I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vafan ska man göra med sitt liv??

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-07-13 17:43

Vafan ska man göra med sitt liv??

Ja precis.. vafan ska man göra med sitt liv?
Jag har inte en aning om vad jag vill göra..eller jag vet..
men inte hur..

jag vill..

flytta hemifrån..
resa nåra år och uppleva en massa saker.
utbilda mig till något men har inte en aning om vad..
och då måste jag först läsa upp betyg å d årkar jag inte.

jag har jobbat på en skola i snart två år..
å d känns som att jag aldrig kommer därifrån å d e min värsta mardröm att jag ska va kvar där resten av livet..huh :)

jobbigt att man inte kan göra allt på samma gång..
att man måste välja å välja rätt val å sånt.. jobbigt.

vägled mig förhelvete! :)

vad gör ni med era liv.. ?
eller vad ska ni göra med era liv, vet ni det?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-13 17:50
Chilla med att flytta hemifrån om du vill resa runt. Det kan du spara mycket pengar på om du inte har för snåla päron.

/Ego
 Im the motherflippin...

2004-07-13 18:55
och var på jorden hade du tänkt slippa allt det där?

2004-07-13 20:38
Demento

6 fot under marken, på en gravgård?

StarNate_

Om du jobbar borde du ha pengar. Har du inte det, börja lägga undan.

1. Res någonstans
Det är inte riktigt min grej, men det är tydligen populärt, och är nog bra att börja med. Det är knepigt att säga upp lägenheter och jobb och göra slut med pojk-/flickvännen allt det där, bättre att göra sånt innan man fastnar i löften och kontrakt.

2. Flytta till en egen lägenhet när du kommer hem, bor du inte i Stockholm lär det vara en rätt smal sak, va? Har du inget jobb får du alltid soc eller alfa-kassa eller a-kassa eller nåt sånt.

3. Skaffa ett jobb, och läs upp dina betyg så att du kan söka med dem. Eventuellt kan du chansa på att göra bra ifrån dig på högskoleprovet. Borde ta en höst eller så.

4. Börja plugga nåt du känner på dig att du kommer bli bra på, då brukar man ha kul också.

5. Skaffa ett jobb, eller börja plugga något annat.

I höst återvänder jag till punkt 4 igen :)

2004-07-13 21:14
SKa försöka plugga/jobba i Shanghai ett år,
vill utveckla min break
vill lära mig grafisk formgivning
Vill bli scenograf
Vill alltid glida runt i Tribal gear
Vill ha en brud

Och man ska se upp med vad man vill ha .. för man kan få det !
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2004-07-13 21:16
Eksem P21
jo men jag förutsatte att han inte planerade att spara pengar för att ta livet av sig :)

2004-07-13 21:18
Nu är ju jag lite yngre än er, men hur som helst. Har tidigare (sedan i nian då man skulle välja program till gymnasiet) haft halvpanik över vad i helvete jag ska göra. Valde i alla fall teknik och det är väl lugnt.

Men så har jag kommit på vad jag vill, jag vill bort, bort, bort. Jag trivs jättebra här, men det finns inget här som passar mig och det jag vill göra.
Så efter skolan drar jag utomlands och jobbar ett tag.

Så, det får räcka. När jag kommer hem får jag ta tag i det. Jag vill inte arbeta i butik. Det är skittråkigt och jag måste få nya upplevelser.
Annars tröttnar jag.

What we do in life echos in eternity.

2004-07-13 21:22
breaky_grl

så jävla likt mig, jag går också teknik. men jag vill också bort, helst till nån stor jävla stad där det händer grejer. eller ngn soft ö där man kan slappa och jobba några år.

hm, sen måste man nog plugga. för man kan inte få så veta jobb efter min utbildning .. frågan är vad man ska plugga, men det märker man nog.

