I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dåtid, nutid eller framtid.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-08-20 20:18

Dåtid, nutid eller framtid.

Är det vårt förflutna, vår nutid eller vår framtid som gör oss till dem vi är??

Jag menar alltså hur vi uppfattas av andra människor. Skall jag dömas för något ont jag gjort, om jag idag är en annan människa?

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2004-08-20 22:18
Lägg till "dåtid" så håller jag med.

/Ego
 Im the motherflippin...

2004-08-20 22:26
självklart är det även dåtid som formar den människan man blir! det är av alla erfarenheter vi lär av och och alla misstag vi rättas av. sedan är nutid viktig eftersom man ständingt utvecklas och får fler åskter och tankar, samtidigt som man tar nya kliv i en riktning framåt - där framtiden ligger. framtiden är som ett hopp. vad vill man bli när man blir "stor"? själv vill man bli en dansare, och det är det som formar mig nu kanske.
mina tankar efter en lång dag..

läste om fråga och insåg att jag kanske missförstod den, men detta får nu duga och nu postar jag inlägget..
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se
Admin

2004-08-20 23:45
Det går väl knappast att separera de tre. Nutiden speglar dels resultatet av dåtiden, hur du har formats. Ditt agerande i nutid är dels ett resultat av framtiden. Du agerar efter vad du vill åstadkomma, eller ska åtadkomma.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-08-21 00:04
om du hade mördat hela din familj och alla dina vänner för nått år sen men var helt förändrad nu så skulle iallafall inte jag viljat bli din vän. kanske ett extremt exempel men.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-08-26 02:29
De blir ju vad man gör de till........
Ja vaffan man va ju nykter imorse men nu börjar de ordna upp sig

2004-08-26 03:24
dåtiden gör oss till den vi är i nutid. framtiden är bara nutid och kommande dåtid som inte varit med ännu. den får vänta på sin tur!
blipp

2004-08-29 00:34
Nu ska ja va dryg o säga såhär:
Dessa tidsbegrepp e orelevanta då tiden inte går att lita på, den e relativ. Jag tror att direkt den dagen som vi föds (eller snarare när välden föddes, men d orkar ja inte dra nu) så e hela ens liv upplagt redan, d e förutbestämt hur man ska utvecklas. Fast så har juh allt o alla oxå redan eftersom allt o alla påverkar varann.

Nån som fattar?
In case you didn't notice, I was being sarcastic.

2004-08-29 14:59
tiden är böjd...

2004-08-29 15:48
nutiden är ju oändligt kort och därför hinner det aldrig inträffa något i nutid =P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.