I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som hör röster?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-09-14 18:09

Någon som hör röster?

Bara undrar om det är någon som har hört eller hör röster i hjärnan? Vad säger dem? Är de positiva eller negativa? Hur ställer du dig till dem?

så är det med det som det är med det som är.....

2004-09-14 18:23
- "Doktorn, jag hör röster, men jag ser inte någon"
- "Händer det ofta?"
- "Nej, bara närt jag telefonerar"
hehe....

förlåt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-14 18:29
jag gör det emellanåt, har även haft vanföreställningar, vill dock inte gå in på varför, men det har inget med droger att göra.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-09-14 19:19
Hela tiden.
"Jonas sluta sparka mig"
"Jonas, maten är klar"
"Jonas, vad blir 5 minus 3x upphöjt till y?"

Jag har ingen humor!
No cake for the impurity!

2004-09-14 19:21
flatlander P18

för övrigt så här man inte röster i huvudet, hur sjuk man än är, rösterna kommer alltid utifrån, möjligtvis med undantag för anorektiker.

2004-09-14 19:21
men det är ju inte rintigt en röst

2004-09-14 21:13
samma som Misery_chick .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-14 21:17
har aldrig hört röster, skulle va kul o uppleva de en gång men helst inte mer =P
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2004-09-14 21:24
Jag hörde rätt mycket sånt för ett par år sen. Fast det var lixom att jag hörde en röst som sa nåt ord eller mening, kunde vara va va som helst o sen upprepa den det ordet eller meningen hela tiden högre o högre tills den skrek i mitt huvud. Sen ersattes ordet eller meningen med saker som jag sa, så då repeterades det hela tiden istället. Jag höll på att bli knäpp ibland när ja hade så, kom dock bara lite då o då o varade typ i en halvtimme högst. Nu har ja inte haft d på minst ett år iaf, rätt skönt faktiskt.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.

2004-09-14 22:03
jag hörde röster för några dagar sen i skolan, och de lät som om rösterna ekade i mitt huvud, ganska jobbigt förstod inte vad som sades, de var luddigt

2004-09-14 22:10
hörde röster när jag var liten alltid när jag var ensam oxå.. olika röster som skrek mitt namn tex huvva!

2004-09-14 22:11
har haft fyllehallisar några gånger, sjuk känsla
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2004-09-14 22:20
Brukar alltid höra röster när jag ligger i sängen om nätterna och försöker sova. Oftast är det folk i min närhet som bara swischar förbi i mitt huvud och säger några ord eller ställer en fråga. Men det är så mycket och alltid utan sammanhang så det är inget jag lägger någon större vikt på utan glömmer bort rätt fort. Det känns inte som om det är några "demoner" som pratar med mig utan mer min hjärna som sorterar den information den har sugigt åt sig under dagen.

Någon som käner igen?

2004-09-14 22:30
jo, kommer ihåg en grej nu! på avslutningen i nian så kom jag hem i sängen o hörde en låt som spelades som jag gillade, ljudet var riktigt verkligt
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2004-09-14 22:39
fan ja får mardrömmar.. :P ska sova nu men vet inte om nån ande hoppar fram från sängen.. :S

2004-09-14 23:17
om man får falska perceptionsintryck har man sanolikt nån form av scitzofreni... det drabbar 1% av alla svenskar nån gång i livet... ganska intressant ändå...
What would macgyver do?

2004-09-15 00:29
Förlåt, men der GÅR INTE att höra röster inuti sitt huvud utöver sina egna tankar.
Och då menar jag inte att det är svårt eller ovanligt eller så, jag säger att det är fullständigt OMÖJLIGT.
Ni som säger er "höra röster inuti huvudet" är bara smått sinneförvirrade och känner inte igen och har inte hel koll på era egna tankar.
Och nej detta är inget påstående utan ren fakta.
PUNKT

2004-09-15 00:32
Jag får som Cardan ibland också, ganska läskigt...
Men det där som hyperaktiv snackar om är ju den där skumma känslan.. fanns ju en tråd här om det förut!?
No cake for the impurity!

2004-09-15 00:40
LeChux
Du kan visst höra röster, och du kan visst höra tinnitus.
Men rösterna som man pratar om när man pratar om tex schizofrena människor är ju felsignaler.
Personen i sig hör verkligen rösterna, men inte inuti sitt huvud, men utifrån.
Du kan visst höra tinnitus, andra personer än dig själv kan tom höra din tinnitus.

2004-09-15 09:11
jag har en god och en ond förr lyssnade jag på den onda meeen nu har jag lärt mej att dissa den :)

2004-09-15 09:15
Avlägsna som skriker högt ibland när jag går o lägger mig ...