Varför inte en gud?
Okej att man inte har koll på vilken gud som är guden. Men va har ni som inte tror på nån gud alls för nått som ni inte kan tro på? Är det dom här: "om gud hade funnits så hade inte krig funnits" eller? ja fattar ej. haha .. jävlar, skummaste inlägget idag,men men. hoppas att ni fattar. :)
Hällre död än neon grön.
trenchtown_rock F15 jag fattar inte vad du menar. jag tror inte på gud, vad är det du vill veta?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
haha. nää. ja är redigt trött. men varför bara? ja tycker verkligen att det är svårare att tro att det inte finns en gud än att tro på en..
Hällre död än neon grön.
jag förstår precis vad du menar. jag tror inte på gud, men jag hoppas på en gud. dock så har jag svårt att finna belägg för att ett sådant högre väsen skulle existera... :s ber dock till gud titt som tätt iaf, man behöver ju iaf nåt att hålla fast vid vid sämre tider, trots allt... till er andra: hon undrar vad anledningen till att ni inte tror på gud är.
hahah. tack firren..
Hällre död än neon grön.
priyan , inte pirayan . :/
hahaha. ja är skön idag alltså...
Hällre död än neon grön.
Jag tror inte på gud då det är ett faktum att i princip alla religioner är politismer och för att det inte finns några vetenskapliga bevis för att en gud ska finnas.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
klart att det inte finns några bevis för att gud finns! Därimot finns det bevis för att evolutions läran inte stämmmer.
Hällre död än neon grön.
trenchtown_rock Say what?
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
"Därimot finns det bevis för att evolutions läran inte stämmmer." -> ?
MM, precis, say what? Jag tror inte på Gud eftersom de alla religioner och allt annat som människan uppfinner så gör hon det för fame. Men vill man tro på att det finns ett högre väsen som egentligen styr allt du gör, ditt öde o.s.v, eller kanske inte styr men har skapat människan och verkar för det goda och shit, så får man göra det. Själv tror jag inte på Gud. Det är därför hierarki och diktatur finns och kommer alltid att finnas. Människan har ett undermedvetande som hoppas på att någon större och mäktigare ska ta över och styra skeppet i hamn när "the going gets tough". Eller har jag fel?
Dubbelmoral? I love it!
Klart Gud finns. hur skulle annars det kunna skapas någonting?
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
insane, looking for trouble? =)
Dubbelmoral? I love it!
och som vanligt har ingen på Whoa koll på gudsbegreppen... *ger upp*
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
suntzu: förlåt, min store gud?
Wannhy_Rat>> du är inte religös gissar jag....=P ... det är inte guds ansvar att "ta bort" ondska från våran värld.. Det är något som vi har skapat, av egen kraft, våran egen vilja - ja det är just vad det är... .... *typ?
jag tror itne på gud som ett resultat av sitt logiska tänkande... om man säger att gud finns samtidigt som man söker trygghet hos "gud" sjunker den personens värdighet... aldrig hört ett vettigt argument för att det skulle finnas en gud... det man itne förstår sig på är inte ens värt att fundera över...
What would macgyver do?
mitt å inte sitt ska det stå...
What would macgyver do?
insane... förmodligen på nåt sätt som ingen förstår... på samma sätt som att en chimpans inte förstår hur en tv funkar... även om den kanske skulle kunna fundera över det finns det ju inte en möjlighet för chimpansen att fatta nåt sånt...
What would macgyver do?
hur tänker du, då du kommer fram till att det inte finns en gud? hur blir det logiskt? (jag bara undrar,)
'...man behöver ju iaf nåt att hålla fast vid vid sämre tider, trots allt...' - Priyan. sant. vi kanske inte tror på någon gud/gudar, men vi tror på något. ALLA tror på något. ateism existerar inte... fred. /Ehsan
Svaret på "allt", skulle vi människor inte hantera, lev livet, ha kul, svaret kommer sen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tror inte på nån gud. ska inte ge en anledning till varför jag inte tror på någon gud utan vända det hela lite, varför skulle man tro på gud?. för att alla andra gör det? för att man sedan man föds ska veta att gud existerar?. jag tror på .... blomstermannen. missförstå mig rätt. DÄREMOT så tror jag religion överlag gör mycket bra för folk som behöver ha någon stans att vända sig. till vad dom nu vänder sig till ifrågasätter jag, men folk tror som dom vill och mår dom bättre av det, så är det bara bra.
Jag är inte det minsta spirituell så att tro på en gud är för mig lika skrattretande som att tro på spöken.
i roll like a bat out of hell
wuuz: Haller helt med wuus.. Forovrigt ar det val de som tror som ar de som ska overtyga.. Kommer man med extrema ideer sa far man komma med bra bevis for det.. Om jag inte tror pa att en vetenskapsman som vagrar lagga fram bevis t ex har upptackt botemedlet mot HIV sa ar det val intye jag som ska bevisa att han inte har upptackt det.. Eller? Samma sak med detta.. Vill folk overtyga mig om att det finns en gud sa far de fanimig ha rejalt bra bevis och belagg for det.. Jag tror ju inte sa for mig spelar det liksom ingen roll.. Hoppas ni fattar vad jag menar, trots brist pa svenska bokstaver..
hur otroligt din berättelse än låter har jag bara en sak att säga: hur vet du att din mormor inte drömmde allt det där, sen vaknade upp? -
trenchtown_rock gud, troll i skogen. PÅHITT!
