I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Familje problem"

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-06-13 20:59

"Familje problem"

Jag saknar min bror!

han flyttade när han va 16 för att gå på nån fotoskola
nu är han 29 och bor i Göteborg
han har inte varit hem på 4 år!

har varit å hälsa på, såklart..
men vi vill ha hem han, till jul, sommar eller vad som hälst

vi har försökt med allt!
betala resan osv.

jag vet inte vad det är!
jag är skit arg och jävligt lessen!

om jag skulle vara mamma skulle jag va riktigt besviken..
och om jag skulle vara min storasyrra skulle jag inte heller vara så himla glá heller...(hon har fått två barn, och om jag skulle vara brorsa så skulle jag vilja träffa dom)

har ni nå tips eller varit med om nåt liknande?

/c

socissi.wordpress.com

2004-06-13 21:05
jag vet inte, men det känns som att det kanske är något han kommer ångra senare. och ju längre tiden går, desto svårare blir det att träffas igen.
kanske åka och hälsa på honom? det viktigaste, om han kommer, är nog att inte börja ställa frågor som "varför kom du aldrig?", utan få honom att känna sig välkommen, så att han vill komma igen.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-06-13 21:47
ena stunden vill jag ringa å skrika att jag hatar han
men det är just precis det jag INTE gör, jag tycker så oändligt mycke om han..

och det jag säjjer till han, är att jag längtar och saknar han!
socissi.wordpress.com

2004-06-13 23:02
cilia F19

säker på att han inte har ngn anledning som du inte känner till då?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Admin

2004-06-13 23:55
Jag kan nog sätta mig in i hans situation en del. Jag bor hemma hos min pappa. Min mamma brukar ofta ringa och fråga om jag vill komma hem till dem och äta mat och sånt. Där bor två av mina bröder. Den ena är 18, så med han är det lugnt. Han är ju vuxen (även om jag är en aning dominant över honom ibland), och vi kan kommunciera på ett annat sätt. Den andre som bor där är bara 12. Trots att vi bor väldigt nära så träffas vi ganska sällan. När hon ringer så säger jag ofta "nja, vet inte om jag har tid/orkar" och liknande. Ofta är det så. Men samtidigt så vet jag ju att de finns. Jag känner dem så väl. De är familj, därför känns det som att jag alltid vet vart jag har dem. Det är en säkerhet och jag behöver inte träffa dem så ofta. Kanske att jag inte riktigt har lärt mig uppskatta det alldagliga sällskapandet så bra. Något sådant är det nog antagligen med din brorsa.

Han kanske även tycker att det känns som att det blir aningen krystat att åka iväg och träffa er ibland. Som att det blir en så stor grej. Det är ju liksom bara han som kommer förbi. No big deal. Nåt i den stilen tror jag att han resonerar. Så gör ofta jag. Jag snackar med min mamma rätt så ofta i telefon och så, och det funkar att hålla kontakten så. Åtminstone för mig.

Jag tror att han skulle uppskatta om du åkte dit. Det blir bara en person. Att träffa så många på en gång blir lite jobbigt och krystat. Kommer hela familjen blir det en "åh, nu kommer hela familjen"-känsla över det hela. Åker bara du så får nog han lättare att komma till er framöver. Åk en sväng under sommaren. En vecka kanske. Lovar att det blir bra. Jag skulle nog gilla om ett av mina syskon kom och hälsade på mig om jag bodde långt borta. Det blir ingen som är ivägen, och man har mer tid och lättare för att snacka med bara EN person, vilket leder till att det blir lättare sen när man kommer "hem".
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-06-14 17:40
Trist.

Han kanske är homo nr 1 i Götet och känner att han inte kan andas när han kommer tillbaks till er och den mindre stad där han växte upp om han fortfarande lever i en hemlighet där. (?)

Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...

2004-06-14 17:42
Pratar ni på telefon ofta?
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...

