I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

varför fortsätta?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-07-22 23:25

varför fortsätta?

trött på ensamheten.
trött på att ingen bryr sig om mig.
trött på att alla tycker att jag är en stor jävla bitch och trött på alla ser mig som ett luder.

men framförallt är jag trött på att inse att jag nog förtjänar det.

känner ingen lust till något längre.
allt går bara åt helvete.

nån som känner likadant? skulle vara trevligt att utbyta tankar.

och NEJ. du som är här enbart för att skriva något elakt till mig eller försöker vara rolig på en ledsen människas bekostnad kan lika gärna sticka. orkar verkligen inte med det nu.

Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan:
vad skulle promoe ha gjort?
Och sen gör jag det. - Stepfucced

2004-07-22 23:30
är det du undrar varför du ska fortsätta leva?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-07-22 23:40
men ryck upp dej lita va? blir ju rädd.. Lyssna på lite riktigt bra musik.?
Hällre död än neon grön.

2004-07-22 23:43
trenchtown_rock F15

bara så du vet...
"ryck upp dig" är det absolut värsta man kan säga när någon mår dåligt.

2004-07-22 23:51
Om du är trött på dom som tycker att du är en bitch och ett luder (om dom sagt det till dig) så borde du bara sluta umgås med dom.
Inte för att vara klyschig men det viktigaste är ändå att du tycker om dig själv, inte att alla andra gör det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-23 00:24
ja finns det verkligen inget i livet som bara kan gå sådär klockrent som det gör för vissa andra?

pengar, jobb, skola, vänner, kärlek,träning... vad som helst.

skulle nöja mig med att t ex ha en kompis.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2004-07-23 00:28
fimp F20

har du INGEN kompis?

2004-07-23 01:02
hoppas detta är en seriös tråd för jag skickade nyss ett mail.

så: fimp F20 .. "You got mail!"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-23 01:16
regret jag skrev tillbaka. skriver mer imorgon , tack tack
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2004-07-23 01:16
misery_chick jag har mina ytliga vänner... hade en jävligt bra kompis men hon bor i irland nu

2004-07-23 01:17
fimp F20

aha, ajdå...

hur gick det med pojkvännen?

2004-07-23 01:21
jag kan vara din kompis Fimp :) bara å skriva till mej jag e snäll å trevlig...
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2004-07-23 13:11
misery_chick vi snackade ganska länge igår om hur vi ska ha det. båda älskar varandra men han har inte tid för mig. och jag vägrar låta honom hoppa av skolan bara för nån dum liten bruds skull... men det slutade väl med att vi fortfarande är tillsammans och nån lösning kom vi inte på heller..

2004-07-23 13:12
enokkk vart bor du då?

2004-07-23 14:51
känner igen mig. man finner liksom ingen mening i nått...

2004-07-23 14:55
jag kan också vara din kompis :P
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg

2004-07-23 14:59
wtn vart bor du då?

2004-07-23 15:28
hihi i dalarna Mora :) kom hit å åk vasaloppet med mej lr nått :)
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2004-07-23 15:30
enokkk vasaloppet? ja kanske... men är det inte jävligt långt kvar tills dess?

2004-07-23 16:20
sök hjälp..
visst det kanske inte funkar för just dig.. men det lär ju knappast försämra saken..

inget blir bättre av att du sitter och mår dåligt..
försämrar bara situationen..
cry me a river!
--> thcrew

2004-07-23 16:37
nej men fan... vart bor dudå?=)

2004-07-23 17:08
fimp F20

men han kommer ju inte gå i skolan för evigt?

2004-07-23 18:46
misery_chick jag vet det va vad jag sa till honom också. men han känner att han måste välja.

gatudiktare nej jag bor i karlstad <<<<enokkk

2004-07-23 18:53
fimp F20

har du gjort något som fått honom att känna så?

typ:

han- "jag kommer stanna kvar i skolan ett tag efter att jag slutat och plugga"

du- *lägger på luren*

2004-07-23 18:55
misery_chick haha nej.

han känner själv att han inte kan ge mig den tid han vill och att han prioriterar bort mig även fast han inte vill.
han ser det hellre att vara med mig än att gå klart skolan.
det tycker inte jag.

2004-07-23 19:05
fimp F20

men ffs, hur ska han nånsin klara att ha ett jobb och flickvän samtidigt?

2004-07-23 19:08
Lämna stan...

2004-07-23 19:09
misery_chick just nu pluggar han på heltid , jobbar heltid och har mig.

gaia det ska jag. nästa år

2004-07-23 19:10
fimp F20

aha.

men hur länge till ska han plugga?

och om han tycker det inte funkar, varför går han inte ner till deltid på jobbet?

2004-07-23 19:11

men framförallt är jag trött på att inse att jag nog förtjänar det.

Du har ju redan hittat felet , lös det !

2004-07-23 19:13
misery_chick 1 år till... om han slutar jobba har han inte råd att plugga.

ante_43b ja men hur gör man det?

2004-07-23 19:18
fimp F20

studielån?

2004-07-23 19:19

Ändra livstil eller va över det.

Jag har bränt otroligt många broar skepp osv osv
i mina dagar , kan få lite samvetskval å småångest över vissa saker.

