mobbing eller?
Jag är en kille som bor i ett litet samhälle! Jag har vänner eller vad man skall kalla dom som mobbar mig eller vad jag skall säga! dom flesta kallar mi för "potter" för att jag har haft vad man kan kalla långt hår!! Vad skall jag ta mig till? Jag kan inte bara gå ut och skaffa nya vänner för jag har varit för mycket vid datorn 8-(. Vad tycker ni att jag skall ta mig till? jag är beroende av vänner!! jag kanske borde sluta skriva nu för jag blire lite för skakig! och föresten kan jag inte säga någonting till mina föräldrar för jag vågar inte! jag vet inte varför jag inte vågar göra det :(. men jag kan säga någonting till min brorsa fast han gör ingenting!
*snaark*
Men som sagt vad skall jag ta mig till?
*snaark*
Snacka med nån om de om det är jobbigt, sök upp skol-kuratorn. Prata med kompisarna kanske att du inte gillar det. Men det verkar inte vara mycket till mobbing om de bara kallar dig för potter. Prata med mamma, eller skriv ner vad du känner. Det får en att må bättre. Försök skaffa andra kompisar, gör någonting som de inte är med på. Utvidga dina kompisgränser och lär känna fler än just de du är med varje dag. Prata med någon.
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
furder P13 Fan sluta tyck sund om dig och skaffa dig nya vänner, snacka med bekanta (som inte är direkt vänner) och så hänger du med dem på en fest eller nåt, är du en soft person så kommer du inte ha nå problem att hitta vänner. +även om du skiter i dina vänner nu så kommer du att hitta nya före eller senare, du kan susselsätta dig med dator medans du väntar på nya vänner.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!
topp_dogg F0 Amen sister.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!
tackar alla! men jag har slagits för mycket i skolan för jag hatade när dom muckade! Gå på fester? jag har redan varit på 1 (inte så mycket enligt många) och det var ganska kul! Jag tillbringar FÖR mycket tid framför datorn :(. Varför händer detta mig :(.Jag kan inte flytta!! jag har några människor som kallas för vänner men jag får aldrig kontakt med dom. Men när skolan börjar igen så kommer jag att få kontakt med dom igen.
*snaark*
Jag minns från högstadietiden att folk blev mobbade pga övervikt, finnar, tjocka glasögon eller för att de hade bra betyg(?) osv.. men långt hår? Känner du dig kränkt av dina "vänners" lustigheter så ignorera dem och ta avstånd från dessa idioter, är de mot förmodan verkligen dina vänner så be dem motivera varför de beter sig som de gör..
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."
skit i dom helt enkelt :) och kom hit så ska jag krama om dig unge! :D
här får du lite kärlek
ska du börja sjuan eller åttan?
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
känner igen en del av det där faktiskt.. håller på att ordna sig nu dock
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Borja trana och agna mer tid at dig sjalv...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jepp bli en biff ;)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Lyssna: Det fungerar precis på samma sätt i människovärlden som hos djuren. Viljan att överleva och triumfera är nedärvd i våra gener och så är även många beteenden. Survival of the fittest är nyckelordet, att tro att man kan ta sig till toppen och leva ett fritt liv utan missöden genom att vara human och ödmjuk är att vara naiv. Inga chefer, ministrar eller dylikt hade varit där de är utan att köra över andra på vägen dit. Om några personer mobbar dig, agera verbalt eller fysiskt allt efter graden på mobbning. Slår ngn dig, slå tillbaka hårdare. Säger ngn fula ord till dig, säg minst lika många och dubbelt fler tillbaka. Egenskaper som blyghet och rädsla fungerar inte inom sådana sitautioner där denna bizarra hierarkiska socialmodell existerar. Samma princip återfinns på fängelser eller arbetsplatser. Visa att du inte tar skit och ta de ev konsekvenserna av det. Det ger sig ändå mkt snart med tiden då folk inser att du inte kan köras över. Skaffa dig nya polare också. Har du ngt intresse (sport, hobby, politik, etc) så bygg vidare på det och leta nya vänner där. /Fred
och så hänger du med dem på en fest eller nå varför måste man alltid hänga på någon till en fest för att få vänner. varför ska alltid ungdomar behöva festa för att skaffa polare. varför kan han inte bara ta det lugnt o lära känna en person till att börja med. sen kan du följa med den personen i fråga när han gör något med sina andra polare. behöver ju inte vara en fest. eftersom du är 13 s vet jag ju inte hur du har det på den fronten. 13 är väl ingen bra festålder.. men det kan ju vara träffa polarna i stan. kasnke dom skatear. eller va vet jag vad killar gör..
