I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gör allt tvärtom.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-08-28 23:01

Gör allt tvärtom.

Satt bara o tänkte hur det skulle va om man skulle ta o testa att göra o säga allt som man vill göra/säga tvärtom. Asså istället för att säga hej till kompisen så säger man hejdå när man träffas eller nåt i den stilen. Fast man måste få käka o sova o sånt där som e ganska viktigt när man ska leva. Men annars, skulle bli interessant att se hur d skulle va om alla gjorde så.

Aja, har inte hunnit tänka så mycket på denna tanke än, den e helt färsk men ni får gärna hjälpa till o tänka.

In case you didn't notice, I was being sarcastic.

2004-08-28 23:38
doFFa P20

Ok, fast ja tycker inte det, tycker d e rätt kul att tänka på hur d skulle va om man bara testa på d en vecka eller en dag bara kanske.
Ifs skulle man göra ganska mycket som man gör redan. Iaf så skulle man gå upp på morronen, går (fast nu menar jag att man verkligen går oxå) till skolan. Sen säger man till lärarna hur mycket man tycker om dem. Jobbigt om man typ vill krama nån man tycker om eller nåt, då får man slå ner dom istället.

Ok, d va en rätt tråkig tanke, fast den kan juh ha kommit för att ja har så otroligt tråkigt oxå.

2004-08-28 23:57
ifalas_1

Nej, gör dom så där. Kan ifs tänka mig att dom gör d, skulle va typiskt för den serien att ha med nåt sånt.

2004-08-28 23:59
en kompis till mig gör vissa saket tvärt om. Text han använder vänsterhand istället för höger. så nåt mer men jag mins inte vad.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2004-08-29 00:38
om man skulle göra allt tvärtom skulle man sluta skolan när man börjar och tvärt om? ta studenten innan man ens har börjat? få handla på bolaget innan man är 20 och inte efter? that´s wack!
Vi är instruerade och disciplinerade att tvivla på vårt mänskliga hjärta.

2004-08-29 12:01
det bara att kolla på barn...dom gör allt tvärtom
ytliga skitwhoa

2004-08-29 13:30
Riseandshine F17

Nej, asså man gör allt som du vill o tänker göra tvärtom.
Du kan juh inte göra allt tvärtom, då skulle du juh födas när du dör o dö när du föds osv. De skulle juh aldrig gå.

2004-08-29 13:58
du menar som bak och framspråket eller? fast man gör de i allt?....

hmm öh... varför skulle man göra de? när de är så mycket lättare att prata i klarspråk.?
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2004-08-29 14:29
Manel P18

Jo, ja tror d e så ja menar.
Kul o testa.

2004-08-29 14:37
hehe jora.... skulle nog blir lite knas....

men du vet... att egentligen så serman världen upp och ner... men sedan är det hjärnan som vänder den man ser så man ser rätt *om du förstår va jag menar*... påtal om inget.....
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2004-08-29 15:56
nam1986 P18 oh, now i get it :)
Vi är instruerade och disciplinerade att tvivla på vårt mänskliga hjärta.

2004-09-02 18:28
Manel P18

Menar du att ögot vänder det rätt. Men vad har det med saken o göra över huvudtaget.

2004-09-02 19:03
hmm. då skulle man ju behöva logga ut på whoa när man ska logga in. det kan nog bli himla krångligt.

Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2004-09-02 19:13
Sociala experiment är gratis och underhållande.
Men det blir lätt problematiskt.
En kväll bestämde jag och en norsk vän till mig(under influenser av vissa tveksamma berusningsmedel) att vi skulle var helt ärliga och uttrycka alla våra inre tankar till de människor vi mötte den kvällen. jag har aldrig haft så roligt, men inte heller skaffat mig så många människor med motiv att beröva mig mitt liv nånsin. Kände mig extremt ond. Och försökte sluta i mitten av kvällen men det bara fortsatte. Lyckades ta mig ur det dan efter som tur var.

Att det är tvärtom vad jag brukar göra kanske bara säger att jag är en lögnaktig jävel?

Men det var intressant att prova, för man tänker en jävla massa saker om människor man inte känner redan efter några sekunder.

jag kan bara uppmana er att testa.

2004-09-02 21:52
Ah, du menar Beckismen ?

2004-09-02 22:22
Beckismen?

2004-09-03 13:37
Ja, alltså att göra allting tvärtemot är ju redan uppfunnet av Dan Bäckman. Fast det ska nog stavas Bäckismen då... aja.

2004-09-03 16:13
Jaha, då va d inge kul längre.

2004-09-04 02:44
Mellanrum

hahahaha! Det där gav mig en fet skrattattack, men samtidigt jävligt många intressanta frågor. THANX MAN!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.