I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lyckas med sitt liv.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-08-09 02:02

Lyckas med sitt liv.

Nar anser du att man har lyckats med sitt liv?

Ar det nar man uppfyllt sina ambitioner, man lever sina drommar?

Eller ar det nar man kan klara att ta hand om sig sjalv, sin hyra, uppfostra sin barn etc?

Vad sager du?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-09 02:02
när man trivs?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-08-09 02:14
Ja, men jag trivs nu, men jag har fortfarande drommar och ambitioner har i livet...

Jag tror att for min del ar det att leva mina drommar som jag en gang har haft, samt att trivas...

Nar jag kommit dit, da har jag nog lyckats...

...fast anda, ju mer jag tanker pa det, desto mer kommer jag fram till att det ar inte forran det ar over man kan svara pa om man tyckte att man lyckades med sitt liv?

Jag har liksom planer anda fram tills jag dor... haha...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-09 02:20
hehe det kan man nog bara se på dödsbädden....svårt o säga om man lyckats när man är så ung som vi är....jag är iaf långt ifrån att ha lyckats med något...
Graffiti is so last year dude!

2004-08-09 02:24
man har lyckats när ens sämvete är obelastad (when your conscsous is clear, thats what i mean in case i wrote it wrong)

att lyckats har inte så mycket med sjalva händlingar som man gör. det händlar mer om ens motivation backom händlingarna eller inaktivitet dvs. likgiltighet.

"success is not success if u did not get it the way that feels right for u"

"he who has stillness of spirit and peace of mind is the richest man"

"its not about what u own, but what your free from"

(spelade in en låt idag där första vers:n handlade om just det här faktist)
Right makes might

2004-08-09 02:28
...fast anda, ju mer jag tanker pa det, desto mer kommer jag fram till att det ar inte forran det ar over man kan svara pa om man tyckte att man lyckades med sitt liv?

Jag har liksom planer anda fram tills jag dor... haha...

jag håller med. och jag tycker att själva grejen att man har ambitioner är en lycka. många är det som vet inte vad de vill.

att lyckas och misslyckas är nåt som man gör varje dag.

och sen när ens liv är över eller nästan över är det upp till framtids generationer att avgör om man lyckades eller inte.
Right makes might

2004-08-09 02:39
jag vet att jag kanske skriver för mycket. men du har tyvärr tagit upp ett ämne som jag tänker på ganska mycket.

jag känner att jag har lyckats när jag närmär slutat av livet (om jag dör av naturliga örskakter när jag är riktigt gammal förstås)
och jag kan ärligt säga till mig själv att jag var inte för lat och inte för ambitious,
och att jag görde de flesta saker ut av gödhet eller kom det närmaste godhet som jag är kapabel till

om jag kan säga det då vet jag att jag har varit starkt. och att de som jag lämner efter mig börde vara stolt att de kände mig.
Right makes might

2004-08-09 16:17
jah_rhythm P31:

Du har ratt dar, det ar sa manga som ar som vilsna skepp ute pa ett stort hav, som driver omkring utan roder...

Att befinna sig i ett sadant kaos kan inte vara kul, sa jag antar att om man har ambitioner, sa har man mal, nagot att stalla in sitt roder pa...

...och nar man seglat i hamn, natt sitt mal, kan man kanna sig lycklig over att man har lyckats med sin ambition?

"success is not success if u did not get it the way that feels right for u"

Men ar du att om en ambition ar att bli rik, och man gar ut, ranar nagon, och far en massa pengar, har man uppfyllt sin ambition, men de flesta av oss hade haft daligt samvete.

Man har lyckats uppfylla sin ambition, men det kanns inte ratt!

Intressant det dar!

Fool_kc F60:

Det ar klart att du maste ha lyckats med nagot i ditt liv val?

Fraodi P60:

Javligt sant, efter som just det dar med att "lyckas" ar sa individuellt.

Din mor later som en klok person!:D

2004-08-10 00:34
vafan så fort jag försöker lyckas med nått så slutar det alltid med ett stort misslyckande så därför lever man nu med att inte planera livet med mer än 1 dag i taget så blir man inte besviken

2004-08-10 00:39
Man har lyckats uppfylla sin ambition, men det kanns inte ratt!

