När man dör så är man död för fan, pånyttfödelse är önsketänkande men även om jag gärna vill tro det så kan jag inte det utan bevis för det är lika långsökt som att tro på Gud och månmäniskor. Egenterligen så är min livs teori att man aldrig igenterligen Existerar, Existens är ganska svårt att förklara, precis som universum och när allt kommer omkring är vi bara en stor molekylsamling, precis som en sten, skillnaden är att atom kombinationen vi fått gör att vi rör oss, "lever", tittar på tv, äter mat osv, men tänk efter ordentligt, vad är liv igenterlien? Om man såsom jag, inte tror på fri vilja utan utgår ifrån att vi är som stora vandrande biologiska datorer, eller snarare att våra hjärnor är det iaf, kroppen är bara en "chassi";) ..utan hjärnan lever vi inte något mer än en sten. Till själva poängen nu, Eftersom kroppen dvs vi inte igenterligen har egen vilja utan att den fria viljan igenterlien är en "illusion"(det är vad jag tror) så tror jag att våran existen också bara är en "illusion", vem kan bevisa att den verkligen existerar? Om du bara har en hjärna som inte har en fri vilja + en kropp som inte kan leva utan kroppen, kan du då påstå att du existerar? att du är ett medvetet väsen? Det jag menar med Existens är alltså att vi inte har något medvetande som existerar, vi ÄR inget väsen utan en helt meningslös klump som bara TROR att den existerar. Jag vet att det är ganska långsökt och att vi "lever" är ju bevisat, vi tänker, äter och anpassar osv men det beror helt på vad man anser ett Existerande medvetande vara, vi är alla grundlurade. F`låt för alla stavfel, dåliga formuleringar och dyl, ni får "leva" med det (jag är så rolig). "Alltså döden är inget att vara rädd för för vi har aldrig existerat" - Tuva