I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tankeläsning?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-03-24 21:13

tankeläsning?

Jag tror att jag läst tankar nån gång.. men det är liksom inte att läsa riktigt.. det är typ.. en känsla mer :\.. händer ibland på bussen, eller nåt, helt okontrollerat utan att jag egentligen vet när, för om det är fler tankar kan jag liksom känna en tanke typ ”nu ska jag stiga av bussen” (svårt att förklara) och så kan jag peka ut varifrån den kommer lite ibland.. det KÄNNS om det är en gubbe i medelåldern som är fem meter bort, eller inte typ.. :\.. hmm.. är inte så insatt i ämnet så jag vet inte riktigt hur det ska beskrivas :P.. vill gärna lära mig mer om denna ev. gåva/förbannelse och hur man kontrollerar det :).. händer oftare nu än förr :\ hmm.. nåt bra boktips/tips från egna erfarenheter?

"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-03-24 22:09
ingen? :(
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-03-24 22:11
soft om man kunnat det:)

2004-03-24 22:14
spot P0

d e typ jobbigt.. :P frustrerande att ja int kan kontrollera det.. :\

2004-03-24 22:14
Går inte. End of discussion
Det är inne med mobiltelefoner igen

2004-03-25 13:35
haha precis :D

f.ö är jag säker på att det går.. händer som sagt ibland verkar d som.. fast bara liiiite och okontrollerat :\

2004-03-25 14:24
klart man kan läsa folks tankar o styra deras handlingar o all sån skit.. gäller ju bara att ta sig in i deras skalle.
alla är ju ingenting när vi föds.. sen formas vi och formar oss till något.. men egentligen är vi ett o samma medvetande.. som vi var först.
och på något sätt så måste det fungera att gå tillbaka till det.

I stay bent like skoliosis.. Dead Bent

2004-03-25 19:14
gge F17

inte styra handlingar tror jag.. :|.. tror däremot man kan läsa av energin som formas då vi läser, genom att känna den.. det tror jag är d som händer.. :|

2004-03-27 18:47
nja, jag tror det är tankar.. det var så klockrent.. och då jag kunde förutsäga lärarens ord till minsta detalj i 45 min?

2004-03-27 19:59
Jag tror helt klart att man kan det.

Jag och min flickvän provade lite förut att "läsa tankar" på varandra.
Vi hade en kortlek som den ena drog ett randomkort ur, sedan tänkte hårt på det medans den andre försökte känna av.
Det var ganska intressanta resultat, vi höll på ganska länge och jag tror att vi efteråt räknade ut sannolikheten för att "gissa" rätt och våra rätt var 16gånger fler än vad de borde ha varit.
Det stog också klart att jag kunde "gissa" rätt oftare än hon, om jag kände lättare eller hon var bättre på att föra över det vet jag inte.

Tufft var det iaf.
jag är ju ungdom med tornado-skateboard och propellerkepsen bak och fram

2005-01-14 09:08
mm sånt är coolt fan ^^ måst testa d =)

2005-01-14 09:47
jasså..
Händer ibland att jag kan ropa telepatiskt te mina syskon, Det har inträffat några gånger med det är inge som jag brytt mig om så. Förr så trodde jag något sådant var omöjligt men nu tror jag fullt på det. Har hänt att jag har fått röster i skallen, om att jag ska flytta mig. Sist jag fick en sån stark känsla var i skidbacken för ett år sen.
Jag och en kompis åkte skidor ner för backen vi skulle precis komma ut ur vår lilla genväg till en stor backe. Sen slåg tanken mig. Jag stannade upp för att se om någon ropade "Hernan Stanna Lite" på mig där bakom. Men så icke jag, när jag vände mig om igen sen så var min kompis borta, han blev visst påkörd av en som åkte störtlopp. Man bara såg moln av snö nedan för backen. Den smällen skulle haft träffat mig om inte jag stannade, jag slapp bruten arm, blåmärken och en minnesförlust. Han började undra vem jag var och vad han heter, var han bor ect. sen bara svimmade han av. Så fick vi vänta te fjällräven kom.
Känns inte bra när något sånt inträffar man kan verkligen känna sig maktlös. Man kan inte göra något för att hjälpa personen. Den andra personen decakde av direkt han fick någon hjänskakning han med. Jag kollade aldrig te personen så. Jag brydde bara om min vän. Cold as ice.