okej, börja typ boxning elelr så till en början, sen, fuck datorn, använd den abra ibland o absolut inga datorspel! sen när du blivit bra i boxning slår du enr alla töntar i skolan en efter en, gå på fester, sup o knulla, skaffa vapen, börja rappa, köp pösiga byxor, och träningsbyxor, och en munjacka, eller flera helst. köp gärna en cool keps också, raka skallen, skaffa dig själv ett coolt namn, börja skolka o sita o röka hasch i korridorren istälelt o tadaa, ingen komemr våga röra dig!! o du kommer ha massor av vänner!
<¤¤()¤¤>
Jag fyller 14 nu i år. så det kanske inte är en så bra fest ålder. jag bor i stenungsund ett litet samhälle där alla känner alla ungefär. fast alla känner inte mig :P. Jag skall testa droger? nää tror inte det. Men jag vill veta vart man kan hitta "munk jacka" fast är det inte en tröja? pösiga byxor kan jag hitta lite här och där och om jag inte hittar det så frågar jag bara min syrra :). Jag skall börja i 8an för övrigt! Shoolen. Det är inte så lätt att skaffa en tjej som du tror! Vissa människor som min brorsa t ex han kan ju bara gå på en fest när hans tjej har gjort slut (eller han) och så kommer han hem med en ny. Men jag kan inte gå på en fest och komma hem med en tjej. Jag får försöka i flera år innan jag ens får en tjej. sen när dom känner mig så gör dom slut för jag vet inte hlet ärligt 8-l. Kepish! jag kommer!! vart bor du??? :P
*snaark*
grabben jag avr ironisk, men gå ut o träffa folk, du måste fan släpopa datorn, datorn är itne din vän :S! testa inte droger, det är ännu töntigare, men däremot kan du börja nån sport, då lär du träffa många nya vänner!
<¤¤()¤¤>
Haha, vad go du är grabben, :'D
:)..tackar för alla svar! Jag blir alltid så glad när folk pratar med mig :)..hoppas att ni lever ett bra liv alla för ni är goda människor :). Jag vet att jag måste släppa dator för den är igentligen min fiende!! *i curse my computer >8-O 8-)
*snaark*
-Ace-. Du får tro mig nu! jag fattade nästan helt att du var ironisk!
*snaark*
nej, men du ska inte skaffa dig status genom kläder, (fast munkjacka ÄR jävligt mysigt iofs) men wtf som sagtbörja nån sport, skaffa mobil o ta folks telefonnummer. hitta dig ett intresse, då e de lätt o snacka med folk om sig själv etc, (datorn räknas itne som intresse)
<¤¤()¤¤>
Men jag VILL ha en munkjacka! vart kan man skaffa sig en? Jag skall börja i en sport men jag ett slags problem som gör så att jag vill testa allt och så slutar jag i den sporten efter ungefär 1 månad.
*snaark*
jag vet inte vad det kallas! Det går inte att köpa vart som helst i stenungsund!! Jag vet inte ens vart det går att köpa :S...
*snaark*
då menar jag munkjacka!
*snaark*
kolla klädkällaren eller åk in hit till GBG, det är väl inte så långt ifrån?
