Hur skall man orka kämpa för att leva...
när allting du älskar tas ifrån dej..? När jag växte upp hade jag 2 riktiga vänner. var mobbad, hade en "vän" som utnyttjade mej och straffade mej. men sen fannns det Marion & Sara. de va mina änglar, mina systrar, mitt liv, mina lungor... dom som fick mitt hjärta att fortsätta slå fast en hela kroppen hade kramper och min arm blöde från färska sår... dom va mitt allt. älskade... 1999 tog marion sitt liv... framför mej... inte för att vara ond... utan för att visa att jag var de viktigaste i hennes liv, de sista hon ville se & röra innan hon lämnade livet... 26sidor var brevet hon gav mej... 26 var våran tursiffra stjärnor va båran symbol. jag har aldrig kommit över detta, aldrig blivit mindre ledsen... men igår tog sara, den sista av mina änglar livet av sej... nu står jag här ensam. övergiven... och orkar faktiskt inte mer... men vill inte utsätta min syster för samma smärta som jag bär på... någon annan som vart me om liknande? skulle nog kännas skönt och snacka me någon som faktiskt förstår situationen... alla reagerar olika, men smärtan är ofta den samma... //Johanna
även om man inte varit med om exakt samma så kan du gärna få prata med mig. jag lyssnar gärna... skriv mail. alltid redo att hjälpa.
det enda jag vet är att självmord må lösa dina egna problem men stapla upp skiten på andra. vet av egen erfarenhet..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skit, lät lite bryskt där. men jag hoppas dina vänner har det bra vart dom än är och beklagar sorgen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DerHundt : jag vet... självmord räddar ditt eget liv, men stöper en annans... tack
world1-PS : ojj... du har haft en del smärta du me ser jag :( beklagar. o tack.
world1-PS & AllStared F20 beklagar :(
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Hoppas ni förlåter mej för de jag kommer göra... snälla ta inte livet av dig... finns ingen du kan snacka med???...
What would macgyver do?
var har vem skrivit det där pilsner?
usch vad ledsen jag blir. "Hoppas ni förlåter mej för de jag kommer göra... " nej. tyvärr, men det skulle jag nog inte. förlåt johanna, men jag skulle nog inte kunna det.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
har jag missat något? var skrev hon det?
din presentation verkar ju skitläskig, det låter som om du också tänker ta ditt liv. det får du verkligen inte göra!! det finns alltid någon senare del av sitt liv som man kan bli lycklig igen. väldigt svårt att tro men du får inte ge upp, hur skulle världen se ut om alla anhöriga till någon tog sitt liv? var stark och gå vidare, du måste! jag beklagar dina vänners död :( men snälla, låt mej inte behöva beklaga din död snart också.
baeng
UtanAttTveka F16 står på hennes presentation...
What would macgyver do?
johanna försök att tänka på att du åtminstone har vänner kvar, du är inte helt ensam även om det känns så...
jag menar, skulle jag rita ett
så här tjusigt porträtt av någon jag inte tycker väldigt mycket om?
^_^
:(..
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
är det ingen som har hennes nummer så ring henne.. börjar bli riktigt läskigt nu
doffa "Men livet går vidare! " det beror väldigt på hur ens liv ser ut i övrigt.
doFFa P20 jo visst, men nu så tror jag inte att johanna vill, tyvärr.
tack till er alla, verkligen för att ni faktiskt verkar bry er om mej... de handlar inte om självmord... kan inte enns tänka mej för å utsätta andra för den smärtan jag nu bär... önskar jag vore ego i detta fall... kanske hade gått lättare då... men jag kan inte... misery_chick... ida du känner mej, jag tror du vet vad jag syftar på... iaf om man tittar på porträttet du ritat av mej...
doFFa P20 Johanna, ni vet hennes namn. Alltså är ni vänner? ja, johanna är min vän. ni ar varandra, sluta vara så själviska. vem är självisk, den som avslutar sitt liv trots att det sårar andra, eller den som vill att en vän ska leva ett liv fullt med lidande hon inte vill ha, för att folk skulle bli ledsna om hon dog? jag tycker inte den som tar livet av sig är den som är mest självisk.
AllStared F20 jag vet gumman, jag vet...
tanke: jag tror att ingen som tar självmord menar att skada/såra någon annan, men för dom finns de ingen annan utväg, dom är för trasiga för att kunna laga. de e iaf vad jag tror om marion och sara. de känns.
doFFa P20 så, det är ens skyldighet att "stå ut" hur mycket man än lider, för att andra ska slippa bli ledsna? jag håller inte med. och om man tror att ens vän tog livet av sig för att man själv "inte dög", så tycker jag man har fel inställning, allt går inte att laga, allt blir inte bra, allt går inte över oavsett hur fina vänner man har, men i slutändan så är det inte upp till vännerna om man ska leva eller inte, man måste själv få styra över sitt eget liv, och själv bestämma om man vill avsluta det.
world1-PS vill man verkligen dö så lyckas man tillslut.
world1-PS: om de nu skulle vara så att du e så trasig att de inte går å laga, "lyckas" du antingen me att ta livet av dej på nåt viss, lr så ställer nog kroppen in sej på å dö å fixar de själv. sluta äta sluta dricka bara sova och tillsut aldrig vakna. visst livet kan väl bli bättre men amn kommer förbli trasig.
world1-PS: jag är nästan död. känns som om jag kastat mej framför ett tåg, men inte var välkommen till "nästa nivå" och träffa tåget men tåget slog mej åt sidan, mördbultan... och att jag sedan har ett virus på hjärnan som alltid förvärrar försöken för att kämpa mot de ljusa.
doFFa P20 , men har man underbara vänner så måste man ju må realtivit bra nej det måste man inte.
world1-PS: jag vill dö på nästan alla sätt å viss. men jag vill inte såra dom som nu faktiskt kanske bryr sej... och vill se min syster å mina bröder växa upp å skaffa familj. vill se deras lycka... så som jag önskar den vore min egen.
gud vad ni är vackra på ert egna lilla sorgliga vis.. jag vet inte men jag har fått nåt ryck och vill hjälpa alla världens skadade männsikor. själsligt som kroppsligt. men jag räcker inte till. jag får panik
doFFa P20 jättebra för dig, men så är det inte för alla...