Intressant det dar!
yes Kleton

jag menar att det är inte bra att bli för ambitious så att man vill nånting "till varje pris".

man måste hitta balans.

du kanske har hört ordspråket "life is what happens while u where making plans for something else"

ibland saker o ting går inte ihop med dina mål. och man ska försöka bli öppet för nya vägar, liksom "go with tha flow"

jag ser mig själv som en surfare i livet. man har ingen kontrol över vågorna. man kan bara rida de vågorna man får, och försöka gör det bästa av det.

visa är för ambitious, de vägrar rida surf brädden. de skaffar sig en motorbåt istället och går emot naturens kraft och lämnar avgasser och grejer som skadar miljon. kanske lite olja lekage hit o dit också. hoppas du fattar min metaphor.

jag tycker det är viktigt att söka sin väg i livit och ha konkreta planer. men samtidigt är det mer viktigt att jobba på sig själv som person och försöka bli så bekväma med sig själv som det går.

jag tycker också att "lyckas" betyder mer än att bara känner sig bra.

när en person verkligen går in för att utföra det de är skapat för, det finns säkert mycket lidandet och uppoffringar i denna väg.

många som ser ut att "ha det bra" i livit, ingen svårigheter liksom, i mina ögon har oftas inte lyckats med nånting mer än att ta upp plats o luft.
jag tycker att alla ska bedra med nåt till manskligheten. och man har lyckats när man har hittat sin special begåvningar och talänger (som kan hjälpa folk och sig själv att utveckla till det bättre) och änvander de för fullt varje dag.
Right makes might

2004-08-10 00:40
Jag är nöjd när jag vet att jag kommer hamna i historieböckerna.

2004-08-10 00:41
Jag tycker man har lyckats med livet ifall man ligger i en varm säng när man är riktigt gammal, man känner att man gort allting som är värt att göras i livet och dö. Ifall man känner så innan man dör då har man lyckats enligt mig.
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2004-08-10 00:48
när man e lycklig kanske

2004-08-10 01:01
berliner
Vadå negativ? :)
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2004-08-10 01:16
man behöver inte vara helt nöjd. då skulle man sluta leva.

man ska försöka o ta hand om hunger känslan och låt bli att ta födda girighets känslan. då skapar man balans för att gå vidare på ett positive sätt
Right makes might

2004-08-10 01:56
men vilken skatteåterbäring sen

2004-08-10 16:03
kleton P21

När man känner att, "nu skulle jag kunna dö(lycklig)"

2004-08-11 13:36
spela roll om man lyckas eller inte, man dör ändå, å då spelar det ingen roll.

Likadant som, vad spelar det för roll om man gjort nåt bra om man ändå inte minns det tex dagen efter?

Minns man det inte (vilket kanske händer när man dör) då spelar det ingen roll vad man gjort?
driv ej bror

2004-08-11 19:59
Maajji: Samma sak gäller ju för den personen, den personen kommer antagligen varken kunna minnas 'incidenten' med mig (när jag hjäplte denne eller vad jag nu gjorde) och kommer antagligen inte heller kunna minnas hur 'lyckat' dennes liv blev, menar alltså när han/hon senare är död. Så till vilken nytta var dennes 'lyckade' liv ?
driv ej bror

2004-08-11 20:39
Om man har mål i livet så ska man inte bli besviken om man inte alltid lyckkas komma ända fram heller utan man ska tänka på hur man har kommit ditt på vägen så att säga också om ni förstår
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2004-08-11 23:59
Jag är nöjd när jag lyckat mätta mitt samvete
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-08-12 13:44
spelar ingen roll om jag mår dåligt NU, och i 50 år frammåt, dör ändå och då minns jag inget. Så är det.
driv ej bror

2004-08-12 14:11
Att känna sig frisk och vara andligt fri från alla begär som skapar oss problem och i8nte betyder så mkt, är lycka för mig.

