I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Insidan räknas, inte utsidan - Bullshit

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-07-17 01:29

Insidan räknas, inte utsidan - Bullshit

Vilket jävla skitsnack alltså

Det är inte så ofta man tar kontakt med en person man tycker är ful. Och tar man inte kontakt med personen, får man inte veta hur dne är på insidan.

Så om man har en underbar personlighet, som ingen annan. Men ser ut som stryk, får ingen reda på hur ens perosnlighet är. Eftersom ingen tar kontakt med en, eller hur?

Och det med att varje person avgör vem som är ful eller inte, är också rent skitsnack.

För en snygg person är oftast snygg i de flestas ögon. Samma sak med ful.

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2004-07-17 01:45
1: det är därför vi har internet... :]

2: delvis sant, men insidan hoppas jag kommer avgöra i längden. inte för att jag tror på det själv till 100%, speciellt inte vid den här tiden på dygnet, men ändå.

3: skönhetsideal avgöra vad man finner attraktivt, och dessa tror jag man växer upp med och tar till sig, dock inte sagt att alla skulle utgå från samma skönhetsideal, det är ju trots allt ingen som växer upp i exakt samma miljö som andra osv. det torde göra att ingen riktigt har samma skönhetsideal, även om många antagligen har ungefär rätt lika?

2004-07-17 01:45
Vill du ha en ryggdunk eller nobelpriset?

2004-07-17 01:47
Det uttrycket funkar ju delvis.
Men det är sant, nästan ingen tar kontakt med nån som är asful.
Fast om man har två skitsnygga tjejer att välja mellan, DÅ börjar man gå efter det där uttrycket.

2004-07-17 01:51
Vill du ha en ryggdunk eller nobelpriset?

Inget av dom, jag vill ha seriösa svar.

Priyan: Det är nog sant det du säger, och jag är en av dom som verkligen hoppas att insidan vinner i längden. Men det kommer dröja.

xavante: Hur ofta har man 2 skitsnygga tjejer att välja mellan? Då lär man ju vara lycklig som få.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2004-07-17 01:52
Ni utgår från att "asful" människa med schysst personlighet är en tillbakadragen och blyg människa. Varför?
Om ni tänker efter så kan ni nog erinra er någon polare som inte är den stiligaste karln, men är jäkligt trevlig ändå (och lyckas fixa fruntimmer). Var det du som tog kontakt med honom eller var det han som började snacka med dig?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2004-07-17 01:56
Tyvärr har jag ingen ful kille med många tjejer i min kompiskrets.

Men det är så att killarna jagar tjejer, vilket ofta gör att de blyga killarna går hem ensamma. Okej om man är latinomaster och käkar brudar till frukost, så lär man ju inte ha några problem.

Men är man lilla sven svensson som är jätteblyg, så krävs det mycket för att en tjej ens ska kolla en i ögonen.

2004-07-17 01:56
Mabande:
ni? <- ingår jag bland dessa?

nej jag utgår inte från det, jag utgick från frågeställningen formad som den var gjord - dvs att ingen skulle ta kontakt med en om man är mindre attraktiv.

sen är det givetvis som du påpekar som så att hur social (och socialt kompetent) man är kan spela en avgörande roll hur många människor man kommer i kontakt med. och givetvis torde desto fler människor man kommer i kontakt med kunna resultera att sannolikheten för att hitta en själsfrände (eller åtminstone en inbillad sådan) ökar parallellt med detta antal.

2004-07-17 01:58
Om man inte är allt för vacker så har man oftast inte det bästa självförtroendet. Det gör att man inte går fram, för man är rädd att få nobben och få ännu sämre självförtroende än man redan har.

2004-07-17 01:58
Jag är skitful på ett söt sätt och jag får nuppa:/
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2004-07-17 01:59
Det kanske ändrar sig när man blir äldre, vad vet jag?