Alla tror på något iallafall. Tänk dig att du sitter i ett flygplan som är på väg att störta. Det är total kaos blablabla. Du ropar på hjälp.. vem ropar du på..?
skrik är en överlevnadsreflex och ordet hjälp kommer väll automatiskt för att vi lärt oss att det är det man ska ropa när man är i nöd.
va?
mmmnä.. men skit samma.
wuuz P21 jamen det märkliga i sammanhanget är väl att hon inte är ensam om den där typen av upplevelse. det är väl rätt väldokumenterat, massa människor som upplevt den där utomkroppsliga grejen och det starka vita ljuset. märkligt sammanträffande kan man ju tycka...
OMG! när man dör så ser man ljuset och, tada! en bäbis igen! fast ett annat liv då och man har såklart glömt det tidigare livet.
grejen är så här; jag tror inte på något jag inte fått bevis för existerar, en gammal tants reaktion är inte tillräcklig. sen att många sett det "vita ljuset" där finns det en väldokumenterad vetenskaplig förklaring till också. vet inte exakt hur den går men tror nog mer på den. men sen skulle det ju vara roligt om det verkligen hände något när man dör. men jag vill inte bli besviken. man dör och finns inte till. skönt när man är gammal för då är det ovärt att leva endo. pz
Graffare
2004-07-10 13:09
och om non jaevel hatar islam eller kapar ett plan,hur som helst imorgon kommer ingen sakna idag -snook tenk po det.
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
från inledningen av "Upptäckterna som förändrade världen" av David Eliot Brody & Arnold R. Brody: "Eftersom upptäckterna antingen är svåra att se eller är otroligt abstrakta, eller innefattar enorma avstånd i tid eller rum, strider de mot allt vi vanligtvis känner till - mot vårat sunda fönuft. På grund av det insåg varken vetenskapen eller allmänheten den fulla betydelsen av dessa upptäckter när de gjordes - var och en av dem kom att anses som viktig först efter att noggrant ha synats i sömmarna. I vart och ett av fallen blev vi yvugna att ge upp vissa åsikter och antaganden om hur vetenskapen och livet är beskaffade - åsikter som vi trodde var uttryck för sunt förnuft. Om vi inte hade kastat dessa föreställningar överbord skulle vi inte ha kunnat förstå fullt ut hur universum bildades eller hur livet på jorden uppkom och utvecklades till sitt nuvarande tillstånd. Idag utgörs det största hindret för en sådan fullständig förståelse av ålderdomliga så kallade visdomar som alltjämt lever kvar. Vi lever här och nu, vid slutet av 1900-talet, men med oss i bagaget har vi alla myter och halvsanningar som vi släpat med oss från tidigare sekler. Det komplexa sociala och kulturella föreställningar uppkom långt innan någon enda av de stora vetenskapliga upptäckterna var gjord - det vill säga innan någon besatt den kunskap som krävs för att kunna svara på inträgande frågor om hur universum och livet på jorden uppkommit, innan vi upptäckte big bang och evolutionens mekanismer och innan vi förstod att detgår en tydlig skiljelinje mellan å ena sidan ideer som härstammar från vår kreativitet och rika fantasi, och å andra sidan sådana som har en grund i verkligheten.....Om du tar till dig vetenskapens underliggande principer kommer din syn på livet, universum och mänskligheten att förändras i grunden. Om man till exempwl förstår hur evolutionen fungerar, får man ett helt nytt perspektiv på hur de strider och konflikter som pågått under hela historien och som orsakats av fysiska och kulturella skillnader mellan människor - ett perspektiv som tenderar att riva ner murar"
Det var bara delar av inledningen, men det var det som kändes relevant i den här diskutionen. Boken handlar om de sju främsta naturvetenskapliga upptäckterna i historien: gravitationen, atomen, relativitetsteorin, Big Bang, evolutionen, cellen och DNA-molekylen. Även bra historia om vetenskapsmännen bakom upptäckterna.
Arlomeion P17 nä det är sant...du kan ju allt om universum redan nu så
jag tror på en gud, min gud. tror att alla har en sorts "gud" men att det är individuellt från person till person.. jag tror på att utvecklas som människa.
"mitt liv är som en berg&dalbana,<br> SÅ HÅLL I DIG & NJUT AV ÅKTUREN!"
jag tror inte på gud. gud är en saga, en snuttefilt för osäkra människor som inte vågar tänka själva. och då menar jag även de som tror på "nåt, men inte gud", deras "nåt" är samma skit som gud, en saga.
Baboso , priyan , alecko Evolutions läran spricker redan i grunden.Man har bevisat att fisken inte kan ha krypit upp på land och blitt ödla. Men i läroböckerna finns hela evolutions trädet med. Ifall trädet spricker redan i roten, hur tror ni då d går med resten?
Hällre död än neon grön.
0.3% av befolkningen har scitzofreni... känns ganska mer troligt att dom som "mött gud" snarare haft en vanföreställning... att sånna bara snackar skit är också mer logiskt än att det sett ett vitt sken...
What would macgyver do?
näe och hur många påstår egentligen att dom har mött gud? snack... fast frågan är ju vad ickekristna människor skulle ha att vinna på att ljuga för anhöriga och andra om vad dom sett när dom låg på operationsbordet. en klapp på axeln? :)