I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-06-20 04:20

En dikt

Om min tid skulle ta slut
hinner vi ändå säga någonting
någonting som skulle betyda någonting
som skulle ha någon betydelse
vi skulle kunna skippa det onödiga
säga någonting äkta
säga någonting som ingen annan har sagt förut
om min tid skulle ta slut
skulle vi ändå hinna sjunga en sång
en sång som är äkta
sjung du, så spelar jag
min tid tar slut men vi hinner ändå
vi behöver inte ha bråttom
säg det nu
låt oss sjunga
snart är min tid slut

Gärna konstruktiv kritik och om man vill droppa en tolkning så får man gärna göra det.

Peace

Still in the bridge

2004-06-21 15:35
come on..nån måste väl kunna säga någonting om den..?
Still in the bridge

2004-06-21 15:43
sånt tar tid, de flesta konstnärer och diktar blir inte erkända förens efter sin död så jag tycker du ska satsa på nåt annat, typ fotboll.. se hur poppis zlatan är just nu! och han är fanimig bara 22 år!!
vadå? jag dyster?

2004-06-24 18:58
Rakt på sak om något abstrakt, du har valt en ganska konstig väg till att uttrycka det där. Kanske du borde vara mera specifik?
Som hitler sa; för att uppnå de stora massornas förtroende måste de mest simpla ting förklaras...
Söker kunder, mixning & mastring!

2004-06-24 19:19
Den är kanske lite för personlig. Men tänkte nu posta den ändå och checka om någon ville försöka tolka den eller någonting. Tack för svaren och tacksam för flera!
Still in the bridge

2004-06-24 22:12
de första fyra raderna var brilianta. resten va bra men inte fullt lika övertygande. jag gillar verkligen sättet du skriver på, känns som du har tallang.
blipp

2004-06-24 22:14
btw..har du läst lina ekdahl nångång? ni har lite samma stil...
blipp

2004-06-24 22:18
... förresten.. slutet va oxå jäkligt bra. det där allra sista snart är min tid slut kan dock kännas lite banalt. det e vad jag tycker.
blipp

2004-06-24 23:02
Ninja: Tack ska du ha. Nope, har inte läst Lina Ekdahl, borde väl checka hennes dikter. Sista raden är väl banal men, blev som det blev.
Still in the bridge

2004-06-29 23:59
någon mer som vill läsa och kommentera?
Still in the bridge

2004-06-30 12:53
jag tyckte om den.. den var enkel och talande.. soft man
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-01 00:12
Super-Nerd: Tackar tackar.

Crazy-Jeff: Okej, kanske du vill utveckla det där?
Still in the bridge

2004-07-03 00:26
inte illa. Inte illa alls.
Jag gav dig redan så mycket konstruktiv kritik som jag kunde, så nuff said
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2004-07-03 00:52
jag tyckte om den
fick en känsla av lugn som jag tyckte om
det enda som "stör" är tredje meningen som jag tycker skär sig
hinner/betyda är olika tidsformer. jag skulle skriva någonting som betyder någonting, istället
Främlingar är vänner du inte känner och jag är en fruktansvärt spännande människa.