I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ser ner på skillsmässo barn.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-05-26 02:32

Ser ner på skillsmässo barn.

Är det bara jag som gjort det eller är det ett rätt vanligt...gräjj liksom?
Jag har alltid tyckt mindre om dom och tyckt att det var deras fel på nått sätt, oavsett om det nu var det.
Sen slog ju allt imot mig förra året när man själv blev det, och nu är det försvunnet och en stor respekt har vuxit fram för dom istället...

Varför?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2004-05-26 02:37
varför skulle man se ner på skiljsmässobarn?
(,_____(ò_Ó)____,) this big

2004-05-26 02:38
jag vet inte, jag har absolut ingen aning varför jag hade det...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-26 02:41
Tänkte att det var något ni kunde förklara liksom

2004-05-26 07:15
kan det vara det att man mot sin vilja ser ner på dom för att man själv har båda sina föräldrar i huset.

för om jag har en coolare skateboard än en annan kille så kan jag faktiskt inte hjälpa att se ner på han. samtidigt som man kan känna sig underlägsen när det är omvänt..

eller jag vet inte. jag ser inte ner på skilsmässobarn. jag respekterar dom för att dom gått igenom det. vilket inte kan vara speciellt kul.

2004-05-26 08:40
då säger jag grattis för att du ändrade åsikt

2004-05-26 09:03
haha såg du ner på vad som i alla falla känns som vad 90 procent av svenskarna är? men jesus... tror inte jag känner många som inte är skilsmässobarn.

2004-05-26 09:26
Det var väll att jag inte riktigt tänkte på hur mkt dom gått igenom tills jag själv gick igenom det och då släppte det allt liksom.

2004-05-26 09:34
Empire P20

Kan det inte vara så att du ser ner på dom just därför att deras familjer är bevis på att det kan hända alla. Du kanske bara var rädd att det skulle hända dig och därför såg du ner på dom för att göra dig själv annorlunda än dom för att slippa samma situation?
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden."
Cobra angående onani

2004-05-26 09:36
Det där har jag inte inte tänkt på innan, jo visst kan det vara så.
Hmmmm tackar ;)

2004-05-26 09:42
Hehe ett prakt exempel där, och nej jag vet inte varför jag gjord det.

Själva gräjjen med att skapa tråden var ju att ni kanske kunde svara på det åt mig och inte skapa fler frågor.

2004-05-26 10:40
Är inte alla skillsmässo barn?
Eller är det bara i ghettot?
-=Lek med livet så leker livet=-

2004-05-26 11:20
hur kan man se ner på nån før något som de faktiskt inte kan gøra något åt och har blivit lite "utsatta før" så att sæga
blev faktiskt lite arg nær jag læste det før det lætt så korkat typ, men inte grattis till skilsmæssan men till att du har blivit lite mer human. sen gillar jag inte att klumpas in i en grupp kallad skillsmæssobarn, som att det skulle va min identitet, æven om mina førældrars skillsmæssa sæckert har format min som mænniska en del. Man i skillsmæssor finns det inga bovar, bara brist på goood løv. nu var det ju en førklaring på varfør du tænkte som du gjorde du ville ha, men det har jag tyværr inte, førutom att vi alla har førdommar ...

2004-05-26 12:04
Dina danska bokstäver gjorde det fan jobbigt...
Jo jag vet att jag hade fel och allt men...
Nu är jag iaf rensad från alla elaka tankar.
Jo visst har vi alla fördommar, det är väll bara männskligt.

2004-05-26 12:06
kan tyvær inte gøra nåt åt bokstæverna, sitter framfør ett danskt tangentbord i køpenhamn. øøøøøøøøøøl dricker man ibland i danmark:P

2004-05-26 12:07
ja det e mænskligt med førdommar, men den va fan en riktigt dum en tycker jag, se ner på folk e riktigt otækt. jaja

2004-05-26 17:04
Jag kan bara prata för mej själv, men jag är överlycklig över att mina föräldrar är skilda.
Det vara alltid massa tjafs och knas när de bodde tillsammans.

2004-05-26 17:10
Själv e jag dubbel, jag e glad att mina föräldrar e skilda men ledsen för att d e det, macke sence? e liksom inte toppen nåt av det, när jag var liten och omedvetande så tyckte jag såklart om så som min familj var, tillsammans liksom. som jag babblar

2004-05-26 17:11
macke haha (stvningen min suger)

2004-05-26 19:37
Är skillsmässor största källan till skuld?