Läsa andra takar det vet jag inte så mycke om men visst om någon kompis tänker fråga något eller göra något så händer det lätt att jag ställer frågan te mig själv och svarar på det innan han har hunnit fråga.
Och då är det _Mackan_Breaker_ P17 teori som jag följer.
Jag kan läsa av personer hur lätt som helst, och förvirra personer jag kan spela vilket intryck på dem som jag vill. Om jag vill läsa lite, så kollar jag på hans gång, klädstil, utseende, ect där efter lägger jag upp en provisorik profil, som jag går efter. och efter det så jämnför jag med andra människoprofiler som jag stött på. På så sätt vet jag redan lite om personen. Men blir mycke bättre om jag babblar med personen, då placeras han bara bättre..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-14 11:01
jaaa.. det där med att läsa tankar går nog.. men det är väldigt svårt att lära sig.. jag menar, det är ju inte som att lära sig prata direkt =/ mer som att lära sig läsa på läppar, utan att kunna språket riktigt.. :S

2005-01-14 13:05
mmm titta på star wars t.ex. dem använder något som kallas "the force" som översätts ungefär "kraften" och den är ett hjälpmedel i form av ett handtag med ett lysrör på (finns tydligen i flera färger) som hjälper dem att läsa tankar, styra andra människor och tala telepatiskt så jo visst är det möjligt.
hon hatar mig bara för jag e thug och typ aldrig e där
Poet

2005-01-14 14:59
ibland kan jag typ säga "fan, det var längesen man hörde av den personen" så ringer min mobil..o så e d den personen.
detta hände varje dag (vissa ringde senare samma dag o inte direkt) i typ en vecka, sen har jag önskat vissa saker som hänt...
men ja vet inte hur jag ska kontrollera det.. det e lite skrämmande.
What I said, yo!

2005-01-14 15:15
aliensnopp P20

ah jo, det var ju kul :P

PhilAhz0phee F19

det tror jag inte vi får veta heller.. det kanske är nåt slags spår av själen som gör sig hörd eller så? jag tror att själen vet allt som kommer hända/har hänt oss och de i ens närhet.. de är lite som Gud, du vet.. fast den kunskapen är så att säga "låst" av kroppen.. den finns där, men vi vet inte om den förrän vi dör.. typ

2005-01-14 17:01
PhilAhz0phee F19

jo, de e jävligt intressant de där. helt sjukt egentligen, man tänker på en person för första gången på länge o undrar hur det är med han/hon och så nästa dag får man samtalet
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2005-01-15 01:41
man föds med en gåva... ta vara på den ! ;)

2005-01-15 07:27
Jag har hört att tankeläsning är skulle kunna vara möjligt om vår hjärna var lite anorlunda.. Om vi hjärna hade ett nervcentrum för att ta emot tankevågor utifrån. Alla tanker ligger på en viss frekvens. Om typ 50 000 år kanske en kloning har lett till att en super människa har skapats som kan läsa tankar.
..Myyycket möjligt ..men ähh knappast rimligt höhö!

2005-01-15 10:21
_Mackan_Breaker_ P17

Angående boktips, så tycker jag verkligen att du ska läsa Carl-Johan Vallgrens "Den vidunderliga kärlekens historia"
Har du läst den innan kanske?

2005-01-16 13:35
Frågan är om man kan läsa tankar om man inte har lärt sig läsa?

2005-01-16 20:26
quinnan F18

nej vad handlar den om? :O

mantis P19

50 000 år? belägg för det? :)
såg på nå program om kvantfysik att de tror att materia existerar på olika ställen samtidigt.. och att våra medvetanden också gör det.. och att ibland kan dessa tankar "röra" vid varann och då läser vi tankar.. ibland ska vi tydligen inte ens veat det och tro det är våra egna.. lite coolt om det är så, och så gåre kontrollera :)

2005-01-16 21:46
_Mackan_Breaker_ P17

Den handlar om en gravt vanskapt man som förds med förmågan att läsa folks tankar. Låna eller köp den, är mitt råd! :)

Poet

2005-01-16 21:48
psyjunta , hehe...
ibland e d negativa tankar om en person o så ringer den o man ba "oh nej, stupid mind"
What I said, yo!

