I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

john doe [(linya) lyrik]

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-09-05 21:36

john doe [(linya) lyrik]

"the simple life i was given is complicated
it´s strange how i can fail everytime to make it
like i´d been disabled and complicately wasted
everything that not really confuses me - i try to be
you see - yesterday i got a mail from lucy
i usually get one every now and then in the weekends
spending my spare time reading messages she sent
think i understand, but between us... i just pretend
pretend to be a great philosopher, but i´m not really
cause i dogmaticaly see the world for what it is, silly
developing paranoid thoughts when it´s trying to kill me
i´m inside my inside of my inside, a dark true quiter
and when it comes to thee tough times, i start to shiver
circulating turbulencingly, thoughts getting chopped, is god a giver?
you know how it feels when the devils seed´s
copying your freedom and then´s tryin to sell you peace
you can´t lack out cause everybody knows my lack of self-esteem
traveling in universe with flights which´s reaching the end
buyin me time enough to understand the meaning she sent
i lie, when i tell em i´m not afraid of this dark place
it sure not increases my reincarnated bodys heart rate
when i try to tell them what you and me beeing apart made
look in the fire and try to hear what the stars say
just trying to earn you a lesson, instead of the hard way
loosing you, my dear friend, whom i once called "myself"
was like loosing all my energy and it´s like hell - i tell
i know who the sinner is cause i leave black cold traces
with little blueshaped faces - when i do snow angels
in this winter dream...
ans so it goes on and on and on, the sinner sleeps
the sinner sleeps..."

som vanligt är ni välkomna att korrigera grammatiska fel, stavfel, samt ge konstruktiv respons och kritik. det uppskattas alltid.
vill passa på att tacka alla de som gjort just detta tidigare och ett speciellt tack till den trogna skara som läser mina texter men aldrig orka skriva något i trådarna. det är inte meningen att vara spydig, jag menar det seriöst, tack för att ni iaf läser. :)
lev väl...

2004-09-05 22:13
lite för mycket Emil Brikha över det här alltså... tyvärr;-)

2004-09-05 22:17
vafan! jämför mig inte med den snubben... please.
jag har gjort den här grejjen minst lika länge som emil, till och med långt innan jag visste vem han var... och du jämför mig med han. :(

2004-09-05 22:17
Du låter lite aggressiv i början tycker jag och avsluta lite mer missmodigt, ledset. Det är okej, för många gånger börjar man som jävligt förbannad och slutar som ledsen.*
Trots det känns inte texten ledsam.
Jag har ett förslag till dina framtida texter, bara för att se... Jag märker att alla dina texter alltid innehåller den här "du", någon du tycks söka men aldrig finna, som att texten vänder sig till "du" men inte får någon respons.
Kan du inte skriva en text helt utan "du". Rakt upp och ner. Eller en hel text baserad på "du", inga verklighetsskildringar eller världstankar, bara om den här du.

Åter till texten:
Den är helt okej, man förstår hur det är, att du inte gillar något. Verkligheten är dålig just i textögonblicket.
*Jag tycker den förlorar lite av stinget i slutet, som att du slutar vara förbannad och ber lite om ursäkt. Gör inte det :)
What we do in life echos in eternity.

2004-09-05 22:18
Jag fattar knappt själv vad jag menar med du personen... och ändå fattar jag. Uhm.
Admin

2004-09-05 22:25
Jag tror att mycket beror på hur man läser texten. Nu läste jag breakys svar innan jag läste texten, och förstår helt klart hur hon kan tycka att den är aggressiv i början, och mot slutet blir den mer melakolisk. Men jag tycker nog även att den håller hela det här melankoliska i hela texten. Tror att att uttalet spelar stor roll in på hur det ska vara. Oavsett vad så kan inledning dubbeltolkas. Slutet är väl ganska klart. Hela texten skulle iofs även kunna vara hur glad som helst. Glad på en galnings vis :) Men då ligger vi lite mer åt Eminems håll tror jag.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-09-06 08:16
Priyan

ja bara fular mej fattar du la. texten va bra men ja orkar inte skriva en längre utläggning just nu

2004-09-06 16:21
breaky:
jag kan nog tänka mig göra en sådan text jo. grejjen är den att förskjuta du:et är ganska så bekvämt, eftersom man både konfronterar sina känslor och förnekar dem.
sen så är inte du = jag alltid heller.
tack för din respons, jag ska försöka att inte ursäkta mig i fortsättningen. :)

evo:
hehe är det positivt eller negativt att du drar eminemparalleller? :)
hursom helst, intressanta åsikter, tack.
får dock passa på att undra varför du läste breakys svar före att du läste texten?

kinky:
det var mkt fult. :(

2004-09-06 16:25
Priyan
Han tycker mer om mig ;)

Jag tänkte mig inte "du" som "jag", jag tänkte mig du som en flicka...

2004-09-06 16:28
breaky_grl:
måste vara så alltså. det är för att du har större bröst än mig. *skyller på* :/

i see, well i många låtar är du = hon. det stämmer. hon som inte existerar. drömflickan... det kan man aldrig komma ifrån.

och i vissa fall är du = alla de som någonsin gjort mig illa. jag använder ju väldigt sällan namn, varken när det är positivt eller negativt som tas upp kring personen.

2004-09-06 16:31
Nej precis, och det är det jag menar. Skriv inte om du... bara en gång. Jag tycker det är bra alltså, men nångång kanske :)

2004-09-06 17:30
well jag kan skriva i 3dje pers singular oxå?

för övrigt har jag insett att jag måste börja skriva rubrikerna snyggare. får bli "Linya Lyricz - xxxx " i fortsättningen tror jag, alternativt "Priyan - xxxx " när det är aktuellt.