Våren, pollen, ett helvete
Idag vaknade jag och kunde inte öppna ögonen för dom hade klibbat ihop. Så jag låg kvar och funderade på hur jag skulle kunna öppna dom. Jag tog mig blundande bort till toalettetn och mjukade upp dem med jummet vatten. sedan vandrade jag bort till köket och käkade allergi tabletter. Kände mig torr i munnen för näsan hade slaggat igen så jag hada andats med munnen hela natten. Tog och och drack lite kallt gott vatten och kikade ut genom fönster och såg den underbara vår solen, tänkte fy fan va härligt me vår. Nös plötsligt till lite för hårt och vidrigt snor täckt mitt fönster, tar lite papper från hushållsrullen brevid och börjar torka får en kännsla av att de droppar något från näsan kollar ner på min ljusblå siden pyjamsa jacka och inser att jag har fått världens näsblods attack. Tar mig bort till toaletten och försöker få stopp på de, men inte fan slutar de... sitter här nu med blodiga bommulstussar i näsan... Fan va jag älskar våren...!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
jag vet vad du snackar om. det är hårda tider
är ingen stereotyp som sony. öh eller?
Mm, jag hade det så förr i tiden, och har känt av lite i år, men de senaste 2 pollen-perioderna har jag klarat mig väldigt bra så jag kan leva med det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Off topic: Kan man få pollen allergi bara helt plötsligt?
Inte helt säker, men jag tror jag hört att man kan få det, precis som man kan ha det medfött och sedan bli av med det (som jag delvis blivit nu, lyckligtvis)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har haft ett helvete alla vårar sen jag va liten, helt sjukt jobbigt! men som tur är finns det ju ganska bra piller nu för tiden det fanns det inte förut då va våren ännu värre för mig.
Moderator
2004-05-02 15:01
Tell me about it. Mina ögonlock har svullnat totalt, dem är helt utslitna och små sår har bildats. Jag har snutit sig så mycket att näsan börjar blöda lite spontant. Dessutom tror jag inte att jag tål mina allergitabletter för jag sover väldigt konstigt. blir trött när jag inte borde bli det och vaknar jättetidigt...eller knappt överhuvud taget.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
En bieffekt för all allergimedicin jag känner till är just att man blir jävligt trött. Därför, bland annat, avstår jag... I och för sig håller jag mig borta från all icke-naturlig medicin om jag inte är i EXTREMT behov av den :)
kan inte ha linser i ögonen längre, för jag kliar bara ut de xD
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
ang tabletter och bieffekter osv.. även om tabletterna kanske bidrar till viss dåsighet hos vissa, är det väl främst själva allergin man blir utslagen av?.. inte tabletterna alltså.. så, vad kör ni med för medicin? :P jag kör på zyrlex, eller cetirizin som det billiga alternativet heter, funderar dock på att byta med tanke på hur risig jag är.. lomudal ögondroppar och nässpray, samt inhalator som jag alltid glömmer använda.. (har inte astma)
ahh d e fan jobbigt me den här skiten, e täppt och rinnig i näsan om vartannat
hur fan överlevde ni darwinismen? ;)
ja eftersom snuva är dödligt kan man ju undra.
watakaa Det ska väl hellst till lite pollen...
Rnesto - man behöver inte dö av saker för att de ska evolutions-utrotas.
Äh jag lider också av pollenallergi rent överlevnadsmässigt känner jag mig inte nå svagare än någon annan. Sen så är väl allergier något som kommit p.g.a att vi lever för bekvämt liksom.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
nä men d ska till nåt mer allvarligt 'n en rinnig näsa.
Rnesto: alla har itne bara snuva min vän, jag har snuva plus att det kliar något förjävligt i ögon näsa och mun, och ja det känns jävligt allvarligt. Jag blir för övrigt väldigt trött och lättirriterad under pollensäsongen.
jag e också nått grymt pollenallergisk men käkar massa tabletter som man blir helt knockad på, har ju sina fördelar att man somnar lätt och blir helt lättpåverkad men drygt att gå runt som en zombie hela dagarna :\
Bah, jag har inte kunnat gå till skolan de senaste dagarna p.g.a. allergin.. Sovit ungefär 14 timmar per natt, även om folk försöker väcka mig osv.. Mina ögon har varit igenklibbade på mornarna sen förra fredagen.. (9 dagar alltså, allergi suger) Är det så för er också att det är mkt mkt bättre på eftermiddagen/kvällen..? Men på mornarna är det döden..? Hursomhelst är det väldigt jobbigt, vi har 3 slutprov snart.. Ajajaj!
I live in it, breathin' it, more than just fuckin' belive in it..
Redaktionschef
2004-05-03 08:02
Det är riktigt jobbigt just nu, mina ögon och näsa rinner nonstop trots att jag medicinerar, har aldrig upplevt det så jobbigt nåt år tidigare som det är nu. Har till och med börjat få sår på kinderna av alla tårar som jag torkat bort under dagen. Köpte medicin för 1000 jävla spänn för 3 veckor sedan för att överleva allt det här men den hjälper fan inte långt, nästa år ska jag definitivt prova på att ta en sån där spruta...vad nu den kostar. Kör Med Piller, nässpray, ögondroppar, innhalatorer (hade inte råd med pulmicort och bricanyl så jag går omkring och andas tungt hela tiden), varit däckad hela helgen. Det här suger. Stenhårt. peace out,
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
AnimalInstinct P5... aa eller hur mårgonen är fan värrst...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Allergiker är veka människor.. Ni har sådana jävla problem med pollen, vad ni får äta och allt sånt skit. Fan om mina barn blir allergiker..
Propaganda åt folket..
Har hört att man kan börja käka nån yoghurt i jan/feb nån gång för att motverka sin allergi. Typ ett glas acidophilus (osäker på om det va just den yoghurten) om dagen för att motverka sin pollenallergi. Försökte lite med det här förra året, men klarade det inte av disciplinära själ ;) Men det hjälpte lite och nu när jag inte gjort det iår märker jag hur stor skillnad det måste ha gjort...
jag gillar små russinkukar
Förövrigt har jag använt nån lite blå förpackning med 10 tabletter i, kommer inte ihåg vad den hette... Den va billig men funkade fan inte alls. Just nu har jag Clarityn torrtabletter grejjs den funkar fan inte heller....
jag gillar små russinkukar
Locally P17 surt :P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
allergispruta funkar as bra fick de förra året... men sen sa nån jäkla sköterska att de inte va bra att ta sånna för man blev typ resistent mot de medlet som är i sprutan som kan vara viktigt iannat fall.. bla bla bara massa bull... så i år är de ett h-vete...
jovars...