I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-09-03 12:49

andnöd

i går kväll blev det galet..
jag och min kille pratade i telefon och det hela slutade med at vi typ gjorde slut..
sekunden han sa att vi kanske skulle tacka för de som varit slutade mina lungor funnka..

grejen är den att jag trodde aldrig att jag skulle bry mig så mycket som jaggjorde. det är inte min grej att bli så upprörd över att en kille drar.
men det blev jag alltså..
jag fick panik andnöd och grät så ögonen skulle trilla ut.
jag har ju förbannat mig själv flera gånger under dagen över det anfallet... varför blev det så liksom?
kan man vara så kär?

i alla fall så varade vår separation bara en halvtimme eller något.. men efteråt kände jag liksom paniken sitta och skratta i bakhuvudet... om vi kommer vara ihop längre och komma ännu längre i vårt förhållande till varandra vet jag ju inte om jag kommer överleva nästa anfall...
det var verkligen hemskt.. jag har aldrig varit så rädd eller ledsen.. svårt att förklara exakt HUR rädd jag var.. det var nåt så grymt mycket så jag blev svimfärdig..

finns det fler som har känt så här någon gång?

2004-09-03 12:51

varför ville han göra slut?

varför ändrade han sig?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-09-03 13:00
vi har börjat glida ifrån varandra.. vi bor ju 15 mil ifrån varandra och det är alltid i telefon som allt känns jobbigt..
jag vet inte varför han ändrade sig men jag tackar alla makter för att han gjorde de

2004-09-03 13:01
UtanAttTveka F16

du borde prata med honom om det, man gör inte slut med sin tjej utan en anledning, även om han ändrade sig så borde nu prata om det

2004-09-03 13:02
jo men han ångrade ju sig...
jag förstår honom lite.. jag menar det är inte lätt att ha distans förhållande.. glider man ifrån varandra så..

2004-09-03 13:03
UtanAttTveka F16

hur ofta träffas ni?

2004-09-03 13:07
misery. så ofta vi kan. vi satsar på varannan helg..

2004-09-03 13:07
UtanAttTveka F16

varit tillsammans länge?

tycker fortfarande att ni borde ta ettrejält snack

2004-09-03 13:10
vi har varit ihop i tre månader snart.. för mig är detta jävligt länge...

2004-09-03 13:13
UtanAttTveka F16

ok, om ni varit tillsammans i tre månader och redan har problem så borde ni VERKLIGEN prata om det...

2004-09-03 13:15
alltså på dig låter det som att vi har världens proble och bordegöra slut...

2004-09-03 13:23
UtanAttTveka F16

snarare at tni har ett problem och borde prata om det, så nii kan UNDVIKA att göra slut...

din pojkvän gjorde slut med dig, även om han tog tillbaka det så betyder det att något är väldigt fel

2004-09-03 13:24
som vad?

2004-09-03 13:27
UtanAttTveka F16

va?
nu förstår jag inte vad du menar?

2004-09-03 14:03
Det behöver inte betyda att något är fel det kan bara betyda att det tär jävligt mycket på er relation att ni bor så långt ifrån varandra och om ni båda är så unga som du är kan man säkerliget lätt känna ett sting av hopplöshet då man vet att den geografiska situationen säkerligen kommer bestå ganska många år till.
Gerdaman

2004-09-04 01:53
utranatt tveka--joo man kan vara så kär...man slutar andas allt snurrar i huvudet..som om man har hosta i skallen o man börjar frysa o skaka o börjar gråta hysterisk

i know du e inte ensam har erfarat de själv men allt e ok tack o lov nu
Femme fatale

2004-09-04 10:48
hatar det är nog faktiskt snarare så att det är han som ringer eller ber nmig ringa..

amar sskönt att veta

2004-09-04 13:30
UtanAttTveka:

när mitt ex (för länge sen iofs) åkte utomlands precis efter att vi gjort slut fick jag fan konvulsioner i sängen när jag skulle sova... helt sanslöst vad kärlek kan göra rent fysiskt.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2004-09-04 14:07
det är jobbigt... sch.
vill aldrig mer vara med om de

2004-09-04 14:33
Japp, jag har varit med om det.. Ett break up, som slutade i att jag grät så mkt att jag fick andnöd och spydde (har hänt 2ggr i hela mitt liv) med samma kille.
Just my 5..

2004-09-04 16:59
spydde? hände min kusin också
Femme fatale

2004-09-05 01:30
ja det där känner jag igen. förut kunde jag inte börja gråta utan att tillslut ligga på golvet och försöka få luft.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-05 10:54
doffa, tack för den

2004-09-05 11:47
ett enkelt tiips om man får andnöd/panikångest...

andas ut så mycket du kan, tryck till med magen också så att lungorna helt töms, håll sen andan en liten liten stund och låt sen luften fylla lungorna av sig själv. låter lite konstigt kanske, men det värsta man kan göra är att börja hyperventilera. men det här är ju bara att bota ett symptom. för att orka bearbeta orsaken...

lycka till
SKYSCRAPER - MILLION VIBES
http://www.myspace.com/martinnordbeck
http://www.myspace.com/millionvibessound

2004-09-05 13:01
doFFa P20

riktigt så svartvitt är det ju inte, bara för att man har problem behöver det ju inteta slut, däremot om man vägrar inse att något är fel och försöker fortsätta som vanligt, då lär man vara rätt körd.

