I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-08-19 00:29

bollkänsla

jag å några polare kollade på beachvolleyboll idag
å en frågade om man fick sparka på bollen... Jag sa att det får man, men dom gör aldrig det för att de är inte så pass säkra på fötterna att det är bara onödigt att ta foten istället för handen.

vi gick vidare med diskussionen och jag vräkte ur mig:
jag lovar att jag är bättre på att bolla (jonglera med fotboll för er som inte visste) än de som spelar vollyebyoll, å då började alla skratta åt mig å sa att volleybollspelare var självklart bättre än mig på att bolla. mitt rekord är väl typ kanske 300 så jag har ju en viss säkerhet, men de trodde på att eftersom dom har spelat volleyboll så länge så har de bollkänsla vilket innebär att de borde vara asgrymma på att bolla... jag tyckte det lät helt fel å sa att det var skillnad på händer å fötter, men min polare sa att de hade så bra bollkänsla att det var självklart att de var bättre än mig på att bolla...
jag frågade dom om´en volleyspelare som aldrig nånsin spelat fotboll men som var proffs i volleyboll skulle klå mig i att bolla
å de svarade ja, vilket låter helt fel. det är väl för fan samma princip som att man skulle kunna gå på händerna utan vidare, vi har ju sån balans för vi har gått hela livet.

en asgrym gitarrist som är musikalisk å kan alla möjliga ackord skalor , å all teori som aldrig rört ett piano kan ju knappast bara sätta sig vid ett piano å bli robert wells på en gång... klart man har stora fördelar för man kan ju grunderna av musik blabla...

visst hade jag fett rätt på diskussionen ? annars diskutera...

hm

Éxitus

2004-08-19 00:52
det är väl bara att ge en av dessa en boll och testa och se om de kan slå dig lixom...?

2004-08-19 01:58
hehe dina polare är rätt dumma...

2004-08-19 02:11
Whoa dina polare tycks ha ganska snevriden syn på världen.. shiiet jag kan ju rappa då borde de innebära att jag skulle kunna bli den nya Celine dion!! Shiiet de e ju nästan samma sak man änvänder ju rösten då också!!!! JIPPIEEE!! Att jag inte tänkte på de tidigare.... shiiiet hälsa tack till dina polare!! HITLISTS OVA THA WORLD HERE I COME!!!!!

du verkar vara klok nog att ta ner dina polare på jordens yta.. haha godd luck..

pis aot...

2004-08-19 03:18
allt handlar om tränning tror jag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-19 14:44
Priyan P21 och var kommer jag i kontakt med killarna från os som spelade volleyboll? :)

Super-Nerd P17 ja jag menar ju det, det var verkligen typ 4 personer mot mig å jag stod själv där å ansågs som en idiot av dom haha... rätt skumt med tanke på att de är inte så speciellt dumma, blev jävligt överraskad...

aja kul att folk håller med mig iaf.
Éxitus

2004-08-19 14:48
mkt ligger i träning, men asså, viss medfödd fallenhet krävs ju alltid också

ställer du upp 100 barn i en gympasal, som aldrig spelat fotboll, så lär det märkas snabbt vilka som är bättre och vilka som är sämre
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-19 15:05
Super-Nerd P17 visst men det spelar ingen roll
för det är inget som säger att en volleyboll spelare måste vara bra på att bolla med en fotboll pga. bollkänslan... det handlar väl mer om spelvanan
Éxitus

2004-08-19 15:41
japp, men en volleybollspelares smidighet, fotarbete och koordination kan vara till fördel när det jongleras med fotboll på fötterna

2004-08-19 16:24
klart som fan du har rätt.. har man aldrig övat boll med fötterna vet man inte hur det funkar och kan omöjligt va grym på det vid första försöket, även om man har lättare att lära sig än nån som aldrig lekt med en boll
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2004-08-19 17:17
Jag skulle vilja säga att du har rätt..

Men sedan vet du ju inte om någon av dom som lirar beachvolleyboll är en avdankad beach fotbolls spelare som gick över till volleyboll för det var mer brudar på dom strändenra!

PIZ!

2004-08-19 19:44
Super-Nerd P17 ja å om du inte läst vad jag skrivit så nämde jag att vollebollspelare har en fördel... men det är lite skillnad...

bevakad jo men nu utgår man ju inte från det...

Éxitus
Manager

2004-08-20 09:10
Jag har rätt hyffsad bollkänsla med pingisboll och racket, kan bolla rätt länge med kanten på racket etc etc, men jag kan bara bolla en fotboll typ 10-12 ggr om jag har flyt.

Dina polare är idioter.
Redline!

2004-08-20 16:49
whoa P17: e du konstig lr? dina kompisar har ju rätt!!!
lillasyster ser dig

2004-08-20 17:55
roligt att du drar alla volleybollspelare över ett sträck :P
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2004-08-20 19:09
Dr.Octagon tack jag vet :)

lilsis F18 nej jag är inte konstig och nej dom har inte rätt...

spex nja vill jag knappast hålla med om,,, jag utgick bara från en volleyspelare som bara spelat volleyboll å inget annat ungefär...
Éxitus

2004-08-20 22:26
yeah
Éxitus

2004-08-21 00:01
klart en volleybollspelare har bättre bollkänsla en en svennson men utan övning så är dom välle inte lika bra med fötterna..
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-08-22 02:47
nej självklart
Éxitus

2004-08-22 03:46
Ja du har rätt..