I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-08-17 02:06

Mood badge

Ska man i samhället införskaffa en indikator hos var man som säger ens humör ?

Man kan ju tänka sig att det inte är tvång och att det lätt går att stängas av men uppmanas att användas..

Vilka problem skulle kunna lösas ?
Hur skulle människor börja behandla varandra?

missförståndet skulle minskas men man kanske skulle kunna utnyttja det också?

S.C. - Ferdinand - [email protected] -

2004-08-17 02:09
Men folk har ju så olika temperament och regaerar så olika... Det kanske skulle öka missförstånden.
Don't you feel more like you do now than you did when you came in?

2004-08-17 03:08
hur då? vetandet av den andras tillstånd helt säkert skulle ju skapa en slags trygghet.. osäkerheten försvinner..

2004-08-17 03:12
sen kan man ju ha en indiktaor för vilket parti man röstar på, vilket lag man hejar på, vilken öl man tycker är godast osv osv..

var tog den där gamla hederliga konversationen vägen?
vadå? jag dyster?

2004-08-17 03:25
HA ha ser en stor stämpel i pannan på tjejer: "MENS"
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...

2004-08-17 03:26
men är det det som verkligen betyder något?
vädret och glädjen för stunden..

2004-08-17 03:28
Nä men vi låtsas så mycket i vårt samhälle. Man kan sitta på nåt möte och tänka att personen mitt emot är ett förbannat pucko. Ändå ler man och går och käkar med han eller hon sen. Vårt sociala spel pallar inte straight ärlighet. Eller... hmm en del kör med det men då är man antingen redan big boss eller så bor man i en kartong. Så... en mood badge skulle kanske kunna löas vissa problem, men ocksås skapa desto fler. Viva la vita lögnen!
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...

2004-08-17 15:51
Här i Sverige är vi ju experter på att hålla masken. Vill vi verkligen offra den fina egenskapen..? :P
Don't you feel more like you do now than you did when you came in?

2004-08-18 02:55
det är vad vi kallar "typiskt svenskt ckså" (ofta i negativ bemärkelse)

2004-08-18 12:41
man blir inte ledsen av att någon annan mår dåligt, man har medkänsla.. Blir ödmjuk vilket är det vackraste man kan bli.