I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför har bröst blivit mer censur hos tjejer?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-06-15 19:45

Varför har bröst blivit mer censur hos tjejer?

varför är bröst mer censur på tjejer än killar. Det är ju endå samma skit liksom, tycker det e ganska sjukt.

2004-06-15 20:00
det är väl uppenbart? för att bröst har blivit mer förknippat med sex än barnafödande och era bröst fyller ju ingen funktion alls. i princip. mer än som erogen zon typ. därför.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-15 20:27
hm.... är det kanske därför de visar nakna småbarn på TV, men i stort sett aldrig vuxna? (förutom vissa kanaler)

Aldrig tänkt på det innan...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-15 22:39
pixr P14

Jo, men så kan man ju säga om allt. Ska man hårddra det är det sjukt att man kan tycka folk är snygga överhuvudtaget. De består ju bara av massa molekyler.
Sesam öppna och stäng dig

2004-06-16 01:45
Kvinnors bröst är lite mer känsliga än vad killars bröst är eftersom huden är så tunn just där. Därför bör man som kvinna undvika för mycket solk och kyla. Men om vi tar av oss tröjorna och låter evolutionen ha sin gång, skulle huden bli tjockare och vi kan alla springa nakna i solen. tjoho.

2004-06-16 02:37
pixr P14

undra varför du tycker det är sjukt.

du är 14 och kille.

2004-06-16 13:00
jo, men så är det ju två fettklumpar (och körtlar) som killar/tjejer blir kåta av... då är der ju skillnad....lr ska ni börja visa snoppen oxå på stan kanske?

2004-06-16 15:10
"We train young boys to drop fire at people. but we wont allow them to write "fuck" on the fighterjet becous its obscene"
-Kurtz i Apocalypse now

(med feta reservationer för felcitat, det var längesedan jag såg filmen)

2004-06-16 15:25
catz
wörd..

Men om man ändrar från påklädd till avklädd för drastiskt tror jag att det skulle bli katastrof.. och så skulle man frysa på vintern..
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-06-16 16:23
kanske är fel rent principiellt sett men fatta vad som skulle hända ifall tjejerna skulle börja gå runt topless, det skulle bli sexuella trakasserier som fan innan själva grejen med bröst är "avsexualiserat" eller vad man ska säga, alltså innen bröst blir en oladdad del, som t.ex. en armbåge (med reservationer for all y'all elbow fetischists out there)

2004-06-17 22:49
jag tycker det är intressant att amning på offentlig plats anses så stötande.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-06-18 00:44
har också tänkt på detta...

Grejjen är att det finns ju vissa killar som har större bröst än vissa tjejer med extremt små bröst.. Men killarna får visa dem men inte tjejer..
Så det så!!

2004-06-18 00:58
damp_cdc P-1
jävlig bra fråga.. borde diskuteras mer. kvinnors bröst har sexualiserats så mycket att många ser på det nästan som ännu ett könsorgan. jag längtar verkligen efter den dan när jag kan ta av mig tröjan en solig dag utan att nån höjer på ögonbrynen för det. hoppas jag hinner uppleva det.
blipp

2004-06-18 13:58
Skillnaden mot andra kroppsdelar är väl ändå att brösten, rent instinktivt, är sexuellt upphetsande?
Sesam öppna och stäng dig

2004-06-18 14:30
Ninja F19 det kommer inte att ske så längeingen tar första steget.. så ut å gå med dig.. nä men alvarligt, om alla skulle börja sola topless så skulle det inte bli så stor grej efter ett tag å till slut skulle ingen höja på ögonbrynen, om man sedan gör samma grejj inne i parker m.m när man spelar brännboll så kommer det till slut bli helt vanligt. Men som det är nu så är det påväg åt helt fel håll.

2004-06-18 14:31
men så länge folk blir generade när dom visar upp sina bröst eller mage eller va fan som helst så kommer det aldrig bli naturligt.

2004-06-18 15:40
GinaMontana: word.

Nej.

Huden på mina fötter är ganska känslig eftersom jag är Nikebög och gillar tofflor. Om jag springer barfota i skogen en hel sommar blir mina fotsulor märkbart tjockare, läderartade och därmed mindre känsliga för småsten och saker. Det har ingenting med evolution att göra utan bara vanlig miljöpåverkan. Gillar iofs tanken på bara bröst skarpt! :D

Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...

2004-06-19 09:13
damp_cdc P-1
jag tror tyvär inte att det e helt upp till hur folk beter sig, media spelar en allt för stor roll i den här frågan. men visst, nånstans månste man ju börja...
blipp

2004-06-19 10:04
Folk som började springa runt med tuttarna i vädret medan de spelade brännboll i en park skulle antagligen bli inplockade.

Men någon kan väl försöka så ser vi var det leder :)
What we do in life echos in eternity.