I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att älska nån

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-05-29 18:25

Att älska nån

ja kom på att tänka hur ofta folk säger " jag älskar dig över allt annat" asså jag tycker det är ett jävligt starkt ord för mig är älska är något som man kan leva hela sitt liv med iaf vad säger ni!! ???

2004-05-29 18:27
Det finns väl olika slags meningar med ordet älska.
Jag menar det ju inte på samma sätt när jag säger det till min mamma som när jag säger det till pojkvännen ex.
Fast jag håller med om att det är ett starkt ord som inte ska missbrukas.

2004-05-29 19:40
töntight att älska, roligare att hata
undertiden

2004-05-29 20:16
har du funderat på att sätta komman o punkt när du skriver?
I'm watchin all of ya because your game is so poor

2004-05-29 20:17
"för mig är älska är något som man kan leva hela sitt liv med iaf vad säger ni!! ???" saker o ting kan förändras? men visst folk missbrukar dom orden..
I'm watchin all of ya because your game is so poor

2004-05-29 21:05
Kjellkriminell: Hur vet du att de killarna inte kan älska dig så snabbt?
I'm back!

2004-05-29 21:40
Och det är urskiljningsbart?

Det finns folk som älskar alla människor, utan att ha träffat en bråkdel (jo det klart, en liten bråkdel har de förståss träffat). Och det verkar vara ärliga utsagor. Jag har personligen känt genuin kärlek för mänskligheten. Det är ju inte otroligt att denna kärlek utvecklas till en mer personlig på kortare tid än en vecka.
I'm back!

2004-05-29 22:38
jag vet inte. själv tycker jag att jag har haft dålig erfarenhet med kärlek, för mig är detta att nån älskar dig kanske inte posetivt. alltså fast en människa säger att den älskar dig över allt annat kanske du inte mår bra av den kärleken iallafall ääääh men jag tycker nog att man ska kunna säga att man älskar nån mer än allt annat, fast man inte vet om det alltid kommer vara så...

2004-05-30 17:43
fortsätt skriv fölk!

2004-05-30 22:31
Kul att det nästan bara är tjejer som skrivit i tråden :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-30 22:35
Killar är inte tillräckligt mjuka yo, :(

2004-05-30 22:57
ja men vafan killarna vågar väl inte gå på djupet på whoa

2004-05-30 23:29
MunQ

det är säkert lätt att säga ordet men att verkligen mena det en polare till mig hade en tjej som han hade känt i en vecka haha efter en vecka så älskade hon honom..jag tracka henne för det oså men jaaj en man blondin och kommer från skövde och dessutom är en fladdermus så finns det inte man kan göra så min polare tröttna på hennes jävla bullshit tillslut :)

2004-05-31 02:20
Love it ain't nuttin but a word A chicken ain't nuttin but a bird
-Talib Kweli

2004-05-31 08:45
Doser: Du kanske inte skall vara tillsammans med någon om du aldrig kunnat säga jag älskar dig till dem?
I'm back!

2004-06-01 01:45
jag tycker att älska är riktigt starkt....

för mig älskar man någon som betyder så mycket för
en att man nästan kan dö för personen...

e de nån som håller med?

förövrigt har jag aldrig sagt "jag älskar dig" till någon i hela mitt liv..

e de dumt kanske?

jag tycker om min flickvän skitmycket.. eh.. jag "älskar" att va med henne kanske? men älskar jag henne då?
www.parhamvic.com

2004-06-01 09:50
jag säger ofta jag älskar dig till min mor & far eller det dyker upp lite då och då
jävligt starkt ord!

2004-06-02 16:43
jag har kommit på det ultimata att säga till sin tjej. för som parham sa, så älskar man att va med dem ibland, men man kanske inte älskar dem. Så när man ligger och har det lite mysigt ska man säga:

"Jag kanske inte älskar dig, men jag älskar dig just nu". Då säger man det samtidigt som man inte gör det. Och så får hon nåt att fundera på också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-02 17:47
kärlek är ett bevis på att Gud är sadist.

bli aldrig någonsin kär i någon.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-06-02 21:50
Bisse_Bus F15

jag har ikke svårt för att öppna mig iaf :)

2004-06-02 22:38
Jag älskar få personer, men dom jag älksar älskar jag jävligt mycket.

Och högst av alla står min älskade syster och till den höjden kommer någon annan aldrig nå.
Thats it.
What we do in life echos in eternity.

2004-06-03 08:15
Jag hatar ordmissbrukare och blir förbannad om någon säger att de älskar mig.. mest för att jag helt enkelt inte tror på dom.
Ordet älska för mig betyder att Den jag älskar är någon som jag skulle kunna dö för o någon som jag aldrig skulle klara sig utan.
Jag har en gång sagt "Jag älskar dig". Men annars korsar aldrig dom orden mina läppar. Jag har i allmänhet svårt för att tala vad jag känner och undviker helst att göra det..

Känner mig som världens tönt om jag snackar sånt gulligull o blir less när andra gör det. Både på film/teve o i verkligheten..
Känslosvammel o sånt går mig på nerverna..

Men exemplet. Du har varit tillsammans med en snubbe/tjej i en vecka o denne säger "jag älskar dig".. Personligen skulle jag bli jävligt skeptisk o undra va fan den snackade om. Men personen kanske älskar en. Alltså den känner en inte speciellt mycket osv men den kanske älskar allt den hittills lärt känna med en. Och då är det väll en sanning.. so far dvs.
I stay bent like skoliosis.. Dead Bent

2004-06-04 08:11
fortsätt skriv folk !

