I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hållande förhållande

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-09-05 15:07

hållande förhållande

jag har spekulerat mycker runt ämnet.
hur får man sitt förhållande att hålla?

och jag kom till en sak, kanske dum men jag tror på den

när du möter en kille/tjej och du faller för denna just som den är just då.
men sen när man väl fått förhållandet så börjar den personen du träffat ändra på sig. och även du ger henne /honom små gliringar om att han/hon kanske borde klippa sig så, klä sig så, gör så. tills lut är det inte samma person.

alltså är det inte längre "samma" person du är ihop med.
det var ju faktiskt originalet du ville ha. men när dom ändrar sig, vare sig du sagt något eller inte, så tröttnar man nog.

man kanske tröttnar endå vad vet jag. men jag tror att detta är en av anledningarna.

stay original

2004-09-05 15:16
Jag tror att man måste ha framtidsplaner för att inte stå och stampa på samma ställe; dvs hamna i rutin utan något att se fram emot, och därmed tröttna.

Att göra olika saker tillsammans och inte ha ett "mönsterförhållande" är nog viktigt, precis som att kunna vara sociala i andra sammanhang, trots att man är på samma fest etc, så ska man väl inte varqa konstant klistrade vid varandra...
?ABO- Anti-Brat Organisation!?
-gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!

2004-09-05 15:17
UtanAttTveka F16

hur får man sitt förhållande att hålla?

hm, bra fråga, jag tror att om man har hittat "rätt" så behöver man inte göra så mycket förutom uppenbara grejer som att prata, ge fan i att vara otrogen, vara ärlig och liknande...
, det flyter på och fungerar ändå...

"och även du ger henne /honom små gliringar om att han/hon kanske borde klippa sig så, klä sig så, gör så"

varför i helvete skulle man någonsin göra något sånt?

pratar du om utseendemässiga förändringar, frisyrer och liknande?
är det saker du tycker är viktigt?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-09-05 15:19
jo men i vissa förhållanden så är det ju så.. man tycker inte om hans eller hennes frisyr. då säger man kasnke att du kanske borde klippa dig, ditt hår ser ut att behöva det.. sen säger man. det är ju typ inne med en sån frisyr o det skulle jag tycka vara snyggt.
utan att säga direkt att man tycker hon/han har ful frisyr.

jag skiter liksom i allt det där. utseende är bara ett plus i kanten, inget avgörande.

2004-09-05 15:28
Jag tror att mycket handlar om att faktiskt INTE anpassa varandra med små pikar eller små kommentarer om t.ex frisyrbyte. Det är ju pikar som sabbar väldigt mycket.

Alla människor förändras ju för övrigt, det gör man själv också. Om man bara blir kär i någon för det första intrycket man fick så är det helt enkelt en väldigt ytlig kärlek, jag tycker det är intressantare att få lära känna personen på djupet, det är först då man kan älska varandra och förstå varandra.

2004-09-05 15:28
så är/va d mellan min flickvännen, har varit tillsammans i snart 3år.. när vi blev tillsammans va hon 14 jag 15, ja gick runt i stora kläder och typ mössa jämt och ingen frisyr(fråga mig inte varför ja hade mössa) nu 3år senare har ja tighta jeans tighta töjor och frisyr men har ändå keps men:> men vi är fortfarande tillsammans,
saaaru..

2004-09-05 15:29
kanske omväxling förnöjer också..

2004-09-05 15:51
Pinoccia F18

bra sagt, håller med

UtanAttTveka F16

hur menar du?

2004-09-05 16:26
misery_chick: jag vet inte riktigt. flummig tanke bara som slog mig igår.

doffa: jag vill absolut inte att personen i fråga ska ändra på sig.

2004-09-05 16:28
UtanAttTveka F16

om du inte klarar att människor förändras så kommer du troligen aldrig klara ett längre förhållande.

människor förändras, så är det.

2004-09-05 16:32
antingen uttrycker jag mig klumpigt eller så överreagerar du.

jag menade att jag vill inte att personen ska ändra sig för min skull. utan att det kommer direkt från hjärtat på honom

2004-09-05 16:33
UtanAttTveka F16

jag förstår fortfarande inte riktigt vad det är för sorts förändringar du syftar på?

