I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Åldersfixering

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-05-31 20:23

Åldersfixering

Jag kom till Whoa i hopp om att det iallafall skulle vara liiite seriösare än dom där andra sajterna. Men neeeej..
Man kan ju inte göra ett skit härinne utan att folk lägger vikt i ens ålder. Fjortis hit, fjortis dit.. Det verkar ju komma upp i alla debatter! Och skriver man någonting så ses det på ett helt annat sätt om JAG skriver det än om en 19åring skriver det. Det blir genast mer "Lilla vän..hihi" när det är någon yngre, mer "lol". Och det är ÖVERALLT! Om folk kunde döma en efter tankar och text istället för en siffra?!
Dra till lunarstorm, anslut dig till en "hata fJoRtiZZ-klubb", skratta åt hur pateeeetiska alla är, och skit i att smutsa ner Whoa med den där löjliga åldersdiskrimineringen.
Kan låta klyschigt i och med att jag "bara är 15", men låtsas att jag är 22 då. Om det känns bättre.

2004-05-31 20:26
men ta bort åldern då?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-05-31 20:29
katt... jag håller med dig till fullo om att man inte kan gå på bara ålder här på internet.

förnuft har ingen ålder, många lite äldre users skriver skit som är skrattretande omoget och många yngre skriver säkert vettiga saker.
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."

2004-05-31 20:30
visste inte att man kunde det?
Visserligen vet väl alla att jag är 15 nu så det kvittar väl om jag tar bort den. men jag tycker ändå inte att man ska behöva dölja sin ålder för att bli accepterad?

2004-05-31 20:39
katt_ F15

jodå det går, finns bland alla inställningar.

och nej, det är synd att det är som det är, men om du tycker det är så jobbigt, så ta bort åldern, det är nog enklast
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-05-31 20:41
faktum är att det inte bara är en siffra.

2004-05-31 20:43
föresten så vill jag pointera "säkert" i abez P19 inlägg :)

2004-05-31 21:47
Åldern spelar ofta stor roll om man ska generalisera. Det är nog vanligare att en med siffran 20 kommer med något vettigt än personen med siffran 13. Men detta stämmer givetvis inte i alla fall.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2004-06-01 00:02
jag tycker värkligen inte att du ska ta bort åldern om folk inte lyssnar på dig för att du är 15 så är det deras problem. men jag vet vad du menar.
I only date crack-whores.

2004-06-01 19:30
Purge, valero

Självklart är åldern inte bara en siffra. Det var inte det jag menade. Självklart är också att de som är äldre oftast har mer mogna saker att säga. Det är ju mest naturligt.
Det jag vill få fram är att man här inte ens hinner skriva något förrän alla redan har en förutfattad mening om en, just för att man har en viss ålder. Det tycker jag är dåligt.
Jag vara fri att skriva saker utan att alla smygfnyser åt min ålder.

2004-06-01 20:40
haha eftersom att alla yngre tar bort sin ålder så anar man ju att de utan siffra e unga.. men de va ju inte de detta handlade om.

anledningen att man inte tar kids som skriver så seriöst, är nog just att dom skriver illa, eller uttrycker sig klumpigt om saker o ting. och eftersom många yngre beter sig just som barn även här i forumen så blir det nog så att många generaliserar och tar alla yngre på lika lite allvar för man har tröttnat på alla ungar som skriver en massa skit.
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2004-06-01 21:09
jag håller med dig, men så är det ungefär överallt så det är bara att leva med det.
Det handlar inte bara på nätet även livet utanför skärmen.
Tycker på ett sätt att du ska ta bort åldern om du känner som du känner, men egentligen varför bry sig?
Dom som sitter och småfnissar åt din ålder, får väll göra det! Vad spelar det för roll, man får väll bara hoppas att vissa andra tar dig mer seriöst.
Pappas flicka med ballonghjärna..

2004-06-01 21:19
Inget att bry sig om. Alla måste gå igenom det. Se det som ännu en motgång i puberteten.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2004-06-01 21:19
Jag behöver inte lära mig att leva med det, jag lever redan med det. Det är inget jag behövde få konstaterat för mig. Jag uttryckte bara att jag tycker det är fel. Även om något som är dåligt inte ändras så får man väl säga vad man vill om det?
Och ja, visst förekommer det i verkliga livet också. Men i verkliga livet så låter jag människor lära känna mig först och SEN berättar jag hur gammal jag är. Då är det aldrig några problem. Däremot när nån frågar hur gammal jag är och jag svarar så blir det typ "eh..jamen vi ses..".
Om man tycker om personen i fråga och känner henne/honom så bör inte åldern spela roll.