jag tror det kvittar vem som har mest grejjer. det hela beror på vilka som krigar. o vilka som krigar mot varandra. jag tror även att USAs stormakts tid kommer falla inom 100 år...
Bra tråd. - Min pappa är starkare och kan spöa din vilken dag som helst! - Det kan han inte alls!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
äfb F60. Tja det är mycket man kan ge 15-20 år, men allt beror på vilken sida "världen" ställer sig på. Kommer t,ex europa stå benhårt kvar vid usa:s sida kommer kina inte ha en chans. Om inte ryssland får för sig att joina kina vilket dom nog inte kommer göra om usa och europa är enade.
Looks for a world wich sees beyond black and white!!!
Foxy_ P17. Det är nog inte bara usa som stormakt som är borta om 100 år men vem vet?
Läs min länk om Taiwan, hehe...
Det pågår ju redan ett världskrig redan nu, det är bara det att TERMEN världskrig aldrig kommer nämnas igen. Men hur många krig råder inte nu där hela världen är inblandat, det råder ju helt skandalösa och cyniska ekonomiska krig nu. Värre än någonsin! Man trampar över lik eller fattiga.
Tyst Det pågår inget krig vad jag vet som utspelar sig på flera kontinenter samtidigt? OCH KAN ALLA SLUTA LEKA EXPERTER!!!!? Om Furbys polare, som har studerat i över 4 år om saken, så borde ju han och inte någon på whoa veta om Kina skulle klara av att invadera USA och ockupera landet eller inte.
Straight outta Hägersten!!
äfb F60: Hahaha, men snälla, du e ju patetisk.
i roll like a bat out of hell
Är du helt efterbliven ? Det här har ingenting med expertis att göra, utan sunt förnuft och logisk tänkande. Furby skrev det där för att jävlas efter att han blivit utskämd och ägd i en homo debatt. Så snälla, gå inte in och försvara "experter" som påstår helt absurda saker. Har inte gått in och försvarat honom på något sätt, utan säger endast han han om någon borde ju veta, eftersom han är ganska påläst på ämnet. Om detta är någon form av hämd från Furbys sida pga. något som sagts i en annan topic, vet jag ingenting om, lägg därför inte skulden på mig.
Amen hahaha, det var ingen hämnd! Vad e det här för dagis?
jepp...och det är på grund av USA..
äfb F60. Tror nog att Taiwan kan få större betydelse än vad man anser idag, ge man dem lillfingret så tar de hela handen. Men det är såklart bara spekulationer, vilken man verkar vara tvungen att säga här för att inte verka vara expert. Och för att inte behöva upprepa mig så vill jag gärna förtydliga att ämnet var ett tredje världskrig? Vad jag ville veta var personers åsikter i ämnet och inga behöver spela experter utan bara säga vad de tror.
Danne_sofs P16. Nordkorea kan bli ett stort problem i framtiden tror jag. Om de får fram långtgående kärnvapen kommer usa att skita på sig och invadera direkt. Nordkorea är trots allt skyddat av kina så det kan kanske utlösa något som liknar ett världskrig.
På tal om ingenting Om alla världens kärnvapenmakter blev inblandade i en kärnvapenutväxling så skulle 36.000 bomber med mer än en megatons sprängkraft explodera inom ca 5-10 timmar och då skulle inget lands militära kraft på andra områden spela någon roll. Världens kärnvapeninnehavare i siffror. · USA: 12,070 · Russia: 28,240 · UK: 400 · France: 510 · China: 425 · India: 70 · Pakistan: 15
I, Rowboat
äfb: Men vilket tjaffs. Jag ville bara att du skulle komentera det. Men du ser det som att jag hoppar på dig? Hahaha, vafan e det med dig? Bara för att vi inte är överens i en diskution så behöver det inte vara så i alla. Han sa det där angående Kina VS USA på en greklandssegling 2002, vem vet hur serriös han var eller vad han tycker idag? Jag tänker inte ringa och fråga eller be honom att sätta sig på ett internetcafe och regga sig här för att utveckla. Har aldrig påståt att det var någon sanning. Säger bara att han borde veta vad han snackar om, men det kanske du också gör. Men med din "måste vinna" och "kriga" attityd i diskutioner så börjar man tvivla. Ta inte internet diskutioner så jävla personligt och försök få ut något annat ur dem än barnsligt tjaffs.
General_Krog P19. Har du källor på detta?
världskrig inom 10-20 år. bara å köpa bönor i överskottsbolaget och flytta till en stuga i tjotaheiti.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
USA kommer att starta det tillsamans med EU tills det att de i strax efteråt blir backstabbade av dem.
ran_hem P59. Ett inte allt för otroligt senario
man kan säga ganska lätt ett land som komemr va med i 3:e världskriget... USA så jävla hårt...spräng dem först =P ...skoja..känner iof för det ibland
äääääääääääääääääääääääääääääääääääh.... ..orkar inte hålla på.