2004-06-14 19:01
fsdfsdf

haha..hemskt om det skulle vara så..han har flickvän sen många år tillbaka...
ibland undar jag om det är hon som håller ihonom lite hårt.
men hon är väldens gulligaste!
vi snackar inte så ofta i telefon, förr ringde han oftare
men ni vi väl pratar så kan vi prata hur länge som hälst.

Evolution

det där med att det blir en stor grejj av det hela är ju för att han har hållit sig borta så länge....
man tycker ju att vi nån högtid borde han ju våga sig hit, för då är de ju ändå så mycke ståhej

de åker hellre till Berlin eller var fan som helst
ok ok det kanske är ballare å vara där än i norrland, men va fan!

men grejjen som är jobbigast är när han säjjer att han visst ska komma osv osv
som när jag sist var ner i vintras och han säjjer att vi ska ses "hemma".

Jag blir så less! och de enda jag kan är att gråta!

socissi.wordpress.com

2004-06-14 19:02
cilia F19

som sagt, det kanske finns anledningar du inte känner till

2004-06-14 19:05
Misery_chick
klart att jag funderat över det...tror mej dom tankarna har hållit mej vaken många nätter.

ett tag fundera jag på om det var att syrran har två barn 5 och 1 och brorsan och hans tjej har inga barn...
kanske har nåt med det å göra.

jag fattar inte hur man kan vara så elak mot sin mamma och pappa!
socissi.wordpress.com

2004-06-14 19:08
cilia F19

de kanske har varit elaka mot honom?

sånt har jag sett massa gånger, föräldrar som är så jävliga att den äldsta drar, och de yngre förstår inte utan skyller på syskonet, för "mamma och pappa är ju så snälla"

2004-06-14 20:04
Vad sägs om att du tar allt det du skrivt här och säger det till honom rakt ut. Förklarar att du känner att han inte vill träffa dig och det gör dig ledsen och sårad. Fråga honom om det ligger någonting särskilt bakom att han inte vill komma hem. Det verkar som om du mest sagt att du saknar honom, men inte att du blir sårad av att han inte är hemma på besökt så ofta.
Jag är lite inne på Miserys spår jag också. Ni bor i Norrland och han drar till Götet så han är ju så långt ifrån er som det bara går i princip.
Det kan ju iofs vara så enkelt som att han verkligen inte trivdes där av anledningar som inte har med er att göra, men han kan inte förmå sig att åka tillbaka för att alla jobbiga minnen tränger sig på.
Du är ju trots allt 10 år yngre än honom, så han drog ju när du var såpass liten att du antagligen inte hade nån vidare koll på vad som egentligen försiggick i hans liv...
Men still, vi kan bara spekulera och det är bara han som vet hur det egentligen ligger till. Så den enda lösningen är att fråga honom rakt ut och kräva ett ärligt svar. Nog för att du är hans lillasyster, men du är ju tillräckligt gammal för att få höra sanningen.
I might be wrong... but you're just plain stupid!

2004-06-14 20:11
Har samma problem me storesyrran..

Men hos oss är de liksom att vi aldrig varit så nära...
Söker kunder, mixning & mastring!

2004-06-15 21:15
min storasyster är 32 så dom har ju vuxit upp med varann..

han flyttade till lidköping när han var 16 för att gå gymnasiet där, för på den tiden fanns det inte någon estesisk utbildning, inriktning foto här i norrland.
sen fortsatte han att plugga på fotohögskolan i gbg..
det är en rätt bra anledning, om man kommer in där så vill man nog gå där..

jag vill inte tror att det har "hänt" nåt...
kan inte förstå vad?

om jag säjjer allt det jag här skrivit så kommer han ju inte våga komma hem...känns det som.då blir det "en stor grejj av det hela"
och nee vi har väl aldrig varit nära varann, lixom aldrig fått chansen. Jag har aldrig bråkat med min syrra eller brorsa, aldrig höjt rösten!

förr så hälsa de på lite då och då, vid högtider, sommar osv. men nu är det lixom berlin, ryssland..bla bla.

och mer kom ner till oss istället
det är ganska stor aparat för min syrra att ta sig dit ner med två små barn.

åh.
socissi.wordpress.com