I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

dom olika stegen

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-08-15 03:52

dom olika stegen

egentligen tar detr emot lite,, att lägga en trå d är.. men jag har tråkigt så visst.
som vi alla vet är whoa bull och ungefär samma sak som ett datorspel, dvs väldigt inte givande men samtidigt rätt fängslande (nåja).. jag kommer nu att vägleda er geno m ett antal STEG.

1) syftet är att komma på rätt spår, men spåret finns inte i vårt medvetende.. hur kommer man då in på spåret=?
i drömtolkningsboken av någon (kommer inte igåg vem just nu) så ställs paradoxen att det vi vert om dert omedvetna är vad det medvetna har lärt oss, tänk lite på det och gå sedan vidare till nästa steg.

2) nu har vi kommit fram till det faktum att det man försöker övertyga människor om sällan förstås till fullo.. den man samtlatar med håller med om vad man säger trots att han/hon inte ahar förstått vad man snackar om över huvud taget.
detta kan komma att bli rätt irriterande då man går vidare till nästa steg i min tråd..

3) dagens största ideal fokuseras först och främst på en kroppslig estetik, detta ideal får många människor att må dåligt och den största delen av må-dåligt-människorna tar till sig onaturliga medel för att medvetet ta sig bort från kategorin oupskattade-afv-majoriteten-människorna- för-att-man-inte-har-truckerkeps-på-sig- och-tänker-som-alla-andra-idealmänniskor -gruppen.. JAHA? jaja.. så kan det ju gå. trender luktar illa men alla har en nästäppa eller hur?
nä vafan snackar ni om.. SLUTA!

2) jag överröstas av något jag trodde var reggae, men det visade sig att gruppen Jahcoustix är otroligt peppade på att låta som Lighthouse Family.. åt helvete med dom då..

3) jag såg en tråd här som var irriterande, den fick mig att bli emot den beiga färgen och sen dess klär jag mig enbart i SVART!
jaja, det kan vi låtsas en stund.. nu får det vara nog..
INGEN vill läsa ert skitsnack och ingen vill hjälpa er. det är bara ens snälla hjärta som omedvetet säger "ok, skriv vad det rätta och tryck på skicka så har du hjälpt ett cp-barn med något som personen ifråga skulle kunna lösa själv om han/hon tänkte efter lite.. såja..

4) Det

5) Tänk om ni var en rysk komando-soldat, skulle ni då förlita er på vad en tjeckisk gerillakrigare alternativt en lönnsirapsdrickande columbineskjutare tror vad sanning? skulle inte tro det VA!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-15 03:52
6) Det sjätte steget i denna vals. Ojojoj nu börjar det dala.
Vi vet att freud var kokainist och vi vet att min drömtolkningsbok vill säga att jung var bäst i världen. men vad får oss att tro det eller det motsatta? ekvationer va?
hur kan vi veta att dessa ekvationer som medelmänniskarn inte ens förstår ett skvatt av stämmer?
varför litar vi på vetenskapen?
vavavavaavavvaavav?

i got ramblin, i got ramblin on my mind...

7) Punkt SJU..

Live mech www.whoa.nu (människa biter på en halskedja iklädd coola kläder)

recognize! muthafuccka recognize this hard shit! straight from the JUNGLE.... jajajajajajaajajajajaja...

8) poängen, den slutliga poängen är att, vadå?? jja men tänk lite själva för fan, det ligger väll i att ni fått tänka efter lite eller? nni har fått vadå? inspiration? nää..

ett steg till kanske, nu när vi kom fram till i-n-s-p-i-r-a-t-i-o-n.

9) drogerdrogerdroger.. knark gillar vi inte, det är ett ord som verkligen är generaliserande..
droger ogillas för att om människor nyttjar droger så är dom dumma ihuvet. det kan man ju diskutera.

visst kan vi väll hålla med om att världen faller sönder och samman om vårt samhälle blev drogliberalt, drognyttjarna är inte värda så pass mycket..
MEN! man måste skilja på folk som använder droger av en vettig kontra en ovettig anledning. en ovettig anledning är svårdefinierad men jävligt lätt att känna igen (om man vet vad man snackar om) medans droganvändning av vettig orsak tex kan vara när en människa villig att utforska trotsar samhällets normer just för att utforska det omedvetna, för att få inspiration i sitt arbete, estetiskt eller ej..

10) nu orkar jag inte mer, om ni inte förstår så är det synd om er, om ni förstår så är det synd om er.. i vilket fall så ska jag sova..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-15 03:59
Det är fan synd om mig!
No cake for the impurity!

2004-08-15 05:20
ojojoj....nån har verkligten flytit ut i tankerymden....svamp?! ;P

2004-08-15 16:42
det är nog rätt synd om mej också! fattar absolut ingenting
...looking more like 5 cent

2004-08-15 17:23
jag fattar ingeting och jag har bara läst början! :'( kan nån svensk förklara riktigt?