"I do not know with which weapons world war 3 will be fought, but i do know that world war 4 will be fought with sticks and stones..." - Einstein
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman
Kom på lite mer av vad min polare som pluggat krig sa. Han sa att USA utan problem kan bekämpa många krig samtidigt runt om i världen (kanske rent av med hela världen, minns inte), men att dom är svaga på hemmaplan (eller att deras svaghet är hemmaplan).
furby åfan...
Chaimeira P19. I belive one stone is on to some, the third world war will take us back to stoneage im afraid.
Alltså egentligen så ger det ingenting att spekulera för krig är fruktansvärt oförutsägbara. När det blir krig mellan Kina och USA t.ex. då får jag se resultatet men ärligt talat så glorifieras USA lite väl för mycket här. T.ex. i tävlingar där dom flesta av världens länder skickar iväg deras bästa elit soldater för att jämnföra sig mot andras så har USA oftast kommit långt ifrån Top Tio listan (någon tävling sedan så kom Sverige 2:a). Dom länder som har bäst "klass" på sina soldater är Schweiz, vissa små men abnormt rika arabländer, Kina, Japan och sen var det några till totalt oväntade länder. USA's soldater kan jämnföras med pantade bondlurkar som inte kan ta eget initiativ utan får ett värdelöst M16 (helt sant, tål ingenting) och lite Tomahawk missiler som understöd och härja där deras President vill ändra på saker och ting.
Ja t.ex. under Vietnam kriget. M16 och M4 som USA använde/använder tål inte fukt, sand, jord eller vatten medans AK47:orna som Vietcong sprang runt med tål sådant. Amerikanernas vapen har så många små prylar i sig som inte tål att rubbas, och rubbas en av dom tusentals små sakerna så fungerar ingenting. Alla deras saker är så. Deras Apache helikoptrar går att skjuta ned med en älgstudsare, om en sådan skulle stanna tillräckligt länge för att man ska få in en bra träff för dom lider av det som alla andra saker som Amerikas skapar, tål ingenting p.g.a. deras prylbögeri. Ta t.ex. Hinden, Ryssarnas flygande fästningar. Brutala feta helikoptrar vars teknologi enbart betsår av en radar och radio och det är nog därför sådana inte blev nedskjutna i Tjetjenien av rebellerna där medans Apache efter Apache helikopter blir nedskjuten i Afghanistan och Irak av några civilister med AK47:or.
Jo en sak till, pg.a. att Bush nu har drivit landet i det närmaste i konkurs, vars ska USA få pengar ifrån att skapa sig sin armada?
När jag jämnför dom sådär är bara för att visa vilken styrka USA har med sina "högteknologiska" prylar. Sen måste man ju ha cash för att underhålla och updatera sina armeer.
USA's soldater är asylsökande latinamerikaner :D... skön motivation..
Men som sagt, snart kommer USA's arme att se ut som den nuvarande Ryska för dom har snart inga pengar heller att underhålla den med.
Infinity P18. Det som du säger stämmer enligt mig vilket gör det hela ännu farligare eftersom de är just nu världens supermakt. Enligt mig så är Bush en fanatiker och sånna bör inte sitta på allt för mycket makt, (de brukar ofta göra rätt så rationella ageranden). Tänker på den 11 september bl,a. Själv tycker jag att religion är överskattad, gud finns inte eller så är han död vilket som passar bäst. ......There is no good or evil there is only power.....
hmm var det inte i vietnam usa fick spö av en massa bönder utan någon som helst teknik alls ? :P är inte så inläst i detta ämne dock så jag har inget å säga till om
Men vi ska inte heller glömma bort Ryssarna som lyckades trycka bort dom och ge dom rejäla förluster innan USA blandade in sig ordentligt i krigandet.
@ äfb F60
Jodå, det är ett väldigt troligt scenario. Ditt påstående grundar sig på att människor tänker logiskt på följderna, men det är ett känt faktum att människor i regel inte tänker logiskt, speciellt inte i krig.
Asriel P0
står litet här...siffran skiftar litet beroende på vem man frågar, men 1000 mindre eller 1000 mer gör ingen nämnvärd skillnad ifall alla bomberna skulle börja falla.
NuclearWarheadsOnEarth
I, Rowboat
"Gener_Krog Det är just därför ingen nation skulle vara så dum och använda sig av kärnvapen."
I, Rowboat
General_Krog P19. Tackar för sejten och nej det tror jag inte, börjar de bomba så är det över med den värld vi känner till.
Ryssarna var en stor orsak till att Tyskland inte tog över hela Europa
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
PeWi P18 Med massvis lastbilar, jeepar och shit som dom fått från USA.
I, Rowboat
Ok men ändå! Fan Tyskarna förlorade hur mycket manskap som helst i Ryssland ju
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!