I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är det alltid bättre förr?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-04-06 20:28

Varför är det alltid bättre förr?

Har ni tänkt på det, det var alltid bättre förr, eller iallafall oftast...undrar varför det är så?? kanske nått med minnet...

I, Rowboat

2004-04-06 20:31
ett enkelt sätt att undermedvetet fly bort från dagens verklighet genom att drömma sig till en värld från tidigare där de negativa aspekterna blitt diffusa minnen... eller nåt sånt.

2004-04-06 21:01
för att vi inte minns det dåliga.

hur många dagar med dåligt väder minns man av en sommar, t.ex?
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-04-06 21:05
Vem fan minns väder?
I'm back!

2004-04-06 21:33
allt va säkerligen inte bättre förr..om 2år kommer man se tillbaka på den tiden man upplever som skit just nu och tycka att det var bland det bästa man upplevt..
Är väl något med minnet, som gör att man tränger bort det som kan verka skadande eller som framkallar smärta...
är väl bra det???annars hade nog inte livet varit så skoj!!?
I aint talkin romance, but you get swept off your feet!

2004-04-06 21:33
jag.. om det är bra väder några dagar, så man är och badar och har det hur bra som helst kommer jag ihåg det, och aldrig de grå, tråkiga regniga dagarna.. så´känns d som att vädret varit bra och allt varit kul hela sommaren = den gamla goda tiden :P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-04-06 21:55
precis :| eller att man fick fel plåster..

vill va 5 igen, ibland O_o

2004-04-06 21:58
...säger de som glömt bort att de grät högljutt när de inte fick lite mer godis eller inte fick kolla de spännande programmen för att de var tvungna att gå och lägga sig ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2004-04-06 22:09
haha som sagt, man glömmer bort det negativa ;)..

2004-04-06 22:31
...men när du var liten så var det hela världen ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2004-04-06 23:29
Vet inte om så mycket var bättre förr, men som liten hade man mindre bekymmer och ansvar
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2004-04-07 08:24
Mabande P27

precis :)

psyket works in mysterious ways.. O_o

2004-04-07 09:54
enkel psykologi.
skulle man minnas all skit skulle man bli galen,
så hjärnan lägger undan mycket av det.

sen att man blir ÄNNU galnare om man stoppar undan så mkt att man exploderar, är ju en mindre kul del av det hela
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-04-07 10:24
_Mackan_Breaker_ P16
Exakt! precis som männen ofta pratar om lumpen som det bästa de varit med om, trots att det var otroligt jobbigt när de höll på med den... kvinnor pratar om graviditet och förlossning på samma sätt trots att detta är smärtsamt under hela processen...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2004-04-07 12:02
precis :).. det är något som gör att vi alltid ser positivt på allt som vi vill tycka om :)

2004-04-07 16:38
hmm.. oki :P

2004-04-07 16:42
P.g.a efterkonstruktioner där dåliga minnen,upplevelser känslor etc sållas bort.

2004-04-07 17:16
jau tur är väl det :)

2004-04-08 04:14
det här har jag funderat en del på på sista tiden, såhär tror jag; det jag kommer ihåg som bättre förr är egentligen exakt samma som nu, skillnaden är att jag idag har glömt bort alla små känslor som jag upplevde i min kropp, i mitt huvud, i mitt hjärta. istället komemr jag mer ihåg konkreta händelseförlopp, lite som en historiebok fungerar mitt minne skulle jga tro, vem har egentligen reflekterat över hurtillvida (exempel taget ur luften av en trött hjärna) george w bush var deprimerad perioden 1981-06-12 till 1981-16-26? har det någon betydelse? förmodligen har det enorm betydelse för fortsatta handlingar under den veckan och utveckling av olika händelseförlopp, nu kanske just gwb var ett lite dåligt exempel. ...oj vad lång jag tänker hehe

2004-04-08 08:27
jag läser det där om en stund :)

2004-04-08 10:40
enser såhär i efterhand att det var 80% nonsens

2004-05-16 01:51
det va bättre förr för att vi är på väg att gå under
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-16 02:09
jag skulle nog vilja påstå att saker och ting inte alls var bättre förr...mitt liv är avsevärt mycket bättre idag än vad det var när jag var litet barn.

2004-05-16 03:31
Tvärtom hade ju varit lagom underhållande...

Ahhh kommer ihåg förra sommaren när det BARA regnade hela tiden.....
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!