I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur vet man om man e kär?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-03-30 22:37

Hur vet man om man e kär?

Tja, ni såg rubriken, finns d nåra speciella tecken? Har hört d där me fjäril i magen men dom försvinner juh efter ett tag, men man kan väl fortfarande va kär i personen?

In case you didn't notice, I was being sarcastic.

2004-03-30 22:44
Klart att du fortfarande kan vara kär i personen, om du nu vill kalla det så. Det är ju bara en benämning i vilket fall som helst. Det är själva känslan som är det viktigaste, eller?

Om jag ska vara ärlig vet jag inte vad jag snackar om, känner mig bara skyldig att skriva massa pga den nya whoa-regeln.

Den rikriga anledningen till att jag kom in hit är följande uttalande som jag vill dela med mig av:
Hånglar man nykter är man ihop! (bara så att ni vet...)
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2004-03-31 11:56
You dont know what you got til its gone. Jag vet aldrig "hur mycket" jag tycker om en person eller så, until I lose it. Lite paradoxalt, och sjukt irriterande. :)
"The badder you seem, the more lies you tell..."

2004-03-31 13:19
Tv-spelandet är inte lika intressant längre...

Det är något som stör hela tiden.
Man tappar fokus
-=Lek med livet så leker livet=-

2004-03-31 14:00
du vet när den där känslan du gått omkring med i magen ett tag inte är illamånde....

du vet när du är sjukligt intresserad av en persons vanor, vart de går och när de gör det....

du vet när det första du tänker på när du vaknar är en person, flera dagar i sträck...

Ska jag behöva rita en karta eller??

2004-03-31 14:01
Nowice

Jag vill gärna se en karta på hur man vet att man är kär...

2004-03-31 14:22
john: you dont want me to hurt you boy! :D haha....visst du har redan kartan! leta noga så hittar du!

2004-03-31 15:39
hur gör man om man inte VET, ibland känns det så bra andra gånger känns det bara UHÄÄ
spliff macht frei

2004-03-31 19:42
NoWice
Jag är otroligt dålig på att leta, för eller senare så dyker det upp...Bara man väntar länge nog...

0059
Tack så mkt
Jag går runt och oroar mig för att bli kär. Då kanske mina polare spöar mig i Tony hawk...och en sådan förnedring vill man inte vara med om...:P

2004-04-01 12:04
det vet man bara. Det är som att fiska. Man vet när man har napp. Men ibland kan man missta ett bottennapp för en stor fisk. Det är inte alltid så lätt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2004-04-01 13:52
eller hur. när man är, då vet man. :)
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2004-04-01 16:07
Behöver man ställa den frågan till andra så är man med största säkerhet INTE kär.

2004-04-02 12:11
när du inte kan vara utan personen i fråga utan att tänka på han/hon .
när känslan av att träffas får dig att nå högre höjder :P
eller när du bara av att tänka på han/henne ler..
då är det rätt

2004-04-02 12:23
inte1rätt sa det man blir helt pantad i skallen =)
shimmy shimmy yo

2004-04-02 12:35
stackare..
du kommer märka när det är kärlek.
då vet man

2004-04-11 02:48
Ett säkert tecken är att (iaf för mig) jag tappar aptiten för mat! gick ner typ 5 kilo senaste gången jag va kär! LOL!
visste ni att öl innehåller kvinnliga hormoner??!.... för efter 10-12 öl kan man varken köra bil eller hålla käften

2004-04-11 09:06
gå på känsla

2004-04-11 15:41
man tappar aptiten över vissa killar/tjejer också så det kan man inte gå på.. för vissa får en verkligen att må illa

2004-04-11 16:01
TittyPillah P20

ja jag har då inte råkat ut för det av den anledningen. men jag kan tänka mig att det blir värre sen då om hon gör slut ?
då komer du inte käka på evigheter.. har jag fel?

men sen finns det riktigt härlig kärlek också.. som känns jävlig eftersom den inte är besvarad. då kan jag tänka mig att det är som du beskriver

2004-04-11 23:00
Det är när det slutat pirra, för att man vant sig, men när man längtar enormt efter personen när man inte e tillsammans, därför att man e ovan..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-11 23:50
john 08: om du tittar tillräckligt länge inom dig så har du kartan där. Känns det rätt är det rätt!

2004-04-12 18:31
när man e kär så vet man bara.
I'm watchin all of ya because your game is so poor

2004-04-12 23:18
alltså att vara kär och förälskad är skillnad. Sen att vara kär och känna kärlek för någon är också skillnad. Jag ser det som en skala... först blir du förälskad, du kan inte äta, du har fjärilar i magen och mår illa typ, sedan blir du kär, relationen blir djupare, du vet att du verkligen tycker om denna personen, det är ingen ytlig förälskälse, sen får du kärlek till personen, en riktigt djup relation, ni är verkligen tillsammans och kanske lever ihop osv... man ska inte tro att förhållandet är dött bara för man inte är förälskad eller störtkär.. det finns annat i livet än det!
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>

2004-04-13 10:45
trilly: helt rätt, förälskelsen avtar. Övergår i en mer djup kärlek.
allt de har sin fina sak.
strength

2004-04-19 23:07
en enda stor smärta, insett nu att kärlek inte är menat för mig...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-22 19:21
det klart all man vet att det är obeskrivligt att beskriva hur det är kär... det varirerar till person.... man har sin egen känska!
..____ <br> .(____)__ <br> .( ´o´)~:B-Boy JaceK:~.

2004-04-22 23:55
frange

ja exakt, då e man nog kär.
Walk in my shoes, hurt your feet. <br> Then you'll know why I do dirt in the street.