I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-08-25 19:33

kärlek

om du är musilm/kristen/buddist eller tror på nån annan religon skulle du kunna va tillsammans/gift me en som tror på nåt helt annat..?

finns de några som har erfarenheter..?

som vanligt är de inte killen som skriver brevet.

kul att de körs

2004-08-25 19:36
Jag skulle absolut kunna det.

2004-08-25 19:46
jag är väldigt kristen men stör mig lite på lika kristna killar så (vet inte varför, bara nån konstig reflex) och typ alla mina pojkvänner har varit icketroende, men jag skulle heller inte ha problem med att dejta nån som har en annan religion. Tycker det funkar finfint så länge man respekterar varandra.
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>

2004-08-25 19:51
eh_japp

jag tycker personligen att sådana dära grejjor om vilken religion man tillhör o sånt ligger bakom all världens lidande...att ett par med två olika religioner blir ihop visar att det finns hopp...men om man är muslim o flickan kristen o inte vill t ex äta gris o sådant så är det ju lugnt, man ska ha sina principer...men inte låta det gå över gränsen...eh_japp if du träffat din drömtjej gå for it, funkar ni ihop är det enda viktiga...fuck the rest!!!!
I be around, just out of sight

2004-08-25 20:43
trilly F19 men om du är kristen så vet du att de står i bibeln
2:a corinthians 6. 14-18
kolla upp de om du är äkta...

BigIssue P19 jo, men om de blir komflikter som handlar om de så är inte inte alltid så lätt...

kul att de körs

2004-08-25 20:49
Är man kär så är man

2004-08-25 21:04
Ja det skulle jag verkligen kunna tänka mig. Spelar ingen roll iöverhuvudtaget, bara han inte är medlem i nån sek som Livets Ord eller liknande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-25 21:06
BigIssue P19

ga då får den ene helt enkelt ge efter...för e man extremt religiös i båda fallen kommer man inte kunna komma överräns if den ene inte ger efter...lr så skit i henne...förstår inte hur ni har tid o bry er om sånt...FOLK dör varje dag pga av religionen som inte är mer än propaganda o ett sätt o styra folk...

2004-08-25 21:23
BigIssue P19 jo men dom som dödar i "guds" namn är juh sjukt.
iallafall i kristendommen för då lär dom inte va äkta, för de är juh en av budorden du skall icke döda.
sen svär dom liksom i nästa mening och så vidare..
men i ett förhållande, som t.ex muslimer.. vissa är så förtryckta... de är så svårt och förstå om man inte vet hur de är själv..
kul att de körs

2004-08-25 21:28
eh_japp

ja, men jag snackar väll fan inte om några budord heller...skit i dem...det är väll bara allmänt vett o inte döda!!

2004-08-25 21:32
BigIssue P19 du sa: "FOLK dör varje dag pga av religionen"
de var de jag bekräftade.
såklart de är allmänt vett å inte döda, och de är ännu lågare och göra de i "guds namn" som många gör! t.ex bush.
kul att de körs

2004-08-25 22:47
eh_japp
det är skillnad på kristen troende och bokstavstroende. Också stor skillnad på om man är katolik eller luther-evangelist eller om man är frikyrklig eller helt enkelt med i jesu kristi kyrka av de sista dagarnas heliga... för att man är starkt kristen behöver man inte ha en och samma tro som en annan starkt kristen, det är helt olika inriktningar och vem som är bäst lär väl ingen veta förrän det är försent så att säga.
Sen kan man alltid se det som en fråga vad som räknas som de onda, de otroende.. alltså, är det helt enkelt de som inte funnit gud än, som inte kommit tillbaks (som den förlorade sonen) än, som i sig själva är onda eller är det kanske andra kvalitéer som måste till?
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>

2004-08-25 22:49
eh_japp
och sen roligt att höra dig använda ordet "äkta" så många grr när du pratar om troende människor... låter som om det är nån slags tävling..
"ah jag är äkta jag minsann, går i högmässan och tar nattvarden! slå den du!"

2004-08-25 23:00
fattar inte att man pallar bry sig---like whoa

2004-08-25 23:03
spelar ingen större roll. om han/hon accepterar att jag har ateist så accepterar jag hans/hennes religion.
baeng

2004-08-30 11:07
hm.

jag vet inte om jag skulla klara att leva tillsammans med en starkt religiös person, jag har svårt att tro att det skulle fungera, speciellt om man senare skulle få barn och så, skulle ju bli rätt starkt olika åsikter om barnuppfostran och liknande
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-08-30 11:29
som misery_chick säger, jag tror att det skulle vart svårt att klara att leva ihop med någon som är starkt religiös, men klart att det går, min mamma e kristen och min pappa är muslim och det funkar utmärkt,men det kanske är för att ingen av dom e så starkt religiösa
lillasyster ser dig

2004-08-30 13:37
så mycke hat man kan uppleva ibland,...

='(
kul att de körs

2004-12-04 14:48
aldrig att ja skulle va tillsammans me en muslim igen.
kul att de körs

2004-12-04 15:35
eh_japp

vadårå?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-12-04 17:17
Misery_chick

='(

kanske inte ska dra alla över en gräns men dom är "hårda krigare" som inte har så mycke kärlek och blir mest besatt av en..

vill sova nu i flera veckor.
kul att de körs

2004-12-04 19:07
gränsen går om personen skulle vara kristen...
det är förkastligt
Tavlor - Väggar
WWW.DR-FACELIFTER.COM

2004-12-04 19:09
Jag vet inte om jag skulle palla vara tillsammans med en väldigt troende person.
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.

2004-12-04 19:33
enike_embhäli P20

ja vet att du hatar mig nisse och ja orkar ens inte tjaffsa med dig nu.
du får trycka ner mig hur mycke du vill och spotta på mig som julle
för ja bryr mig inte ett skit så varsegod nu har du ett bra tillfälle
kul att de körs

2004-12-04 20:25
aldrig en muslim neee

2004-12-06 01:33
jag tror inte på nånting, men jag skulle nog inte kunna vara tillsammans med någon som var starkt troende, just för att jag är så emot religioner.
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2005-01-07 16:49
Kluven. Jag är kristen men min pojkvän är ateist. Det funkar väl ett tag men det skulle nog kunna bli problem för mig att gifta mig med en ateist ang. barnuppfostran och sådant. Sen måste naturligtvis inte min man ha exakt samma tro som mig men det är naturligtvis enklare om han delar en del av min tro och uppfattningar.

Trilly
Du skrev att det är stor skilllnad på vilken kyrka man är med i och det håller jag med om. Men vilken kyrka är du med i?
Så det så!!

2005-01-08 19:27
Tycker att ni som har skrivit här ska gå in och läsa min tråd "Vill gråta" inne på Blandat.

Jag går igenom det dilemmat nu
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.