I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-05-09 11:58

kollar snett

jag har märkt att varje gång en svart person, kille eller tjej går på vagnen, eller bussen, eller står i kön på mcdonalds eler nästan var som helst, så kollar jag snett på honom/ henne.
det är jävligt konstigt tycker jag, för jag noterar liksom inte det jag gör, utan jag gör det intinktivt.

någon annan som har samma "problem"?

förresten, no offense till nån.

skill bill vettu

2004-05-09 12:11
nej det har jag inte.

men jag har läst en artikel i illustrerad vetenskap om att alla är rasister instinktivt.. he vette fan om det är så, men jag tvivlar på det ;) jag är då inte det :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-05-09 12:14
jo tack, det svenska folket tittar jävligt mkt snett, särskilt om man är vit tjej och har svart pojkvän.

2004-05-09 12:28
undravarför :\
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-05-09 12:46
alla människor är ju rasister även om vissa förnekar det, om man är van att ha svarta runt sig så tycker man en vit kille är konstig och vice versa.
det många svenskar som förknippar alla som använder ordet yalla med personrånare.
Det vi är vana vid gillar vi och när något skiljer sig så tycker man det är lite otrevligt, de betyder ju inte att man tillber Fuhrern
I, Rowboat

2004-05-09 12:47
ja inte försvarade jag väl någon annan? svarta tjejer tittar precis lika mkt snett på mig som vita gör på min pojkvän. Men jag tog det ur det andra perspektivet eftersom det var det tråden handlade om.

2004-05-09 12:54
ne, allt är samma sak ju!
skill bill vettu

2004-05-09 12:59
nu vet ni iallafall att svarta tjejer tittar snett på mig oxå :)
Men jag har slutat bry mig om nån, folk får titta hur mycket snett dom vill, vem orkar bry sig egentligen? jag slutade iaf för några år sen..