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle
furder:
www.junkyard.se <-----där finns schyssta kläder =D
hmm.. vart går du i skola, finns det högstadie i stenungsund?
jag är nästan säker på att det där kommer ordna sig.
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
Tee_Bone. Nej det tar bara 40 minuter med buss till gbg, för det är bara 5 mil dit :) Jumpcut. Nja stålrör kanske är lite övedrivet men vem vet! det kanske lider dit endå 8-¤! Det som är det sjuka är att jag inte är den enda i min klass som lider av detta! Det finns en kille till som heter Bjrön och han är min vän och alla som är kompis med honom blir utsatt på ett eller annat sätt! Det finns en kille som heter Martin som inte är mogen eftersom han håller på att skrika och hoppa på folk bara så och skratta efteråt! Men fan vad nära det är nu att jag slår skiten ur honom tills han ber om förlåt! sedan om det räknas som misshandel så har jag en sak att säga till polisen om hur mitt liv har varit med den där ungen Martin. Det är inte lätt att leva som jag gör (eller min kompis) eftersom man får ta skit varje dag! men men! alla växer upp någongång förhoppningsviss! Jag vet att jag förmodligen kommer att få ett bättre liv när jag börjar på kock skola långt långt ifrån dom där omogna människorna! Just nu inriktar jag mig på sveriges bästa kock skola fast då gäller det att ligga i, i skolan. Fast så lätt är det inte när ingen lägger märke till vad som sker i skolan för man mår inte bra utav det! Tackar för alla svar jag har fått och hoppas ni lever gott!! MVH// Tobias -The bird
*snaark*
och mitt förfluttna har visst haft en sån inverkan på mina så kallade vänner att dom använder det emot mig!! Jag har varit rassist (jag vet inte varför bara alla kan förlåta mig) och det använder dom emot mig genom att säga saker som: hahaha han var en rasse! och han slutade vara det på 2 veckor! vilken tönt! sedan kallar min så kallade kompis mig för glasögon orm! och sedan säger han att det var på skoj! att det var ett skämt. då säger jag till honom: ser du att jag skrattar? nej säger han då, men alla andra! Jag vill bara ta en stor slägga och kasta den in i hans huvud ibland! för han är så jävla dum! han tror att bara för att han är kompis med mig så kan han agera hur han vill! men han kan dra åt helvete! som en av mina riktiga kompisar säger: är han tyken så behandla honom som att han var ingenting, som han var som lera! Fan va jag önskade att jag hade en vän jag kunde lita på!
*snaark*
köp en munkjacka på stadium, vafan e de för kompis? spöa honom =). sen får du la bestämma dig för en sport, sjhälvdiciplin mannen, vad är du bra på? är du stark? snabb? osv, tänk ut de själv, anbvänd gärna dina talanger.
<¤¤()¤¤>
det är iten hälsosamt o sitta vid datorn förmycket, man ska iten skita totalt i den, som du ser så sitter jag också vid en dator, men för mycket av allt är destruktivt!
<¤¤()¤¤>
hehe..jag har länge kollat upp "streetclimbing" och nu har jag ovh några av mina riktiga kompisar hoppat in med mig :)... -Ace- Den där killen som du menar han är tjock som fan! så det är jävligt svårt att kicka skiten ur honom :P. men jag får bara skita i honom! ch-check-it-out. Rappa? hmm. det kanske går om jag bara kan lära mig! Tackar alla mina vänner :D:D:D
*snaark*
Graffare
2004-08-08 11:44
Men sparka skiten ur den horan som jiddrar!börja på någon kampsport!kickboxning/kitaku/thai boxning,inget annat funkar! om du inte kan plocka han själv så ringer du din brorsa,mina bröder backar mig alltid ifigth hur många dem än är eller hur stora dem är..Och om du inte lyckas spöa han gör du en sicsory takedown varje gång han öppnar sin fula käft! eller så kan du göra något riktigt sjukt som tex lägga in döda djur i hans skåp och skriva en lapp tex "du är nästa"
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
ja, börja kampsport :) folk dämpar sig alltid iallafall LITE om de vet man går kampsport ;P
Om jag skulle attackera honom och försöka slå ner honom så blir han så arg så han går bärsärkargång!! Men han betyder igentligen ingenting! han får väl växa upp! Jag har skrivit upp mig på en lista till kung fu! då börjar jag träna när jag är 15. Om jag skulle slänga något dött djur i hans skåp så tror jag att alla skulle tycka att jag ahde fel i skallen!!