--

;)
här får du lite kärlek

2004-08-15 17:28
hahahahahhahaha du måste va sjuk! :P va e det för tankar som rör sig i ditt huvud?! :D hahahahaha

jag tror jag har förstått lite nu..du berättar om allt dåligt här på whoa.. (?) men jag tror det enda dåliga e att du hänger här för mkt ;)

hahahha lol på dig! så jävla lustig! ;D
här får du lite kärlek

2004-08-15 17:29
föresten,jag har läst allt :D
här får du lite kärlek

2004-08-15 17:31
nej föresten! jag kom på en grej,du skrev

"10) nu orkar jag inte mer, om ni inte förstår så är det synd om er, om ni förstår så är det synd om er.. i vilket fall så ska jag sova.."

du har skrivit allt det där i sömnen! du sov redan när du skrev! jag svär!!
här får du lite kärlek

2004-08-15 20:28
alltså, som jag förstår det så syftar han på det omedvetna och vad detta omedvetna har för makt över medvetandet.

Det sägs att man inte mår bra förrens man känner sig själv, men gör man någonsin det? Vad vi vet om oss själva är vad vårt medvetna har lärt oss, vårt omedvetna däremot har vi bara teoretiska kunskaper om, om ens det.

Jag har den senaste tiden blivit rätt såld på det omedvetna och vad det omedvetna betyder. Jag har börjat tro på ett själsligt liv bakom fysiken och det vidervärdiga skalet.
Kasta ditt skal människa! men gör det inte för att vårt medvetna säger oss att det är insidan som räknas, det är inte det skalet vi pratar om. skalet är allt, allt vi tror och litar på samt allt vi vet. hur vet du att du vet? för att någon pålitlig påstog det och la upp vetenskapliga bevis baserade på mystiska ekvationer med x och y och kvoter och ettor och nollor, adderade och dividerade i decenier tills de skapade en lösning?

Drömmar är vårt omedvetnas sätt att kommunicera med medvetandet, i en dröm kan vårt omedvetna ge tips till det medvetna om vilka fel i det medvetna livet som behöver rättas till.
Så, hur kommer det sig att det omedvetna besitter kunskaper som det medvetna inte gör? Är det omedvetna mer erfaret? Varför är det isf det? Har det varit med om ett paralellt liv dit vårt medvetna inte är inbjudet? Är det omedvetnas uppgift att analysera medvetandets upptåg och rätta till dom efter behov?
varför det?

blablabla, vi kommer ju ingenstans här.. cirklar gott folk, CIRKLAR! Det är ju fan bevisat att vi cirkulerar, hur ska vi någonsin komma någonstans då?
ALLT cirkulerar, kretslopp håller oss stillastående. Varför utrotar vi inte världens mest irriterande djur, myggan, och rubbar cykeln lite? du vet, bara för att.

DET skulle vara en ball grej, iaf om man jämför med internet som är världens oballaste grej..

jag skulle vilja påstå att internet är djävulen. men det går kanske inte iom att internet inte är en röd, hornbärande varelse.

ska vi gå vidare? nä, imorgon kanske. då har jag backup av en man nyss hemkommen från amerikat.
Men vi kanske ger oss ut i naturen istället..

HA, en sak till!

Naturen kära människor, eller iaf utelivet (NÄ, inte clubbinglivet) är underskattat och varför människor väljer en dator framför en resa (inte till solkusten utan till orörda ställen som perstorp, gränna eller varför inte new york)..

Om det hade varit 50-tal så hade jag liftat genom hela USA och lyssnat på whiskeyblues i alla barer i alla städer jag kommit fram till.. Denna möjlighet finns dock inte idag och det är INTERNETS fel. Internet och egentligen teknologins utveckling öht har bidragit till att jobben minskar. Det är väll självklart att när möjligheten finns så väljer en arbetsgivare hellre en dator framför en arbetare, allting ses ur ett ekonomiskt perspektiv.
Det är perfekt logik om man lever efter instinkt och anpassar sig efter samhällets utveckling.. överlevnad ni vet.

mjaaa, nu var det stopp.. det spinner vidare men jag tycker nog att det får räcka för dagen.. förr eller senare kommer jag väll in på oändligheten och då börjar jag må dåligt.

2004-08-15 20:33
damn homie lägg ner... och softa o förstör inte din hjärna aiit =)
här får du lite kärlek

2004-08-16 14:45
hahahaha... svamp!!!... blir nästan sugen på å testa... men näe... drogerdrogerdroger.. knark gillar vi inte...
What would macgyver do?

2004-08-16 14:50
ingen fattar för han har printat ner sina undermedvetna drömtankar vid vaket tillstånd... det gör man genom att käka svamp...
What would macgyver do?

2004-08-16 17:44
det kan ju diskuteras... men nä, så ligger det inte alls till.