2005-01-16 22:41
läs budskap från andra sidan

så får ni se....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-16 22:48
_Mackan_Breaker_
Belägg? Det fattar la vem som hällst att det händer om exakt 50 000 år.
....Jag skrev faktskt Om typ 50 000 år kanske

2005-01-17 10:58
quinnan F18

ja, det ska jag göra :)

mantis P19

det finns ingen som helst anledning det kommer ske om typ 50 000 år.. det är jävligt lång tid.. längre än jag tror du förstår.. det kanske bara tar 400 år?

2005-01-17 11:24
Sånt är kul!
HAr ni sett filmen Mindhunters? Det är ett gäng profilers som är duktiga på sin sak....

Dom läser av en person, dess rörelser och deras sätt liksom.

En vacker dag ska jag bli en Profiler!

Sen så testade jag och en polare det med kort! Efter 3 kort så la vi av för jag gissade rätt på dom.... 3 på raken ur en random deck. det var läskigt. Vi avslutade med en fylla. Hej!
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2005-01-17 12:28
ah, det är läskigt :O

2005-01-17 14:08
_Mackan_Breaker_
Hahaha! Men herre Gud! Jag sa bara en siffra eftersom jag inte tror det kommer ske i morgon bitti!

2005-01-17 16:17
Visst känner jag igen det där.
ibland när jag sitter på bussen/tåget/tunnelbanan
så kan jag ibland känna av andras känslor, inte tankar direkt, men det är som man känner av deras sorg ibland, jag får in deras känslotillstånd i mig kan man säga.
Ibland känns det även som att jag kan få in deras tankar om sig själva eller något, för det är fan inte jag som tänker de där sakerna, men ändå så dyker de upp, och genast vet jag vem det kommer ifrån, behöver bara kolla upp...

2005-01-17 20:15
_Mackan_Breaker_ P17

grattis, du är schizofren.

2005-01-17 22:20
PhilAhz0phee F19

hahaha true that! hände mig senast på nyår... en polare som gick o blev hårdrockare ville komma på besök

ps. jag ser att du har mig på kompislistan... kommer inte ihåg att vi snackat (hette skinkryttare innan)
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2005-01-17 22:34
junkgirl

säger vem? inte jag iaf :P

2005-01-18 11:24
_Mackan_Breaker_ P17

det du beskrev är ett av symptomen på schizofreni. kolla upp det.

2005-01-18 13:35
junkgirl

berätta mer :) jag hör ju inte röster direkt (:

2005-01-18 14:11
schizofreni mannen schizofreni
dö inte nyfiken

2005-01-18 19:00
haha :D säkert :)

2005-01-18 21:49
Att man kallar en person med telepatiska förmågor för schizofren, är helt sjukt.

Det är rätt sjukt att vi kallar Telepatiska förmågor för något "övernaturligt". När det egentligen är hur naturligt som helst. Vi, människor har förtängt denna förmåga m.h.a. alla dessa religioner vi hittat på som ramar in vårat tankesystem. Får inte lov att tänka på vissa sätt osv. Samtidigt som vi också bryter ner vår hjärna med de tekniska prylar som vi dagligen använder.
Människans tankar ligger på olika nivåer och snappas upp av andra människor, utan att de märker det.
Tankar cirkuleras, allt har ett samband.

Läs "Budskap från den andra sidan", en verklighetsberättelse. Kom tyvärr inte ihåg författarens namn, men den utspelar sig i Australien tillsammans med Aborginerna, som själva kallar sig "den sista riktiga människan" eftersom de anser att vi har förträngt homo sapiens naturliga förmågor, som ex telepati.
De skrattar åt oss när vi komunicerar genom våra telefoner.

Ajde, din smuts, gå med daj
Poet

2005-01-18 22:57
psyjunta

aha, nej ja minns inte vad vi sagt till varann hehe..
What I said, yo!

2005-01-19 03:23
amishfo P4

du lever iaf upp till ditt nick...
tror du ens på det där själv?

_Mackan_Breaker_ P17

susning - Schizofreni

wikipedia - Schizophrenia

kolla på symptomen på den senare... delusions säger jag bara...

2005-01-19 15:21
Ja det gör jag. på vilket sätt lever jag upp till mitt nick?
Ajde, din smuts, gå med daj