*snaark*
furder - DOOM III är ju släppt, vad ska du med vänner till? ;)
ey gullunge du ska inte slåss aiit :) och släng inte nåt djur i hans skåp! HAHA!:P
här får du lite kärlek
ola. haha, man behöver vänner till allt. Kepish. slåss? nja lite. Jag skall inte slänga ett djur i hans skåp!
*snaark*
Du är 13år, som jag kommer ihåg det så satt jag också vid datan som mest då. Det med att du sitter och nördar dig kommer släppas snart.. Kallar dom dig för Potter för att du har långt hår? Hur långt hår har du? Du kan göra massa jävla coola grejer med din frisyr om du har tillräckligt långt (flätor, dreads) ;). Sen så tycker jag bara att du ska skita i dom som mobbar dig, varje gång dom säger nånting till dig dra till med en tung kommentar, typ "sug kuk din bögjävel". Och om dom skulle slå dig, slå tillbaka, eller skit i det, visa bara inte att du är underlägsen eller rädd, då är du körd. Bli inte ovän med dina gamla kompisar, sluta aldrig hänga med dom... men skaffa dig nya iallafall. skaffa dig ett par kompisar som du diggar och allt sån shit.. sen sitter ni för er sjävla och tar några folle... hoppas det fixar sig.
FatBastard. hehe, det tror jag med :). Jag har inte långt hår längre fast dom fortsätter! hehe jag kan ju testa att säga någonting fast det får man inte säga på Whoa :P. :)
*snaark*
Furder. Bra :). Så länge du säger det på ett sätt så som tyder på att du inte bryr dig är det bara coolt.. Sen så om dom slår dig så, ja läs mitt tidigare inlägg... lycka till.
skit i va dom säger. vet att d e lättare sagt än gjort, men d gör att dom slutar när dom ser att du inte reagerar på va dom säger.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Jag skall försöka
*snaark*
jennie-is-back snickerisnack! det gör bara saken värre. Man ska inte ta skit, som hon Grynet säger.
FatBastard tro maj... jag vet va jag pratar om.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
jennie-is-back - det går inte att motivera "maj" med att du är skåning. i övrigt så skriver du nämligen inte på skånska, för då hade det stått: FatBastard trou maj... jaug veit vaud jaug prautar oam.
jennie jo det tror jag säkert. men om man ignorerar så blir man klassad som tönt.
men suck... ska ni behöva ta d där me dialekten igen?! väx upp för fan! jag klagar inte på att vissa skriver "mej" d e inte heller rätt. FatBastard men låt dom klassa en hur dom vill. d räcker me att man vet vem man e.
A och O är att att du tro på dig själv. Är du säker på dig själv och vet att du är bra så kommer det märkars, folk ger sig på svaga som är osäkra. Skit i alla andra här som är så dumma att de tror att våld/alokohol/knark löser alla problem, det gör det inte. De som slåss är oftas de osäkraste och mest misslyckade människorna. Så mitt råd: Stå på dig. Tänk på alla saker du är bra på. Överdriv gärna. Ex "Tänk att de där nollorna kommer stå och servera dig hamburgare i framtiden". Till sist, var dig själv. För du kommer ändå inte kunna spela något du inte är det komme folk märka. Lycka till!
Seth. Jag vet att du har rätt...
*snaark*