Jo jag förstår, vi har en norm här i samhället, och vi ett har ett kollektivt skenheligt samvete som tvingar oss att låsa in små trasiga människor så de bara kan bli så lyckliga och springa omkring bland alla andra lyckliga på anstalten och bara le och kunna ställa upp i en tvättmedel-reklam, för på avdelningarna är det ju bara så lyckligt och det luktar blommor och man har kalas varje dag. Och ja just det, så får man de där roliga små pillrena som gör att man blir så... ja, inte glad, men man slutar i alla fall känna, och praktiskt taget tänka, för psykofarmika och neuroleptika, det är inga hallon det. Fast det såklart, om man inte vill ta sina små piller själv, så får man ju som tur är hjälp att hålla huvudet stadigt, munnen öppen och pillret mitt på tungan där det kan smälta i lugn och ro. Anstalten är ju bara så trygg och säker, där händer det aldrig våldsamheter eller andra tråkigheter, så visst kan man dra ett andetag av hopp, eller ännu hellre, om avdelningen är högt benägen, bara hoppa och hoppas. Så visst förstår jag varför det finns människor, socialromantiker, socionomer och allmänna idioter vill beröva en människa sitt eget liv, men jag kan aldrig acceptera det. Vill jag beröva mig själv mitt liv, då ska alla lägga sig i det och bry sig till tusen. Vill någon annan beröva mig mitt liv, ja då är det bara snällt och för hjälpa mig och jag ska inse mitt eget bästa. Fuck det. "En självmordsbenägen kanske inte alls vill behöva ta livet av sig ". Nej, är man självmordsbenägen så vill man ju leva, det är ju liksom inte a prori att en självmordsbenägen vill dö? Får jag bara fråga, hur ofta tror du en lycklig människa tar livet av sig?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.