Aldrig försent å ändra på sig
ja brukar lyckas , men faller ibland tillbax igen som en jävla missbrukare.

Och du skit i va folk tror om dig
du är du , accepterar dom det inte så kan dom väll fuck off

2004-07-23 19:26
knazbarn tack för att du delar med dig.

med mig är det mer att jag tror att jag innerst inne inte är en bra människa. saker och ting pekar mot det och så vill jag inte ha det.

men hur ändrar man på sig utan att bli en helt annan människa!!

2004-07-23 19:40
fimp F20

ingen är rakt igenom bra/god.

2004-07-24 17:05
fimp

nu har jag inte läst hela tråden men:

det finns en anledning att fortsätta. den anledningen är du. du måste lära dej att älska dej själv innan du kan ta itu med allt annat.

jag har själv varit i liknande situation. älskar man sej själv så går det så mycket lättare.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2004-07-24 17:22
kika jag har redan haft en djup depression som jag lyckligtvis tog mig ur utan medeciner...

2004-07-24 17:24
knazbarn det är ingen diss eftersom jag tycker likadant. aldrig att jag tänker käka piller.

2004-07-24 18:10
man kanske bara borde dö istället...

2004-07-24 18:50
kanske inte dö , men försvinna.

2004-07-24 19:30
culture hihi va snällt! men jag har inga pengar.... som vanligt.

2004-07-24 20:01

om man inte vill gå o dö, men vill försvinna. så funkar sysselsättninge rätt rejält. se till o göra något hela tiden bara man inte får tid över åt tänkandet. visst kan d vara jävligt bra o tänka av sig lite osv...men jag avskyr den där äckliga känslan o är bäst på att tänka ner mig rätt rejält.

sen, bort med alla kompisar som inte är kompisar. dem får en bara att må piss till o från. o då blir d bara svårare för en o klättra uppåt.

skriv ner lite saker på ett papper, allt som gör att du mår så pass dåligt..sen vad du skulle kunna göra för att må bättre.

alltså..kan vara riktigt simpla saker...tänk.tänk o få fram den där viljan att verkligen vilja må bättre. för det mesta hänger d ofta bara på en själv. visst påverkar vissa människor, händelser..men ja..sådär i slutändan. tänk på saker...som gör dig att må bättre, d finns säkert något du gillar att göra..men som du kanske aldrig gör osv...få det gjort. och ja...du är knappast gammal o det är nu man ska ta vara på livet o inte lyckas deppa bort d. nu låter d lite dumt....man kan ju inte styra sånt helt. men ja..äsh tänker lite på mig själv kanske med dem orden. blä. men kom igen!

bort med människor, saker du kanske gör m.m. som bara tynger som några fucking fotbojjor.

2004-07-25 04:34
www.cipramil.com
What would macgyver do?
Manager

2004-07-26 13:14
Seriöst, jag är deprimerad dagligen, men jag sitter inte på whoa och gnäller över det. Känns som att den här tråden är skapad bara för att fimp behöver höra lite uppmuntrande ord, men sånt är bara bull ändå i slutändan, för de flesta här känner inte henne, och därför blir det inte givande i längden.
Jag menar, man kan säga hur gulliga/trevliga/snälla saker som helst på internet till nån, men de behöver inte betyda jack shit.

Piller är inte placebo, men däremot blir man beroende av de flesta piller som finns på marknaden idag, och dessutom så har de en hel del skrämmande bieffekter.
Redline!

2004-07-26 21:46
dr.octagon

och NEJ. du som är här enbart för att skriva något elakt till mig eller försöker vara rolig på en ledsen människas bekostnad kan lika gärna sticka. orkar verkligen inte med det nu.

2004-07-26 21:47
Säger det igen: Lämna stan, lämna landet, ut och res med dig och upplev saker runt om i världen.

2004-07-26 23:10
Var för dig själv ett tag...Pausa med pojken och ta dig en riktig funderare.
Tror jag mått ungefär som du, men jag fick nog..
Ta tag i skiten och gå vidare, tillslut kommer du le.

2004-07-26 23:44
Döden hjälper en sig kaske men inte dom efter levande

2004-07-26 23:48
Döden hjälper en själv kaske men inte dom efter levande
menade jag
Manager

2004-07-27 08:37
fimp: Om du menar att det jag skrev var elakt, eller att jag försökte vara rolig, så misstar du dig. Jag är bara ärlig. Varför sitter du här och söker tröst/bekräftelse/whatnot, när människorna här ändå inte bryr sig ett smack om dig, utan bara spelar att de gör det för att känna sig stolta över sig sjävla för att de har "hjälpt" någon annan.
Redline!

2004-07-27 09:22
fimp

som sagt ingen är en bra människa rakt igenom alla har sina brister! jag tänker ofta att jag är en dålig människa men det är jag nog inte ensam om människan är en usel varelse i grund och botten.

sen va det gäller din depp!

jag har gått igenom en pyskos som varade i ett par år då såg jag inte ljus i nånting men till slut efter mer än 2 år började min hjärna få bukt på sig och idag är jag så gott som återställd, att välja den enkla vägen är ofta fel. kämpa på du så ska du se att innan du vet ordet av (även om det tar som för mig flera år) så känner du livsgnistan igen.

hoppas det löser sig hatar den känslan du har!