2004-06-04 08:58
äsch.. älska ??

2004-06-04 10:47
b-b-b-boy P20

hm sant fasst visst många menar väl inte just "älska" när dem säger det

2004-06-04 11:56
man säger väl det om dom vill höra det

2004-06-04 17:59
I love you guys..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2004-06-04 18:05
nawww :P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-06-07 08:19
haha filbunke så du menar det alltså så om du verkligen älskar oss så tycker jag du ska frakta en hundring till mig!

UtanAttTveka

det är ju klart att det kan va kul att höra om man fattar att det menas men om man vet att det inte menas så är det ju inte så mkt snack om saken

2004-06-07 12:53
aa "pajen" ja håller med hm fan svårt de där med hur man vet om man älskar nån ja vetfan itne riktigg kanske man kan ju älska någon på olika sätt tex en tjej och ett syskon eller liknande..:)
en tjej som jag inte riktigt känner men jag vet vem det är en polares ex hon är typ det mest patetiska jag hört om på länge.
hon sa själv till mig att hon älskade honom så jävla mkt när hon känt honom i ungefär 2 veckor det är rätt sjukt för mig är "älska" iaf när man kan leva hela sitt liv osv med den personen hur kan man känna en person på2 veckro det är impossible

2004-06-07 13:40
MauccafrånHKI P19 --> fortfarande tonåring ser jag :)

"Jag själv använder aldrig ordet. Använde det väl sist när jag var tonåring "
blipp

2004-06-07 14:08
jävla pretton..
http://www.filmladen.at/fotos/5360is2.jpg

2004-06-08 09:37
hahahaha

2004-06-08 10:16
ja tror inte på det. för många säger det redan innan dom menar det. många tror att dom verkligen gör det men sen r det endå bara en enkel föräskelse.... nope no loooove

2004-06-08 10:21
äntligen en som förstår mig. nästan

2004-06-08 11:11
ja fan det används för ofta man ska ta vara på orden fan tillslut kanske ingen tror på när det sägs hata är oxå missbrukat man kan ju ogilla men hata är starkt

2004-06-08 11:12
jag har sagt jag "jag älskar dej" och verkligen menat det en gång, till en person.
och det var till min pappa för några månader sen..

visst, jag älskar fler, men jag vet inte varför men jag kan verkligen inte säga det.. det låter så tillgjort och konstigt när jag vill säga det. det kanske har med att jag alltid bott med min mamma som verkligen inte är typen som pussar en hejdå på morgonen och ropar "jag älskar dej gumman" efter en..

fast jag trivs så, men ibland undrar jag om folk i min närhet verkligen vet om att jag älskar dem? hm.. knepigt det dära..
baeng

2004-06-08 20:02
Man bestämmer inte bara att man ska älska någon sådär...när man känner att man inte kan vara utan personen eller bara något speciellt som man inte har känt för nån annan så kan man nog säga det.
Men varför egentligen säga det...varför inte låta personen känna det?
Credit crunch crunch baby

2004-06-08 20:24
akta dig för att älska någon... du går bara sönder isjälen när du inser att erat förhållande inte funkar...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2004-06-08 20:52
Fjortisar är ett typiskt folkslag som är fruktansvärt skickliga på att missbruka dom där orden.

2004-06-08 22:45
mm typ "jaahh älllllllzzzzzzzzzzkar blablablablla"

2004-06-08 23:04
MunQ det behöver ju inte heller vara i den stilen heller utan dom där "vuxna" fjortisarna som försöker vara äldre än vad dom egentligen är (försöker vara i 20+ när dom är kring 15-17 år) dom lyckas också för det mesta smyga in eller helt brutalt använda dom där ordena till allt.

2004-06-08 23:09
näh de är sant jag överdrev en gnutta :p

2004-06-10 14:13
Jag har bara sagt det till en enda person och det är sanning. Knappast nåt man kliver runt och säger till var och varranan person.

2004-06-10 16:07
jag älskar mina nära vänner och min familj.

jag kommer aldrig att älska en tjej igen, inte förrän jag hittar den som jag ska gifta mej med... tycka om är bra nog för mej :)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2004-06-10 21:00
ordet är inte alls missbrukat hära om man jämför med i t ex Usa där man säger "I love you" till alla hela tiden, precis som man säger "hejdå!" här..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2004-06-14 11:12
what´s dö dill..

älskar man så älskar man. gör man det inte så gör man inte, då ska man inte säga det

2004-06-14 11:56
haha damn right

2004-09-28 17:44
ma nka nälska personer även om ma nkännt dem kort tid. beror väl p åhur intensivt ma nkänner, hur intensiv ens kärlek är? vissa säger altig til lnån att dom älskar, finns folk som säkert inte älskar eller. me ma nka nälska nån redan efter kort tid.

jka jag ska börja skrivsa långsammare så det blir läsligt.

2004-09-28 18:13
man får ett syskonm, o genast älskar man det. hur förklarar ni det?

eler tar det 5 år för er att börja älska er lillebor/lillasyster efter födseln lr?

2004-09-28 18:27
jo. me nkänner ma natt ma nverkligen älskar någon efter ett par månader så kan ma nju lika gärna berätta det? var ligger gränsen då? 1 år? 2 år?