2004-07-17 01:59
mycke bra av Mabande:-)

de är lätt att avfärda det där med att insidan räknas, men egentligen... jo jag tror faktiskt den gör det väldigt mycket. ni utgår verkar det som ifrån att det handlar om ett one-night-stand. men när det gäller vem man blir vän med, eller har ett långvarigt förhållande med, är ju insidan enormt viktig.

det går ju att leva med en människa som är ful men som har världens bästa personlighet.
däremot går det inte - i längden - att leva med någon som är det omvända

2004-07-17 02:00
mephisto P0
Well well.. se det som ett exempel för uttrycket då bara..

2004-07-17 02:01
mephisto - Även "snygga" killar kan vara blyga. Utseendet är ingen garanti för att du kommer få napp, du måste ju kunna snacka också.
Jag sa inte att den "fule" killen måste få många tjejer, bara det att han kan fixa sig lite vid tillfälle (utan att det är ett barmhärtighetsligg).

10-4, over...

2004-07-17 02:02
Det jag försöker komma fram till är att, om man är ful så får man oftast inte chansen att presentera sig och visa vem man egentligen är. Lyckas man presentera sig, så kan det gå bra. Men annars, så skiter det sig.

Det är så jävla synd att de snygga har "förtur" just pga de är snygga.

2004-07-17 02:02
Sätt er i situationen, det står en helt vanlig tjej/kille och stor fet, ful, flötig tjej/kille och ni ska gå fram och tala med en utav dem kan nog fan svära på att det inte är en jävel som går fram till det andra exemplet. För vem går fram till en avsevärt "fulare" individ för att han/hon kanske ser bäst ut på insidan??...
Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752

2004-07-17 02:03
kinky_jojje:
angående ditt sista: det var väl indirekt det jag sa eller? fast jag kanske inte sa det tillräckligt tydligt. :/

2004-07-17 02:03
Även "snygga" killar kan vara blyga.

Ja, men det är de inte, då de vet att de inte får nobben.

Kanske är det så att jag bara är nere pga en olyckad kväll. Men det är iaf så jag känner just nu.

2004-07-17 02:04
ElakeEric sa det!

2004-07-17 02:04
Och när jag tänker efter så skulle jag, ifall jag var tvungen att välja partner, välja den tjej i min umgängesomkrets som ser sämst ut just för att hon har så mycket mer på insidan...

2004-07-17 02:05
mephisto:
"Kanske är det så att jag bara är nere pga en olyckad kväll"
->
sådana har nog de flesta haft.... fler eller färre...

själv har jag haft en hel sådana... i know the feeling man.

2004-07-17 02:05
Baboso:
inte asiaten då?

2004-07-17 02:07
Jadå, de flesta har nog haft det. Eller alla har nog haft det.

2004-07-17 02:10
mephisto
* "Ja, men det är de inte, då de vet att de inte får nobben."
- Va? Det där var nog det fånigaste hittills... En persons självförtroende sitter inte bara i utseendet. Ett bra utseende kan t.o.m. vara negativt för självförtroendet i och med att funderingar om "är det mig hon vill ha eller är hon bara intresserad av att vara med den snyggaste killen?".

10-4, over...

2004-07-17 02:12
men kan folk sluta säga: om ni ska välja vem ni ska gå fram till
dom flesta vänner/partners ni haft/har har ni la inte träffat genom att bestämma er för att gå fram och snacka med? jag tycker det är så att dom bästa vännerna och dom tjejerna man gillar bäst börjar man snacka med av en ren slump, och sedan rullar det på om personen är vettig. när det gäller tjejer är det en bonus om personen ifråga är snygg

när man äre "ute" håller jag såklart med om att man går fram till det snyggaste exemplaret av de motsatta könet

2004-07-17 02:17
Mabande: Det må var det fjantigaste du hört hittils. Men jag tror det är så. För visst har man bättre självöfrtroende om man ser bra ut?
Och jag har inte sagt att en persons självöfrtroende bara ligger i utseendet, men jag tror att stora delar av självförtroendet ligger i hur man ser ut, och vad andra människor tycker om en.
Jag själv har väldigt bra självförtroende, men inte pga mitt utseende utan för jag vet att jag inte bryr mig allt för mycket om vad folk säger, och att jag har bra kompisar.

kinky_jojje: Ja, det är faktiskt sant. Men man är väll ofta ute för att hitta en tjej/kille ?