UtanAttTveka F16 du kan ju alltid göra som jag och utblida dig inom psykiatrin, på det sättet kommer jag kunna hjälpa folk samtidigt som jag bearbetar och lär mig mer om mina problem.
men jag kan ju fortfarande inte hjälpa de stackars barnen i afrika eller de som ligger i skär sig i handleden. inte alla i alla fall.
nej jag veeet. men det är ju så ffrustrerande. jag vet inte vad det är för ryck jag har fått..
UtanAttTveka F16 det kan ingen, men vill man hjälpa så kan man hjälpa, även om man inte kan hjälpa alla
Seriöst. Det är säkert skitjobbigt för dig, och jag har sagt att du kan snacka med mig om du vill, men du ska veta att det finns alltid någonting att leva för, det gäller bara att hitta det. Lyckan och tryggheten måste man finna i sig själv, man kan inte leva ett liv baserat på andra. Kan låta känslokallt, men så är det. Jag mådde kasst, och gick och blev kär. Jag mådde inte bättre, men jag hade någonting att leva för. Han var min livslust, och livsglädje. Efter ett tag gjort han slut, och allt kändes meningslöst. Efter det lovade jag mig själv att överleva för min egen skull, inte för någon annans, och absolut inte för någon killes. Det är skillnad på vänner och en partner, och jag vet faktiskt inte hur jag skulle överleva utan mina vänner, men vad som än händer så har du en garanti på att det alltid finns något att leva för - och det e dig själv.
klart hon fixar de. hon är ju stark. sen har hon hjälp från fler än hon insett..
kontakta en psykolog är mitt bästa tips.
om hon redan går hos en psykolog då? dom kan inte alltid göra nåt
dom 3 sista inläggen . 1. har redan en psykolog. 2. vill o vill, känns som jag inte har mkt val. 3. mmm. grejjen e den är att jag kan inte skrika efter hjälp. många jag känner går te psykologen rabblar upp allting å får hjälp. min psykolog vet inte sånt. hon vet i princip mitt namn, mitt tidigare drogmissbruk. fine? jag kan inte prata, speciellt inte under press. de får ta den tid de tar... men e rädd att de börjar bli försent. önskar jag kunde prata ut om de, iaf en del... men kväver mej själv i allt ist. vill inte prata... jag tycker inte synd om mej själv, jag vill inte ha hjälp, jag vill hjälpa. så har jag alltid gjort. tagit hand om alla andra som mår dåligt. mina problem har alltid varit mindre. men jag räcker inte till längre. vet inte nånting längre...
dags att börja låta folk hjälpa dig. du hjälper oss genom att låta oss hjälpa dig. kärlek
känns inte så. känns som om jag förpestar andra vare sej de jag pratar om e något som glädjer lr sänker mej. speciellt om jag berättar hur jag mår nu, då förpestar jag. då handlar de om mej, jag e inte värd de. tro mej. jag vet... jag är en skit. visst vänner kanske älskar mej lr bryr sej, så som jag verkligen älskar å bryr mej om dom. men dom e värda de. jag e inte värd de.
orkar inte mer... de tar aldrig slut... varför ska alla dåliga saker hända på en o samma gång.
Du har inte gjort något för att inte förtjäna kärlek. Det hade inte spelat ngn roll om du hade gjort nåt, kärlek är en mänsklig rättighet. Har oxå svårt att prata och tycka synd om mig själv, men wtf?! Det är din rätt att må dåligt och få prata om det när två av dina bästa vänner har gått bort.
AllStared F20 sån är världen är jag rädd, händer en dålighet så händer flera, en dålighet kommer sällan ensam.
Ida... jag vet... alltid samma vissa. men ist för å bli starkare blir man svagare...
AllStared F20 kanske är det de som blir svagare men ändå överlever som är de verkligt starka? då är ju du jättestark...
varför ska de vara så svårt...
AllStared F20 sån är världen, tyvärr.
AllStared jag tycker inte du själv ska värdera dig för ja alla är vi värda lika och att du förpestar skulle jag inte se det, alla behöver prata så enkelt är det, vissa med proffesionella och andra med sina nära, du bestämmer vem! Du verkar vara dina känslor personifierat och då är det ju bara bra att få prata ut om det och om inte prata ut om det kan det ju vara en bra början att skriva ner det och låta någon läsa det just för att allvaret i ditt psykiska medvetande ska uppmärksammas. Och då menar jag någon i din omgivning men att skriva av dig på whoa tror jag bara är bra, en början liksom. Jag tror det är många som sitter med en intensiv sorg och att de anser att det inte är värt att tala om, eller att de skäms om at söka hjälp eller liknande vilket jag gjorde, jag sökte hjälp i min familj och vänner och det har hjälpt mig tackla det fastän sorgen finns kvar. Som Misery_chick sa, en dålig grej kommer inte ensam men de följs av nåt bra. Hoppas allt löser sig!
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
kanske är det de som blir svagare men ändå överlever som är de verkligt starka? Väldigt fin mening!
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---