I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

singellivet är helt...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-08-16 18:35

singellivet är helt...

..onödigt väll? hehe eller? azå grejen är att alla bejublar singellivet o säger att det är the shitzle att ragga upp massa olika o dra hem o bäzza o man får nytt varje helg o blablabla... men är det inte så att det blir bara en massa ennattsstånd som man typ ångrar eller känner att det kunde ha kvittat? för sen när man väll träffar nån som är söt o verkligne känns lön att strula rundor med.... inte fan bara skiter man i den då? då vill man ju snacka mer med den o blabla vidare.... visst fan har jag rätt? eller är det nåt fint med det där singellivet som jag missar i mina tankegångar?

men oj broder nu ska du lyssna extremt noga...tyvärr vi är redan gamla, tjejerna ger oss inte dessa ungdomliga blickar längre utan det är mer va fan gubbjävel skaffa dig en kärring istället

2004-08-16 18:36

det sköna med singellivet är att man kan göra precis vad man vill, när man vill, hur man vill :)
men visst kan de va skönt med fast förhållande också
mjao!

2004-08-16 18:40
alltså att vara singel kan vara fint då man slipper tänka på nån annan än sig själv.. ser man en snygg snubbe på krogen så kan man hångla upp honom, sen kanske han inte ALLS passar med en som person men man hade ju rätt kul de där timmarna liksom, och man kan ju planera vad som helst med sina vänner osv utan att behöva tänka på att man ska hinna träffa sin snubbe osv men sen kan man ju sakna själva kärleken..
själv tycker jag sjukt mycket om singellivet då det är mycket fest och rullar på ute på krogen med snubbarna men ogillar det en heel del då det är lite torka och mycket videokvällar.. då vill man ha nån att krama =)
och ett bra förhållande klår ett bra singelliv i min värld tror jag nog.
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>

2004-08-16 18:44
jag har saknat det. välkomnar friheten med öppna armar..
I'm watchin all of ya because your game is so poor

2004-08-16 18:59
nej nu missförstår ni mig.... jag vet att det är fett skönt med friheten osådär... men jag menar folk säger att det är så tråkigt att det bara blir samma hela tiden om man har partner.... men shii för mig blir det iallafall alltid så med dom där ennattsstånden att det antingen är ångest för man va full o bruden va ful... eller så känns det som det kvitta eftersom hon va medelmåttig... eller så vill man ringa henne igen för hon va söt...
men oj broder nu ska du lyssna extremt noga...tyvärr vi är redan gamla, tjejerna ger oss inte dessa ungdomliga blickar längre utan det är mer va fan gubbjävel skaffa dig en kärring istället

2004-08-16 19:29
Fast är det många som säger att det fina med singellivet är att man kan knulla runt? Det är ju inte så jävla soft med ennattsgrejjer. Eller vafan, jag hatar det. Jag är alltid skitpackad och känner ingenting och får ångest och flyr. Och så ruggiga tjejer jag hånglat med i mitt liv... argh!

Nej, det är ju själva grejjen att slippa ta ansvar inför en annan människa och hela tiden ta med den personens känslor och önskemål i sina beräkningar som är det fina med att vara singel.

Sen är det tydligen inne med öppna förhållanden nuförtiden. Det är rätt coolt, men leder ibland till oönskade buksvågrar (BLÄ!). Men i alla fall, då är man typ singel fast man får knulla regelbundet fast med nästan bara en och samma så man lär känna varandra sexuellt.

2004-08-16 21:54
stirre

Äh, get with the times, bubba! Monogami har inte varit så här ute sen romarriket. Det är fri kärlek som är the shit. Bara man är noggrann med kondom så är det soft. Varenda klubb i stan är ju som en swingerkällare nuförtiden. Och bastuklubbarna är tillbaka också (det bästa skälet att gå gay sedan Pet Shop Boys West End Girl). Sign o the times, gosse!

Everybody in this world/has to do a whole lot more
than love the one they spend/a lifetime lookin for
You just can't keep your love/in a cosy little shell
you gotta love the one you love/and the whole darn world as well !

Äh, jag överdriver. Är man så där superkär är det ju en annan sak, men liksom, bara för att man inte är förälskad i någon betyder det ju inte att man måste gå miste om en massa närhet, sex och kärlek.

2004-08-17 13:24
båda har sina för och nackdelar.
I'm watchin all of ya because your game is so poor
Rappare

2004-08-17 13:56
det är ju så, man säger att man vill vara singel och strula runt och sen träffar man den där tjejen man tror att man gillar och tänker att fy fan det här ska jag satsa på men man tröttnar som vanligt och stör sej på allt hon gör, iof är jag killen som typ kan ha ett förhållande i typ högst en månad

2004-08-17 22:08

singeliv för mig= träffa kompisar oftare o ja man är friare. men betyder absolut inte strul o skit. sånt ger bara fucking ångest..så skippar det.

förhållande= lycklig.svävande..men dock mindre tid åt annat. men ja..just nu ser jag inge skojj i d här med singellivet...även om jag får mindre tid sen..så gör jag ju inge vettigt nu direkt..då kan man ju lika gärna vara lyckligt kär lr något.mm. höhö..har varit singel för länge..typ.

2004-08-17 22:17

neä men menar..när kompisar blir ihop med folk så träffar man dem knappt...

alltså just då vill man ju bara umgås med den man är kär i..men jag får jämnt dåligt samvete för saker..så skulle säkert känna press på att fortfarande hinna träffa kompisar o sånt..ja

vet inte om jag tänkte rätt nu..är något trött o blääig.

2004-08-18 01:47
alltså jag tror att många skulle ha mycket mindre längtat efter singellivet om ingen av deras vänner vore singel... då kan man ju fråga sig vad det är i singellivet som verkligen lockar... gemenskap genom att vara singel typ..
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>

2004-08-18 02:38
Finns som sagt för och nackdelar med både och
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2004-08-18 15:12
"det sköna med singellivet är att man kan göra precis vad man vill, när man vill, hur man vill :)"

Det ska man väl kunna göra i ett förhållande också, eller vad? Bara det att i ett bra förhållande VILL man hellre vara med tjejen än ut och supa skallen av sig 3 ggr/vecka etc.