vänner 4ever? neejjj!!
alltså. jag ska fatta mej kort. jag gillar inte mina vänner. jag går i nian och mina kompisar i klassen är..freeeakade. jag trivs inte med de. de finns ingen vänskap. vi är bara med varandra. en tjej bestämmer hela tiden. tex. va vi ska hyra för film, vart vi ska käka, va vi ska göra. m.m. de andra vågar inte säga till henne.. jag ha försökt. men hon blir JÄTTE sur och slutar snacka med en. men jaa. jag vill inte va med de. men då måste jag vara själv. de vill jag inte. vart hittar man kloka hyfsade människor som inte skyller på att personen i fråga e blond för att man inte fattade va man sa. hjälp mej nu. pussochkram
behöver ni funkis så bjinga bilen!
äh, nästa år börjar du gymnasiet och väljer förhoppningsvis en linje du gillar och där lär det finnas likasinnade människor. så då får du nya vänner och skiter i dem gamla. det gäller bara att stå ut nåt år till... och om du absolut vill dumpa dina vänner nu och få nya vänner så kan du ju börja med någon sport eller något annat fritidsintresse. eller så bara skiter du i dem, det kan vara väldigt skönt att vara själv också. hur du än gör, gillar du inte något så SÄG DET. skit i om den tjötiga bruden som alltid bestämmer säger nåt elakt, säg nåt 10 ggr elakare tillbaka och skit i henne.
baeng
högstadiet suger, det bara är så. som sagt, i gymnasiet blir det grymt mycket bättre.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Som sagt, man blir äldre, det blir bättre. Gymnasiet brukar vara en relif. Mitte Kan inte du ventilerar ditt kvinnohat någonannstans? Det börjar bli smått tröttsamt.
What it is, it is and what it ain't, it ain't
häng med grabbarna i klassen, det kan vara rätt underskattat.. nu känner jag iofs inte dom men en gissning är att en del är riktigt schyssta..
vadå? jag dyster?
mitte Sant. MEN, det finns en tid och plats för allt så att säga. Om det är en topic som specifikt handlar om det kvinnliga könets hemskhet och vidrighet, fine... go ahead! Men i varenda topic (som jag sett) så håller du på med dina gliringar.
mitte P20 Nej till vad?
mitte hahaha there there... det kommer säkert någon snäll flicka till dig också såsmåningom. (ber om ursäkt för offtopicandet. Ska sluta nu.)
world1-PS varför?
mitte P20 okay, kanske. men man ska inte dra alla över en kant.
mitte P20 varför?
*känner mig så jävla onödig*
www.gbg031.se
mitte bullshit att det alltid finns en person som är mest dominant i ett tjejgäng. och ännu mer bullshit att man ska behöva stå ut med det. man öppnar käften och säger som man tycker, exempelvis att den dominanta personen ska backa och låta andra få bestämma nångång. simple as that. håller man käft så håller man med!
baeng
haffad menar du mej?
mitte P20 vem bestämmer över dej?
nej jag, host, msn.
www.gbg031.se
mitte va? jasså, så du vet hur livet fungerar? nä men sicken himla tur!!! jahapp, då får jag gå rnut här ovetandes, längst ner på hierarkin då antar jag... lalalaaaaa nä men seriöst, hierarki inom vännerkretsen klingar inte så väl. jag vet vilka du umgås med men något sådant förekommer inte bland mina vänner..
baeng
jag vet INTE ska det stå.
baeng
känner typ likadant.. hela min klass är så jävla pantade.. klagar på att jag suger i skolan och inte jobbar.. sen lektion sitter dom och stör och när jag arbetar så stör dom oxå.. död åt dom. osv
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
mitte nej? bara för att vi inte har en dominant person i vår krets så betyder det att vi är alla likadana? ja du verkar ju verkligen ha koll, för det finns ju verkligen bara två typer av personlighet, antingen är man dominant eller så är man inte det och då är man PRECIS likadan som sina vänner. det finns inte fler personligheter än så. näpp!
