I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har folk alltid varit så här deprimerade?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-09-22 20:13

Har folk alltid varit så här deprimerade?

asså jag märker mer och mer att typ hela min kompiskrets är nere i värsta deprissionen inklusive jag, det har vi varit ett bra tag nu. Men har folk alltid genom alla tider varit så deprimerade som de felsta ungdomar verkar vara nu?

"A thorough reading and understanding of the Bible is the surest path to atheism." - Donald Morgan

2004-09-22 20:18
Jag håller humöret uppe, se till o träna mkt och ät många bananer. Då produceras det maaaaaassa endorfiner. Sen se positivt på saker o ting, its niiiiice.

2004-09-22 20:28
devv: ska prova det du!
"A thorough reading and understanding of the Bible is the surest path to atheism." - Donald Morgan

2004-09-22 20:59
ja det är verkligen en kalldusch att komma tillbaks från sommaren...

2004-09-22 21:40
Finns iofs positiv stress, lagom me stress ger också mkt endorfiner. Och endorfiner är typ kroppets morfin, alltså mår man bra av det. Även smekningar and so on mår man bra av, aaaaah låter som en jävla psykdoktor. men whatever

2004-09-22 21:58
träna! precis.
strength

2004-09-23 14:26
ne

2004-09-23 14:56
Tror inte folk hade tid med att vara deprimerade förr.. För mycket att göra.. Man har inte tid att tänka på sina problem när man har fullt upp att överleva.. Ett exempel är ju att självmord är sjukt mycket mindre vanligt i fattiga och underutvecklade länder.. Vi har det för lätt, människan är skapad för att slita och när vi slipper det börjar vi fundera och blir deppiga..

Sedan har det ju säkert med andra saker i dagens samhälle att göra också..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-23 15:23
Det är idealen och det ställs för höga krav nu förtiden! Men depression fanns förr också men på ett annat sätt
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2004-09-24 09:15
Sverige har lehats högsti världen, sett till prcentuell relation med egna befolkningen

haha det är ju i de fattiga delarna av världen man tycks ha minst problem med saker som självmord, som mer eller mindre börjat kallas ett dominerande västerländskt problem

men jag känner igen d d´är med depresssion
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-24 19:05
Akkarim: Ledsen men jag har inga direkta källor.. Handlar om saker jag sett på granskningsprogram och läst här och där i tidningar och böcker.. Trodde det var allmänt kännt att självmord framförallt är ett i-lands problem.. Är rätt säker på att självmord faktiskt är ovanligare i central afrika.. Måste man försörja sin familj och kämpar för sitt liv så begår man inte självmord helt enkelt.. Här begår man ofta självmord för att man tror att ingen bryr sig och att man är ensam o.s.v medan varje familje medlem är livsviktig för familjens överlevnad i fattiga länder..

2004-09-24 19:08
Eftersom vi är stenåldersmänniskor i ett modernt samhälle så fattar ni nog varför vi tar livet av oss i den här delen av världen. Vi är inte byggda för det här livet.

2004-09-26 18:16
David, nu får du förklara dig.
Är det verkligen mig ni saknar så mycket? Kommer ju hem snart ju och då kan vi pilla på varandra så att det bildas mycket endorfiner och glädjekänslor.
Producent/Songwriter
www.myspace.com/pitchtunes

2004-09-26 18:19
Antidepressiv medicin är redan en storindustri.

Sen tycker jag en hel del matreklam säger att man "mår bättre" av deras mat.

2004-09-26 18:42
boken Catcher in the rye handlar om en kille som är typ 16 på 40talet
och han är deprimerad.. så antagligen är det inget nytt fenomen typ.
More Fire!

2004-09-26 20:12
Sverige har världens högsta självmordsstatistik i världen, efter Finland. läskigt nästan.

devv

Är bananer bra på det sättet?

2004-09-26 20:20
katt_ F0

Jo bananer framkallar endorfiner.

2004-09-26 20:34
www.ki.se

är ni dumma eller? det är väl fan allmänt kännt att japan ligger högst. det har de alltid gjort. ända sen man började räkna självmord. idioter.

2004-09-26 20:38
www.ki.se

och där har ni svaret på frågan om folk alltid varit såhär deprimerade: ja. de har t.o.m varit MER deprimerade.
självmorden har minskat i sverige.

2004-09-27 22:41
kraven är för höga och vi lever i ett babylon där inget fungerar det gör oss deprimerade. jag däremot går mmin egen väg och mår bra utav det.
too hot fi dem<br>

2004-09-28 05:52
Ja.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2004-09-28 07:35
I min skola är hela min årskurs inne i någon sorts "kollektiv deppresion" som en utav mina lärare uttryckte det. Känns som att skolan dryper av deppighet om till och med läraren uttrycker sådana känslor för osssssssss.
"Du är en död sill"