2004-09-05 13:10
doFFa P20

var ju det jag sa, de har ett problem, som de bör prata om, annars kan det gå illa.

2004-09-05 13:17
doFFa P20

håller med, det håller inte i längden om man sopar sina problem under mattan, samma åsikt, annan formulering.

2004-09-05 13:25
men vi har aldrig haft några problem innan mer än att det är jobbigt med avståndet.
men jag mår ju inte bättre av det ni spekulerar om.
det är ju precis som att jag ska g¨o vänta på att det ska ta slut

2004-09-05 13:28
UtanAttTveka F16

uppenbarligen så har ju han sett problem så stora att han övervägt och faktiskt gjort, slut.

vi säger inte att du ska gå och vänta på att det tar slut, utan tvärtom att du ska försöka förhindra det, genom att prata igenom saker ordentligt med honom.

2004-09-05 16:07
world1-PS

speglar resten av världen I guess...

MunQ P15

låt bli att skriva om du inte har något att tillföra.

2004-09-05 16:15
world1:

tror snarare att det är dom som är mest benägna att skriva. iaf i vardagsfilosofi.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2004-09-05 16:17
world1-PS

är väl snarare så att det är de som mår dåligt som syns.

2004-09-05 19:07
thxxs

2004-09-05 19:13
Refused

jag respekterar många människor men inte UtanAttTveka
värt att veta är att hon vart otrogen mot sin kille och snackat skit om honom

2004-09-05 19:25
MunQ P15

utveckla?

utanattveka

vad sägger du om det munq säger?
har du varit otrogen?

2004-09-05 19:26
nej eller jo pratar gör vi varje dag

munQ jag kan bara tän ka mig vem du pratat med.

men dessutom så snackar du skit.

2004-09-05 22:23
Misery_chick
vill inte rabbla upp det jag vet här

UtanAttTveka F16

vadå varu full eller..??
Midsommarafton ringer det nån klocka??
det där med skitnacket har jag hört själv även om du inte mena d.

2004-09-06 07:29
munQ på midsommar ja,
men jag förstår inte vad du får ut av det här. gillar du att förstöra för andra?
eller är du fortfarande sur för att jag valde honom framför dig?

2004-09-06 08:33
jag kan ta hand om dig alice ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-06 08:54
Jag kände exakt likadant när mitt x gjorde slut.
Det var illa, eftersom jag tagit honom förgivet ganska länge.
Det tog slut i April,och har inte träffats sen då, men det e fortfarande han jag tänker på när jag e ledsen, och det e fortfarande hans hand jag håller när jag håller någon annan i hand.
Jag saknar honom, men eftersom jag e så himla förnuftig så har jag kommit fram till att det bara e att kämpa på. Det hade aldrig funkat om vi blivit tillsammans nu ändån, vissa saker kan man inte glömma, och om han en gång känt så lite för mig att han inte såg någon annan utväg än att dumpa mig...då har jag svårt att tro att hans känslor kan bli äkta igen.

2004-09-06 09:37
Soul_Almighty P27

vad har hänt?

2004-09-06 11:05
Äh, avstånd betyder inget.
I mitt första förhållande (påbörjade när jag var 15, höll i 2½ år) bodde vi 9 mil ifrån varann.
I mitt nuvarande förhållande (som för övrigt är rejält mycket allvarligare) bor vi 20 mil ifrån varann :)
Kan väl iofs påstå att allt är väldigt mycket lättare då jag har körkort.
I vilket fall så instämmer jag med tidigare talare, ni måste verkligen prata ut om det här. Han måste ju ha gjort slut av en anledning, ta reda på vad den anledningen är.
Look with your own eyes - See with your own mind

2004-09-06 12:22
Soul_Almighty

owch, beklagar

PenDragon

Äh, avstånd betyder inget .

håller inte med, det är en jäkla skillnad på vanliga förhållanden och förhållanden på distans

2004-09-06 13:50
UtanAttTveka F16

närå sur e ja inte jag har glömt den skiten jo men ja tyckte bara det verkar jävligt konstigt att du får andnöd om du e otrogen o snackar skit om han

2004-09-06 14:14
Misery_chick

Yup, många "vanliga förhållanden" skulle inte klara av det som man gör i ett distansförhållande.
Look with your own eyes - See with your own mind

2004-09-06 15:04
munq
det har aldrig slagit dig att han kanske kommer ta åt sig av det du skriver för att han har whoa? för du vet att han har whoa
så jag ser liksom inget sjysst i det du håller på med.

2004-09-06 15:18

jo men va han inte bannad ?

2004-09-06 20:12
PenDragon P20

..och många distansförhållanden skulle aldrig fungera utan avståndet...

2004-09-07 08:05
låter vansinningt likt någon form av livsångest det där, typ att du plötsligt komemr på vad ditt liv kommer innebära utan den här människan och det känns enormt tomt och hjärnan slutar fungera som du vill,.

2004-09-07 14:59
utanatttveka - du e ju fett dålig asså.
I'm watchin all of ya because your game is so poor

2004-09-07 15:44
MunQ P15 det var jag som tog bort ditt inlägg, är det borta så ska det inte upp igen!
Just my 5..