ok att va så om man inte skadar nån
för att vara sig själv bör man först och främst förstå sig själv. och det är en sällsynt sak idag. folk ger in till sina drifter och begär och tror att dom är en del utav sig själva.. det är lätt att lura sig själv, det är därför det är så vanligt, och farligt.. tvivlar på att nån här har någon större förståelse för sig själva, isf skulle man inte vara här ens. jag är en så kallad "black brother", tvivlar på att det finns några fler här dock..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Att verkligen vara sig själv och känna sig trygg i varje situation man är i, såväl bekant som ny, kräver ganska bra självförtroende och stor självsäkerhet, vilket ofta kommer med ålder och ökad självinsikt. för vissa kanske det aldrig kommer, och dessa är de jag uppfattar som osäkra människor rädda för vad omgivningen kommer tycka för vilka dom egentligen är. så är det väl för dom flesta, men dom flesta lyckas övervinna dem eftersom dom inte klarar av att gömma sig bakom en mask.
Haha, jag snackade med en polare om just detta för ett tag sen. Att "vara sig själv" betyder i dagens läge att sticka ut från mängden. Är du "som alla andra" så är du inte "dig själv". Individualism gone wrong like whoa.
Kultursnobb
Min definition av att vara sig själv är att man inte spelar något utan bara är den person man känner sig bekvämast som. Det måste ju ändå vara dig själv?
A historian is a prophet in reverse
Man är ju ALLTID sig själv.. Även om du försöker vara någon annan så är ju du dig själv.. Du väljer ju själv att vara som andra och det kanske är Du, att vara lite som alla andra.. Ingen är helt jävla unik.. Man skräddarsyr sin egen stil genom att tjiva lite från alla :)
Highfive anyone, anyone?
haha, sanning deluxe. Ingen är egentligen "unik" i den meningen att det inte finns någon som alls är lik dig, BS är det. Det finns ALLTID någon med ditt sinne för humor, alltid någon som klär sig som dig, t.om. din näsa har jag sett lite överallt i stan.
Kultursnobb
Unik är man ju ändå! Hittaru någon med samma fingeravtryck som mig så kan du höra av dig:)
Highfive anyone, anyone?
Man kan inte inte vara sig själv. Gör du dig till eller gör som alla andra är det så du är. Eller har jag missförstått?
Personer intar alltid olika roller beroende på vilken social grupp man är i, det är att kunna anpassa sig som är nyckeln till överlevnad. Livet handlar om att kunna inta många olika roller i ett samhälle och utöva dem på det bästa sättet möjligt. Det handlar inte om att spela teater, du är fortfarande du även om du gör något som du aldrig skulle gjort tillsammans med t.ex. dina föräldrar. Du är unik, det är inte bullshit, ingen har exakt dina gener och exakt samma erfarenheter, det är dina gener och erfarenheter som definerar vem du är.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
"det är dina gener och erfarenheter som definerar vem du är." Intressant uttryckt. Så en svart man definieras till störst del av att han är svart?
Kultursnobb
Intressant uttryckt. Så en svart man definieras till störst del av att han är svart? Absolut inte. Det är en mycket liten del av ditt dna som bestämmer hudfärg.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Ahap, visst. Fingeravtryck säger inte ett dugg om en person däremot, utan det gör sociala och psykologiska faktorer. Och i den bemärkelsen (den enda som är relevant), så är du inte unik.
Kultursnobb
en intressant sak enligt vetenskaplig undersökning är att vad vi har för intressen formar vilken typ av person vi blir senare i livet. fram tills runt 25 nånstans så pågår det rena kriget mellan hjärncellerna om vart nya celler ska produceras hela tiden. beroende på vad vi intresserar oss för mest under den här perioden avgör väldigt mycket av vad vi är intresserade av långt senare i livet. när man har passerat den perioden så avtar krigets värsta del. det är som att lära sig saker som att jonglera tex. man övar första dagen och så går det kanske inge vidare. så sover man och nästa dag när man försöker så går det tvärbra. hjärnan är i konstant förändring hela tiden. att verkligen känna sig själv innebär att uppleva all förändring, men det kan man ju inte. ..eller?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
N uhar jag verkligen inte läst allt men jag skulle säga att " Gör det som gör dig ärligt glad " ,, det brukar oftast leda till att man "blir" den man "är"
Don't be offended This is all my opinion Ain't nothing that I'm saying law
Ingen är sig själv förrän de har registrerat ett konto på helgon.net - där är alla sig själva.. tror dem.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Da_herbman Haha, jag snackade med en polare om just detta för ett tag sen. Att "vara sig själv" betyder i dagens läge att sticka ut från mängden. Är du "som alla andra" så är du inte "dig själv". Precis. Och när tillräckligt många människor "är sig själva" (sticker ut från mängden) så sticker man inte längre ut genom att sticka ut. Vem är då sig själv?
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Kommer ihåg i gymnasiet så läste jag en sån gratis tidning, Chili tror jag den hette, där på baksidan av varje nr hade en seriestrip om en grining jävla gubbe. En gång så handlade om hur han blev utskälld av en gothare, som vräkte ur sig om hur unik och anti-konformistisk hon var och hela det tjabbet. Sista bildrutan svarar gubben något i stil med "Du och alla de andra tusen förmodar jag." och så får man se en hel-bild där man ser hundratals andra gothare stå bakom henne. Very accurate.
Kultursnobb