2004-07-17 02:20
nej nu är det dax att sova, tänkte bara avsluta med att säga god natt och påpeka att skönheten trots allt (förhoppningsvis) ligger i betraktarens ögon <- och det är onekligen sant, även om man själv upplever sig som ful. men visst, vi lever i en extrem värld där det är en thin line mellan kontraster som "fult" och "snyggt". och allt eftersom ideal spetsas till sitt/na yttersta kommer gråzonen att minska och den svarta och vita öka - om man nu går på det. det är ju onekligen som så att det är vi själva som "väljer" vad vi "vill" prioritera, eller?
sov gott gott folk

2004-07-17 02:22
att skönheten trots allt (förhoppningsvis) ligger i betraktarens ögon

ptja, man kan alltid hoppas. Godnatt priyan!

2004-07-17 03:19
Priyan
Jag vill bara ha sex med asiaten, inte ha ett förhållande med henne.

2004-07-17 04:28
är jag ute efter sex så struntar jag i utseende o går bara på attityd o karisma...
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2004-07-17 13:32
Tycker det mer är så att alla fula säger att insidan räknas och försöker få det att låta som att alla skitfräscha personer ALLTID är svin.

Fula personer är hatiska små lögnare.

2004-07-17 13:42
Sedan är det väl ofta så att snygga säger att det är insidan som räknas för att de fula inte ska deppa ihop totalt, trots att det i själva verket bara lever gött på hur fula alla andra är..
Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752

2004-07-17 14:31
Jag tror som Johnny och Eric.

2004-07-17 16:17
de som är snygga behöver ingen fin insida för att vara vinnare, därför så behöver de inte satsa på den.

de fula måste ha en fin insida för att bli vinnare och får därför det ganska ofta.

de riktiga vinnarna är den som är fina både på insidan och utsidan, tyvärr är de inte så spec. många.

och de riktiga förlorarna är de som inte pallar med ett fult yttre och ist. bara blir bittra och elaka.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-07-17 16:18
ElakeEric P18

det där stämmer.. det är bara för att de själva ska känna sig bättre.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-07-17 20:12
jag håller med om att utseende är viktigt, men har de ingen fin insida är det åt helvete.

2004-07-17 23:11
så här ligger det nog till att man nog tar kontakt med någon vars utseende man gillar, det är nog klart vanligast...

men det man menar med insidan räkans är att när du väl lär känna än määiska o faller för den så e de itne så hiimla viktigt emd utseendet..bara man kan dras till personen de räcker..måste itne vara snygg

jag kan faktiskt många gånger tycka ett en snygg eprson är sådär om han/hon är dryg/otrevlig/falsk medan en ful person kan bli jättegullig iens ögon...

man tar kontakt via utseende..man får känslor av slumpen

förrsten ingen fin insida..inget mera lockane hos den personen tycker jag

för mig räcker de att ja kan dras till personen och att den attraherar mej

behöver itne vara snygg o sånt... fastän det är ett stort plus

Femme fatale

2004-07-17 23:20
Amar F16

så du skulle alltså bli ihop med ett troll, praktiskt taget, om han var tillräckligt snäll?

eller har du kanske varit ihop med nån ful för insidan?

själv har man oturen att va ful.. eller njae, men inte snygg heller, och har vad alla tycker iaf, en fin insida. men det får man bara tjejkompisar på. aldrig flickvänner, så därför har jag aldrig haft en tjej..

2004-07-17 23:22
_mackan_breaker- så länge jag attraheras.. troll? nej de skulle ja inte antagligen..ja sa att ja ska kunn attraheras... troll är inte direkt vad ja attraheras av nej *skratt*

men ja kräver ingen snygg kille nej..

jag har haft killar som itne klassas som snygga och killar som vart riktigt fina..

jag väljer efter hur han är
Femme fatale

2004-07-17 23:29
jag blir inte attraherad av människor som jag inte känner, eftersom jag attraheras av personer, inte skal
att alla går efter utseendet är rent skitsnack
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-07-17 23:48
exakt
Femme fatale

