I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-05-06 10:45

Next Level

Vad föredrar ni?

Om ni har blivit intresserad av en kompis och har bestämt er för att göra nått åt saken.

Föredrar ni:

A. Försöka prata med vännen om hur ni känner och se om han/hon känner likadant.
B. Gå direkt på en kyss.

Skulle vilja ha två svar på detta.
1*Det ena utifrån poneringen att ni är den som blivit kär i en vännen.
2*Det andra som ni skulle vilja att vännen skulle göra om det var han/hon som var intresserad av er.

Som jag ser det finns det fördelar med båda alternativen. Fördelen med alternativ A är att man genom dialogen kanske kan bevara kompisrelationen om det visar sig att den andra inte känner likadant å sen kräver det nog även mindre mod.
Fördelen med B är dock att det utspelar en säkerhet och det är nog det roligaste alternativet men som sagt så krävs det en del mod.

Så jag skulle nog svara.

1*B
2*B

Jajjemän.

2004-05-06 10:47
Jag säger A på båda. Om det inte är ömsesidigt så är det nog lättare att vara kompisar efteråt än om man bara sticker ner tungan i halsen på nån..
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden."
Cobra angående onani

2004-05-06 11:05
Jo men tappar man inte lite av tjusningen. Man lär ju må hur bra som helst efteråt om man lyckas rohem skiten med alternativ B. Det är ju mer minnesvärt lixom.

Jajjemän.

2004-05-06 11:07
Man kan ju riskera vänskap om man bara kastar sig på. Det handlar bara om det är värt det ellr inte....
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden."
Cobra angående onani

2004-05-06 11:14
Så sannt som det e sagt men tror ni inte man kan prata efteråt om det skiter sig dvs.
Jajjemän.

2004-05-06 11:16
Vill ha synpunkter från tjejer oxå.......

Kom igen!
Jajjemän.

2004-05-06 11:18
Det är klart att man kan prata efteråt men risken är att det blir ganska stelt. Talar av egen erfarenhet...
Cobra angående onani

2004-05-06 11:26
Oj, hur jobbigt blev det?

Nu får du nog ta å berätta lite om det där tillfället.
Jajjemän.

2004-05-06 11:31
Det var en kompis till mig som använde alternativ B på en fest och det var jag verkligen inte beredd på. Jag trodde att det bara var alkoholen som talade men hon sa att hon hade känslor för mig. Vi bestämde oss för att träffas dagen efter och prata igenom allt och jag sa hur det låg till, vill bara vara vänner och sånt. Sen blev vi bara tysta ett tag sen drog jag hem och vi har typ inte pratat med varandra sen dess. Man har ju försökt ta upp kontakten igen men det har inte funkat.
Cobra angående onani

2004-05-06 11:49
Men tror du att ni skulle haft mer kontakt om hon talat först. Alltså, var det kyssen som paja allt?
Jajjemän.

2004-05-06 11:54
Om vi hade pratat först hade vi nog kommit till nån form av "överenskommelse" och det hade nog blivit bättre istället för att tokchocka mig. Jag tror hon skämdes lite för kyssen och det var nog en anledning till varför det fuckade sig. Om det inte hade hänt skulle det nog vara ganska lugnt mellan oss.
Cobra angående onani