2004-07-14 03:20
tänker ta det hyfsat lugnt, fortsätta plugga så länge jag orkar.
stressa inte med att resa och sånt, det finns tid för det senare.
Samma sak med pluggandet o valet till vad man ska plugga, chansen finns alltid där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-14 05:59
Vad kan man göra med livet??...typ...leva det! hehe Inte vet jag, stäng av datorn och ta en promenad.
Pippi for President!!!

2004-07-14 07:50
devv ÅK! Skitsamma...åk om det är det du vill.
Jag velade länge... men nu är det bestämt.
What we do in life echos in eternity.

2004-07-14 08:05
Nu kommer jag komma emd ett tips som jag säkert kommer bli mobbad för, ohwell ;)
Läs antingen Dr Phils "Livsstrategier", eller Hans son bok "Livsstategier för ungdomar".
Jag har precis börjat på Hans sons bok, och ja man märker ju att det är en amerikan som skrivit den, men jag tror att den kommer hjälpa mig, inget jag vet säkert då jag inte läst ut den än..
men som sagt, give it a try om allt känns hopplöst i stort sätt.
Dr Phils bok är som jag förståt det för vuxna, typ 30+, och kanske inte lika lätt att förstå.. men tycker att du ska kolla upp det.

2004-07-14 08:20
StarNate : ut o res för helvete , jag ska så fort jag skrapat ihop cas h är jag off för 2mån - 1 år =)
24/7 always keepin it.

2004-07-14 11:20
Plox: då antar jag att du läst dom?

2004-07-14 12:52
. göra musik
. sluta gymnasiet
. göra musik
. jobba ett år och bo hemma
. göra musik
. resa / flytta hemifrån / köpa fet bil
. göra musik
. chilla men ändå försöka fånga dagen så mkt som möjligt

Peace!

2004-07-14 12:54
Plox: ja, för att kunna svara på din fråga måste jag först evta varför du tycker att han är en idiot?

2004-07-14 13:58
FASTNA INTE...
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2004-07-15 22:09

vad jag vill göra med mitt liv?

jag vill skaffa mig ett bra och välbetalt jobb, tjäna massa pengar....sen vill jag dra härifrån...vill ge mig ut i världen och upptäcka nya saker.

jag är livsnjutare till 100%. lever på lyckorus kickar nu..känns som jag bara går och väntar på att den riktiga kicken ska komma snart. jag vill känna att jag lever...

jag vill njuta av mitt liv. det absolut tråkigaste vore om allting gick på rutin...så vill jag fan inte mitt liv... vill ja ha lite action för fään...man måste ju skapa lite mål chanser själv också.

det är en tuff värld vi lever i, endast dom starka överlever:)
"mitt liv är som en berg&dalbana,<br> SÅ HÅLL I DIG & NJUT AV ÅKTUREN!"

2004-07-16 04:05
Det var ett jävla liv med folk som gnäller över sina liv.
No cake for the impurity!

2004-07-16 05:14
jag vet inte. jag ska väl dö efter att ha fyllt mitt liv med meningslösa sysslor och möjligen några barn som alla andra.
spelar det någon roll vad man gör? helt seriöst.

2004-07-16 11:40
Det jobbigaste tycker jag e när det kommer förbi folk i den butiken jag jobbar i som verkar så jävla framgångsrika o så kollar man deras leg!Typ 21 år,pluggar sista året på Handels, 24 år o journalist på Dagens Affärer, 23 år o egen företagare, 25 år o ha inredningsbyrå....O sen se alla kändisar i ens egen ålder som har flisen,framgången osv...Knäckt e bara förnamnet...
Då kan man undra;Va fan ska man göra av sitt liv?
More than words...that´s what we do!!

2004-07-16 22:54
du jobbar 11 av 12 månader om året och i juni när du tar ut din semester så regnar det hela tiden. livet i ett nötskal.

2004-07-17 01:11
jag har iaf bestämt mig för att ta en utbildning nu och efter den utbildningen om ett år, så flyttar jag utomlands till kanske england eller nåt, sen efter nåt år kanske jag flyttar nån annanstans osv osv...så länge jag pallar iaf...börja om..