2004-08-12 14:22
Maajji: nä. dör ändå :D
driv ej bror

2004-08-13 02:23
maaji

nej, inte i helhet. men jag har gett upp många onödiga saker som i mångas ögon är totala nödvändigheter, och jag har belönats av det i längden

2004-08-14 16:56
Word ta Super-Nerd
Right makes might

2004-08-14 17:44
Maajji

finns massvis av såna val i dagliga livet jag ställs mot, glömmer många - men här är några konkreta:

avstår cigaretter, alkohol och snus
valt att inte köra bil i framtiden, behöver inte fucka upp saker och ting mer
har gett upp tankar om att skapa mig karriär, eller bli förmögen pga. studerat 7 år och sedan fått kämpa mig upp som en tok. för vadå? inte fan kommer jag må bra när jag e 40 och inser att jag bara suttit vid skolbänken och inte sett ett skit.

jag gör allt för att jag själv vill det, och för att må bra

2004-08-14 17:45
men detta betyder inte alls att jag är skeptisk mot alla som gör tvärtom, alla ska följa sin väg och sitt hjärta och lyssna på det universiella språket :)

2004-08-14 21:35
jodå jag har lyckats med en jävla massa, men inget jag gjort förundras jag över direkt. Jag känner nog att jag lyckas den dagen när jag känner att jag överträffat mig själv...vilket jag aldrig gjort än....

men detta vill jag säga att även om jag slutfört enheldel som skola, läst på universitet, tagit körkort, flyttat hemifrån o en hel del annat så är jag inte riktigt nöjd, mina ambitioner är högre, kanske inte att göra mer saker men att göra sakerna bättre...och det måste ju vara ens egna ambitioner som bestämmer om man lyckats eller inte. iaf sett utifrån egna ögon.
Graffiti is so last year dude!

2004-08-15 03:19
Majji

tack då.. inte för jag vet varför det ska va positivt att ha "kommit längre än de flesta" - vad menar du med det? :) borde alla sträva efter att vara som jag lr vad?

en annan sak.. att göra val har inget med ens ålder att göra, det är hur villig du är att följa dina instinkter som är nyckeln :)

2004-08-15 03:40
jag återvände från Rumänien idag. Där träffade jag en av de vackraste tjejerna jag någonsin har sett. Hon va underbar på alla sätt o vis. Skulle jag få henne och få vara lycklig och få barn (ett av livets mål) så kommer jag le på min dödsbädd.

ler man på sin dödsbädd så anser jag att man lyckats.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2004-08-15 04:31
shunare

hmm.. ja, man kanske ler för att man tänker på nåt kul för stunden.. kanske ett skät som läkaren drog.. men ändå har man kanske upplevt ett hemskt liv.. :)

2004-08-15 04:45
Misery_chick har redan svarat på din fråga. Hon vet vad hon snackar om..
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."

2004-08-15 09:56
"valt att inte köra bil i framtiden, behöver inte fucka upp saker och ting mer" -Super Nerd

that's dope. jag kan inte säg att jag har gjört samma väl. men förut drömde jag om vilka bilar jag skulle köpa om jag någon gång får hyfsat med pengar. tex bmw x-5 eller nåt.

men nu gör jag det inte längre. jag drömmar om en fleet med dyra snabba cyklar, bättre för min hälsa. bättre för miljön och roligt.
Right makes might

2004-08-15 12:27
Salvadåren

oki men säg när du blir äldre då... får du ångest attacker för att du tycker att du misslyckats med ditt liv då e du fan illa ute.

om man uppmanar sitt barn att gå i ens egna spår, då e man stolt över vad man åstadkommit. det sa en vän till mej och jag tyckte det lät bra.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2004-08-15 16:39
när man känner sig nöjd och lycklig så måste man väl ha lyckats med livet. men det finns säkert alltid någonting man saknar hur mycket eller lite man än har.

hur många kan ärligt säga att de är lyckliga och fullt nöjda med sina liv!?
...looking more like 5 cent

2004-08-15 18:20
att ge upp vissa saker, är det bra?
aright, cool :)

2004-08-15 22:02
Jag haller iaf pa att lyckas med mitt liv just nu, men jag har ju inte levt klart mitt liv annu, sa jag antar att man inte kommer veta forrans man ar dod...

Men kanske nar man bestammer sig for att "settle down" och skaffa familj osv, lyckas man med att ha saker och ting som man vill da, kanns det som att man har lyckats, om man ar lycklig!

2004-08-15 22:25
Kleton

Jag minns att jag hade ett snack med dig förra året, och jag ser nu att du ungefär har gjort precis det du sa att du skulle göra. Congratz man! :)

2004-08-15 22:26
Att känna sig lycklig kan man göra även om man har begått mord eller har fifflat med skattebedrägeri och lurat en bank på miljoner. :)