2004-09-05 16:37
suck.

förändringar. gud. förändringar. på människan.
hon börjar klä sig annorlunda eller nåt vafan vet jag.
hon ändrar på sig.

vad förstår du inte?

2004-09-05 16:38
UtanAttTveka F16

jag förstår inte hur du menar, du vill absolut inte att personen ska förändra sitt utseende?

2004-09-05 16:40
fan jag blir galen på dig. haha.

jag skrev ju att jag vill inte att personen ska ändra på sig för MIN skull. om han ska ändra sig ska det vara för att han själv vill det och trivs med det.

jag blir galen på dina "jag förstår inte".

antingen är det inte min dag eller så vet jag inte

2004-09-05 16:41
UtanAttTveka F16

men.
varför skulle någon förändra sig för din skull om du inte vill det?

jag är ledsen om jag gör dig galen, men jag hänger inte riktigt med här.

2004-09-05 16:43
alltså okej nbu ska jag försöka förklara.

om jag blir ihop med någon. så tycker jag ju om den personen som den är. eller hur?
då vore det väldigt fel av mig att vilja ändra på honom. men om han själv vill ändra sig så är det okej. men då ska det inte vara för att jag råkat säga att att: ah han har dreads, det var fräscht. fan va snyggt" till exempel.
ska han ändra sig ska det vara ett helt eget beslut.

2004-09-05 16:45
UtanAttTveka F16

ok, då är jag med ^_^

sen kan man ju fråga sig vad man har för förhållande om man håller på och pikar sin partners utseende.

2004-09-05 16:47
jo men det är ju alltid så att man ser något på stan o då råkar man säga att oj det där var snyggt.
klart att den personen börjat spinna på ideer om att göra samma sak.. även om han kanske inte gör det så ligger det ju i bakhuvudet att jag kanske hellre vill ha honom med tex. dreads.

2004-09-05 16:50
UtanAttTveka F16

hm, jag vet inte jag, om min pojkvän ser en tjej med tex snygg tröja och påpekar det, så tolkar jag det inte som att han skulle tycka mer om mig om jag hade en sån...

tror det där beror på vad man är för människa, om man tänker så så kan man inte ha mycket till självkänsla.

2004-09-05 16:57
sant sant.. men man funderar ju över det. även om det inte är så viktigt för vissa så dom bara tänker att jaha han tyckte den var snygg..
så finns där alltid en tanke om det.

2004-09-05 18:40
__Virre__

enligt den "logiken" så bör man ju ta livet av sig direkt, eftersom inget liv är helt bra hela tiden...

svårigheter kommer man alltid råka ut för, det går inte att undvika, men det betyder ju inte att allt är poänglöst.

_dita_

bra sagt ^_^

2004-09-05 20:12
utanattveka: Prova att ge din kille en komplimang istället för att berätta om alla andra snyggingar hela tiden? Han har ju uppenbarligen inget vidare självförtroende

2004-09-05 20:53
Förstår inte varför man skulle vilja ändra på en person som man älskar.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-05 23:48
hum.. Antagligen förändras båda personerna i ett förhållande.. Visst man är inte längre tillsammans med exakt samma person som man blev kär i, men vafan, spenderar man relativt mycket tid tillsammans, pratar mycket och tänker ganska lika så lär man ju förändras "åt samma håll"..

Personer som "glider isär" är antagligen inte menade att vara tillsammans egentligen..
Men asså typ sådär dårå...

2004-09-06 07:14
jag har väl inte sagt att JAG gör det. han är underbar som han är.

2004-09-06 08:40
Jag tror att det handlar mycket om förtroende och trygghet. Och jag är inte en sådan person som säger att andra är snygga när vi går på stan... Antagligen för att jag har annat att bry mig om än det, men alla är ju olika.

Hur som helst så kan för lite förändringar vara döden tycker jag. Att allt blir rutin och att man till saist blir totalt fed up på varandra. Eller så kan man ju kväva någon med kärlek, såklart, och svartsjuka...

2004-09-06 11:07
Misery_chick

"jag tror att om man har hittat "rätt" så behöver man inte göra så mycket förutom uppenbara grejer som att prata, ge fan i att vara otrogen, vara ärlig och liknande...
, det flyter på och fungerar ändå...
"

Du kunde inte ha mer rätt :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2004-09-06 12:21
PenDragon P20

tycker jag också ^_^