2004-07-18 01:35
för att spinna vidare på det mackan sa: de som är snygga behöver ingen fin insida för att vara vinnare, därför så behöver de inte satsa på den.

jag känner en tjej som är ett rätt bra exempel på det. hon är skitsnygg, och därför har hon alltid fått som hon velat/vad hon velat, hon är jättepopulär och har massor av tjejkompisar också.
hon är inte ovanlig smart, hon kan inte spela något instrument osv kort sagt, hon är bara snygg.
eller? nej, hon är jävligt trevlig. jävligt schysst att prata med, och rolig. men grejen är att jag vet att om det inte var för hennes yttre skulle knappt nån inse hur intressant hon var.

vet inte riktigt va jag vill komma fram till men...

2004-07-18 02:16
insidan räknas nog mer, men självklart har ju utsidan mycket att göra med saker i början av en relation
http://soundcloud.com/elbjornbjorn
Graffare

2004-07-18 12:45
jag har en brud som jag inte ens skulle slänga ett öga på om jag inte kände henne...vi satt på en fest och började prata så insåg jag att hon var Fettsnygg på ett speciellt sätt..Hon är inte ful,men hon är vad man kan säga "normal"
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-07-18 12:48
its all about charm baby =)
Femme fatale
Graffare

2004-07-18 12:51
Hon har charm som faaaaaan
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-07-18 12:52
det finns ett par här inne som är lessa på insidan är det som räkans blabala eftersom de tycker att de som har utseende är "vinnare"..

hmm..att de cirkulerar massa människor kring dem behöver itne vra samma sak so matt vara vinnare..men de klart som nån sa här inne..att de kanske itne hade upptäckt hur rolig den där snygga tjejen var om de itne vore för hennes utseende..

till alla dem som tycker de bara är en klyscha de där med insidan som räknas..så vill ja säga att ni inte behöver vra bittra..de finns många so mtänekr på personlighet i första hand..

skulle aldrig vart ihop med en snygg utan nåt innanför pannbenet..

ja har själv vart tillsammasn emd kilalr som ser väldigt alldagliga ut men eftersom de haft fina personligheter så lyser de klart igenom..o när man ser på dem så känner man bara värme...

den du fastnat för blir fna finast på jorden..

checka in hur hårt ja pussar min håriga kille bara på hans sida...emotion87 hahaha

kärlek till alla
Femme fatale

2004-07-18 12:57
Amar F16

hehe det där med troll var ju bildligt talat :P

kinky_jojje P17

det där är vad jag menar. en del är dock itne ens trevliga att prata med.. har en sån i min klass.. i början då man inte kände nån i klassen så satt man ju och pratade med alla, men hon är ju bara så ytlig! "ah, jag är då typ glad att jag inte har oranget hår, för alla som har det är ju typ NÖRDAR. och har du SETT den där Tomas? han är ju ba föööör töntig! ja jag vet! han måste ju väga typ 100 kilo!" och så vidare.. cant stand her :\

2004-07-18 12:58
men utseendemässigt är hon jävligt snygg..

men aldrig man skulle va ihop med en sån som håller på så.

2004-07-18 13:00
mephisto- spänn av..ingen hindrar dej för att försöka..men du kanskwe söker dej til lfel tjejr..sånasom höjer på ögonbrynen så fort du utalat nåt..skit i sånna då..

de finns j uså många par där den ena är ful o dne andra snygg..sånt ser man mycket av

förretsen de där med att en snygg person är snygg enligt dme flesta..what? nån kan tycka en eprosn e vacker medan den andra tycker hon är okej..

de beror på vad DU anses fint..men de finns ju ett visst skönhetsideal som påverkar de bara de...

ja tycker att alla som har utstrålning är oftast mycket attraktiva just för att de så charmiga..sen älskar ja trevliga killar med humor..

perosnen måste vara vettig också de också jättevitkgit..
Femme fatale

2004-07-18 13:03
dessutom är de tom lungt om du e hårig som en lurv..checka emotion87 på whoa hahah han kommer slakta mej om han sett vad ja skrivit =)

han får puss på kidnen av mej trots att de sticks ...true love =P
Femme fatale