baeng
mitte har fan rätt
Fucks your life up crew Tjabo!
killar är de bästa kompisarna !! de är rak på sak och inte alls så mycket hyssh hyssh om saker och ting.. me like em
Don't be offended This is all my opinion Ain't nothing that I'm saying law
Old-Fashioned F21 ja, de e fan sant. undrar varför de e så. e tjejer fegare? vi snackar ju skit och går bakom rygg. de gör la inte killar lika mkt..
mitte när jag skrev att vi inte hade någon dominant person i vår krets utgick du ifrån att vi isf var kloner och identiska. alltså att om vi inte är dominanta så är vi identiska. dvs att det bara finns två personligheter. kan du inte uttrycka dej ordentligt så undvik överhuvudtaget att skriva något då!
baeng
grandiisch : tjejer som man inte känner jätte väl kan man aldrig lita på.. så om man ska skaffanya kompisar så ska det vara killar.. men ens barndomkompisar kan man komma jätte bra överens med... beroende från fall till fall dvs
mitte men vad har du svårt att förstå? bara för att det fins hierarkier i världen så behöver det inte finnas i just våran vännerkrets. och väldigt givande att ha en diskussion med en 20åring som inte kan tala för sej och måste ta till ord som "åsna". du sårar mina känslor iiiiinnerligt.
baeng
haha fight fight fight
eller så ringer du mig så hookar vi.
Hylla inte gymnasiet för mycket... det blir väl lite bättre men om man läser teoretiska linjer så är det inte så många som är likasinnade. för min del tvingas jag gå med gyllene tider-freaks och en stor del av klassen kommer ha som största merit i livet att ha gått ut natur. nä för väl hoppas det blir bättre på universitetet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är därför hon ska söka media :D jag trivs skitbra i min roliga klass!
baeng
made_in_japan ja på media finns framtiden... synd att det bara kan bli en famefactoryprogramledare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
den första raden var sarkasm den andra var mer seriös
hej allihopa. tack för svaren. nu har jag börjat dissa de. haha. de töntarna ser ut som levande frågetecken när jag glider förbi de och ger dom inte en blick. men jag snackar med dom ibland. men palla diskutera om beckham e otrogen eller inte. vilket kan diskuteras i timmar. jag fattar inte ens att de/vi umgås. vi bråkar alltid. de e alltid tjafs om allt. de e som att vi e tvingade att va med varandra. OH NE. nu så säger jag rätt ut om va jag tycker om saker och ting. de gör väl att de tycker att jag blir ett hot mot sånna som dom. de svåraste är nog att hitta nya vänner. i skolan alltså. jag går på en liten skola och man känner alla och vet hur alla är. Jag vill ha nån kompis som ställer upp och som man kan lita på, och inte hela tiden säga emot va man än säger( bara för att säga emot), eller om man te.x säger att man e rädd för nått och då säger kompisen - vaaa?? eru?? assså de e INTE JAG. shit. hur kan du va rädd för de?!! löjligt ju. SUUUUUUUUUCK. sååå.. jaa... gymnasiet nästa.... oh va fasen ska man välja? ööh, dah.. förra veckan ville jag bli lastbils chafför för jag tyckte de skulle va kul och köra massa och lyssna på musik och sjunga. nu vill jag inte de längre. nu vill jag bli nått annat. hmm.. man ska ju ha nå jobb som man kan va stolt över. nå ballt. suck. haha. usch. jag har ångest för va jag ska välja. tänk om man väljer fel. va händer då?? MEN OJ. de va ju tusan va jag vart ångest brud nu då... förlåt
Det är ju bättre å säga till den där tjejen vad du tycker. Skiter hon i dig är hon ju inte en bra kompisar. Det är väl bättre att sitta själv eller hitta andra i klassen att umgås med istället för att störa sig på nån hela dagen!
Magnus Betnér <3
grandiiisch ja har varit i samma sits. jag började gymnssiet o kändeinte en käfft. nu har ja många bra vänner
fuck em! man behöver inte träffa sina polare så ofta.. är ni riktiga polare kommer ni hålla kontakten endå. och som nån sa. skaffa dig killkompisar..
