alltså, som jag förstår det så syftar han på det omedvetna och vad detta omedvetna har för makt över medvetandet. Det sägs att man inte mår bra förrens man känner sig själv, men gör man någonsin det? Vad vi vet om oss själva är vad vårt medvetna har lärt oss, vårt omedvetna däremot har vi bara teoretiska kunskaper om, om ens det. Jag har den senaste tiden blivit rätt såld på det omedvetna och vad det omedvetna betyder. Jag har börjat tro på ett själsligt liv bakom fysiken och det vidervärdiga skalet. Kasta ditt skal människa! men gör det inte för att vårt medvetna säger oss att det är insidan som räknas, det är inte det skalet vi pratar om. skalet är allt, allt vi tror och litar på samt allt vi vet. hur vet du att du vet? för att någon pålitlig påstog det och la upp vetenskapliga bevis baserade på mystiska ekvationer med x och y och kvoter och ettor och nollor, adderade och dividerade i decenier tills de skapade en lösning? Drömmar är vårt omedvetnas sätt att kommunicera med medvetandet, i en dröm kan vårt omedvetna ge tips till det medvetna om vilka fel i det medvetna livet som behöver rättas till. Så, hur kommer det sig att det omedvetna besitter kunskaper som det medvetna inte gör? Är det omedvetna mer erfaret? Varför är det isf det? Har det varit med om ett paralellt liv dit vårt medvetna inte är inbjudet? Är det omedvetnas uppgift att analysera medvetandets upptåg och rätta till dom efter behov? varför det? blablabla, vi kommer ju ingenstans här.. cirklar gott folk, CIRKLAR! Det är ju fan bevisat att vi cirkulerar, hur ska vi någonsin komma någonstans då? ALLT cirkulerar, kretslopp håller oss stillastående. Varför utrotar vi inte världens mest irriterande djur, myggan, och rubbar cykeln lite? du vet, bara för att. DET skulle vara en ball grej, iaf om man jämför med internet som är världens oballaste grej.. jag skulle vilja påstå att internet är djävulen. men det går kanske inte iom att internet inte är en röd, hornbärande varelse. ska vi gå vidare? nä, imorgon kanske. då har jag backup av en man nyss hemkommen från amerikat. Men vi kanske ger oss ut i naturen istället.. HA, en sak till! Naturen kära människor, eller iaf utelivet (NÄ, inte clubbinglivet) är underskattat och varför människor väljer en dator framför en resa (inte till solkusten utan till orörda ställen som perstorp, gränna eller varför inte new york).. Om det hade varit 50-tal så hade jag liftat genom hela USA och lyssnat på whiskeyblues i alla barer i alla städer jag kommit fram till.. Denna möjlighet finns dock inte idag och det är INTERNETS fel. Internet och egentligen teknologins utveckling öht har bidragit till att jobben minskar. Det är väll självklart att när möjligheten finns så väljer en arbetsgivare hellre en dator framför en arbetare, allting ses ur ett ekonomiskt perspektiv. Det är perfekt logik om man lever efter instinkt och anpassar sig efter samhällets utveckling.. överlevnad ni vet. mjaaa, nu var det stopp.. det spinner vidare men jag tycker nog att det får räcka för dagen.. förr eller senare kommer jag väll in på oändligheten och då börjar jag må dåligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.