2004-05-26 19:37
-känslor

2004-05-26 19:41
jag ser inte nödvändigtvis ner på skillsmässobarn men... dom vars föräldrar skiljt sig och ungarna håller på att bitchar och gnäller om det anser jag nog vara rätt så svaga människor.

kanske är det för att jag alltid haft bara en förälder och det har ju gått galant, varför håller de som har två föräldrar på och gnäller bara för att päronen inte vill vara tillsammans med varandra?

men de som är skillsmässobarn och INTE gnäller om hur fucking sorgligt och miserabelt det känns ser jag värkligen inte ner på.

diggin?
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."

2004-05-26 19:44
spelar ingen roll hur många föräldrar man har om man har en bara en underbar föräldrargestalt , det kanske lät lite konstigt men

2004-05-27 00:55
Damn sicken bra respons ;)
Seriöst så ja det är dumt att jag haft det, men jag vill veta varför inte bli haglad med capslock mördare.
Vad ska man säga, ung och dum kanske?
Admin

2004-05-27 01:03
Du kanske har haft dåliga erfarenheter av skilsmässobarn? En del barn tar verkligen skilsmässa väldigt hårt, på många olika sätt. En del tar på sig skulden och blir deprimerade. Andra kan vara olyckliga inuti, men hårda utanpå och blir väldigt bråkiga.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-05-27 01:25
Mjaa, det tror jag inte iaf.
Inte precis så jag ser vilka som är och inte är liksom.
Jag blev dock inte nått av de där, eller inte bråkig iaf.

2004-05-27 01:28
Öhm alltså hur kan man snacka om skilsmässobarn som avvikande liksom vad är det typ 40% är ju typ skilsmässobarn känns det som?
Är ju knappt en minoritet. Sen liksom varför du sett ner på skilsmässobarn ja du högmod kanske?

Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2004-06-14 23:52
jo när jag va liten tänkte jag lite så, liiite. trots att bästa polarn va det. det va ju så pass normalt för mig att ha båda föräldrarna hemma så jag tyckte det va lite wack att inte ha det. haha cp va man fan. sen när jag nådde lite mognare ålder, 12 ungefär, slutade jag.. nu är jag ju också skiljsmässobarn sen ca ett år tillbaka.

2004-06-15 11:04
abez

Det kan ju ligga mer bakom än att föräldrarna inte vill vara tillsammans längre. Det är ju inte alltid så kul om föräldrarna vägrar prata med varandra eller spelar ut varandra genom barnen tex. med pengar,prylar eller snackar skit om varandra.

2004-06-15 14:17
Eftersom skilsmässor blivit så populära kanske man borde undra om vilket är hälsosammare för alla parter;

En kärnfamilj eller en "modern" familj d.v.s. skilda föräldrar..
De flesta människor trivs ju inte i en bubbla med en annan människa hur länge som helst... Det skulle ju vara att leva big brother 24/7.

Jag har aldrig upplevt nån kärnfamilj. Tyckte att alla andra barnen va konstiga... På föräldramöten försökte andra barnens pappor ragga på min morsa, kanske det berättar nåt om äktenskap :)
Söker kunder, mixning & mastring!

2004-06-15 15:52
Empire? sett ner på skillsmässobarn? tack du!

2004-06-15 17:08
Empire

Hmm... Jag kan inte påstå att jag ser ner på skilsmässobarn men jag har liksom någon gräns som går mellan mig och dem.. Lite "Där-är-en-medlem-av-en-familj-som- inte-funkade" eller "hans eller henns föräldrar höll inte sitt löfte" osv..

Annars kanske det är något som är kvar sen förr.. Då var det väl illa med skilsmässor å så där...
Så det så!!

2004-06-16 21:00
shit, de är ju helt vanliga människor....
19

Din IQ beräknas vara 126 - 135. Detta motsvarar 96:e till 99:e percentilen, dvs 96% av befolkningen har en IQ mindre än eller lika med 126. 98% har en IQ mindre än eller lika med 135.

2004-06-16 23:21
varför bryr man sej över huvutaget
"Whatever doesn't kill you simply makes you... stranger. "

2004-06-16 23:27
låter helt sjukt, ska man döma folk efter en sån grej? då bör man skaffa prozac eller stilnoc snarast möjligast.
chase the clouds away

2004-06-17 00:19
freddez va??

2004-06-19 18:55
Empire du e rätt störd
- Your Personal Designer -
Contact me For Designs