Grandiisch F1 gött att du skiter i dem och visar att du skiter i deras fjolliga snack om "beckham är otrogen eller inte". tänk på att du inte behöver dem, du klarar dej lika bra utan dem. du gör jävligt rätt i att dumpa dem. de är inte värda dej, tänk så!
baeng
made_in_japan F0. tacktacktack. det här e jävligt svårt. de e ju gamla vänner liksom. man vet inte om man kommer ångra sej längre fram.. men just NU kräks jag på de. så nu ere diss tajm. imorrn ska jag med klassen till sthlm. (imorrn ska jag ensam med min mp3 till sthlm.) PUSS PÅ ALLA KLOKA. ni andra.......... BLI KLOKA.
Grandiisch F1 men alltså det gäller bara att stå ut. jag hade nån liknande period, eller ja inte så jättelik. men vi var 4 tjejer i klassen som hängde skitmycket (mina första vänner i gbg fast jag hade många vänner utanför klassen också), och så fort jag störde mej på någon av dem (de har alla tre skitstöriga drag, den ena dummare än spån, den andra är uppmärksamhetskiddo och ljuger för att framstå som intressant och den tredje var bara störd på alla sätt och vis) så sket jag i henne. bara bröt kontakten, pallade inga bråk eller så. för vad finns det att bråka om egentligen? "du ljuger så himla mycket, du är duuum!" känns lite värdelöst så jag bara ignorerade personen och slutade snacka med personen. kändes skitskönt, jag vet dock att för henne kändes det skitjobbigt, för de två andra höll med mej (de valde det själva, jag brydde mej inte om vad de andra tyckte egentligen) så hon blev kind of an outsider, men så pratade vi lite om vad jag störde mej på henne och då ändrade hon sej och blev normal! allt handlar om att DU väljer dina vänner, passar dem dej inte så skit i dem. hellre att vara ensam än att hänga med folk man inte gillar. kan vara tufft i början men i slutändan mår du bättre. det gäller bara att du skaffar nya vänner, såå skaffa hobbys eller intressen där du kan möta nytt folk. och nu när vi går på gymnasiet så är jag faktiskt bäst kompis med den jag sade upp kontakten med först. de två andra har jag inte så jättebra kontakt med längre. men jag tänkte, varför ska de ta del av mitt liv? vi ligger inte ens på samma nivå, de tycker helt annorlunda än mej och vi tänker inte likadant. väldigt påfrestande för ett vänner-förhållande. så om du är stark och visar att du klarar dej utan dem så blir du plötsligt väldigt intressant i deras ögon och de kommer vilja hänga med dej för att de ser hur stark du är (tydligen har det någon slags dragningskraft, vad jag har märkt iaf), men då dissar du dem bara, för i den stunden så är du värd något bättre. och strunta i att ni vart vänner sen barnsben, även om ni var jättetighta i dagis så har ni nu växt upp och det är INGEN regel på att fortfarande hänga med sina barndomskompisar. man FÅR faktiskt säga upp kontakten med dem också. och kom ihåg, det finns alltid andra personer i klassen, sök dej till de andra tjejerna eller kanske killarna? jag började hänga med klassens fjortisar/töntar/kickers i slutet av nian, inte för att vi var direkt superlika eller hade något gemensamt men de var skitroliga att hänga med i skolan och lyssna på deras fjortisfyllor de haft bakom fritidsgården osv.. haha och häromdan såg jag ena fjortisbruden och hon hade skitmycket skvaller från mina gamla klasskompisar. sådant är skitkul, att kunna snacka med folk som man egentligen inte har något gemensamt med. shit nu blev det skitlångt men kom ihåg, hellre typ EN vän som du åtminstone gillar än 25 vänner som du inte står ut med. okej?
baeng
jag säger bara som Morpheus i The Matrix: "Welcome... to The Real World."
säger väl också som Morpheus i The Matrix då: Sooner or later you're going to realize just as I did that there's a difference between knowing the path and walking the path.