I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kontakt med exet

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-09-28 18:01
misery: det är ju det jag har menat hela tiden :) är man känslig vill man helst inte veta hur underbar personen innan varit..fatta vilken press man känner då...på att vara mtk bättre, snyggare o så.
men vissa saker är väldigt nödvndigt o berätta, tex va som gick snett i förra förhålladnet o sånt, det hjälper ju det nya :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-28 18:01
fuC: haha okej =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-28 18:03
Princess_S F19

ok att man kanske inte ska prata om sex-detaljer och sådant, men om man inte klarar att ens partner nämner sitt ex när det gäller mindre intima saker så är det enligt mig inte den som pratar om det som har problem, utan den som inte kan ta det.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-09-28 18:04
jo, me nma nbehöver itne säga saker varje dag menade jag. ma nbehöver inte tjata om sitt underbara ex jämt. vi vet att dom har funnits. och om dom är så himla bra, varför tog det slut liksom? ma nkänner sig lite hånad av o jämt höra massa grejer, speciellt om personen i fråga itne har någon som helst kontakt med exet. men är dom polare är det ju en helt annan sak.

2004-09-28 18:06
Princess_S F19

men det beror ju på lite.

om man blir tillsammans med någon som just kommit ur ett långt förhållande så får man nog leva med att exet kommer upp i stort sett dagligen, rätt oundvikligt om man levt med någon väldigt nära väldigt länge.

och om du känner dig hånad när din pojkvän nämner ett ex så kanske du ska fundera lite över varför, för det låter inte hälsosamt

2004-09-28 18:12
nej me ndet är inte så att det precis hade tagit slut, va typ ett år efter vi träffades. me nhan har nästan slutat helt nu =)
vi pratade om det o han har nästan slutat. o ibland gör det inget om hon nämns. det kan ja gleva med =)

me nja ghar extremt dåligt självförtroende, blev mobbad o retad som liten, alltid dissad av alla o så. det påverkar liksom nutiden o framtiden. fast jag blir bättre o bättre p åatt inte vara svartsjuk =)

men ibland tänkrja gatt ha nhar sgt innan att ha nalltid ska älska henne o blabla till henne, men det tog slut o nu gilar dom itne varann. tänk o mnåt händer o ha nlämnar mig? sånna grejer poppar upp ibland o så får ma npanik. men jag blir som sagt dukktigare o duktigare på att slå bort det o tänka på att faktisk jag som är med honom n, o ha n har faktiskt gått med p åatt gifta sig nån gång, oi framtiden skaffa barn. preliminärt om 10 år :)
så jag måste ju va bra på nåt sätt iaf :)

2004-09-28 18:16
Princess_S F19

övervägt att säka hjälp?

2004-09-28 18:29
jo men nu mår jag ju bättre.
fast vad ska nån annan kunna göra för mig? det hjälper jui inte att prata med nån som inte känner mig.
jag får ju inte ett gratis gymkort bara föratt jag säger att ja är ledsen liksom.
att prata hjälper för stunden, me ninte alltid.
o ja gvill itne ha medicin för att må bra, ja gvil lta mig ur det här själv o känna att ja gkan :D

2004-09-28 18:30
Princess_S F19

jo, det finns terapi som hjälper långsiktigt, till exempel så kan man med hjälp av kognitiv beteendeterapi få hjälp med att ändra negativa tankar till mer positiva.

och vad har gymkort med något att göra?

2004-09-28 19:40
jamen ja gfår bätre självförtroende om ja gkan träna så ja gkänenr mig finare. liksom, det är inget fel att göra d. självklart skulle jag aldrig operera mig för att se bättre ut, me ndet skadar inte att motionera o t ex träna låret om man inte tycker dom e fina. ssen när jag ser resultt tror jag att jag komemr känna mig snyggare o så :)
skadar inte o försöka. funkar det inte så ringer jag doktorn =)

2004-09-28 19:51
Princess_S F19

jamen jag får bättre självförtroende om jag kan träna så jag känner mig finare. liksom,

behöver du gymkort för det?
ut och jogga, kvinna ^_^

2004-09-29 00:18
hahaha jamen jag ska träna låren, rumpan, o få bätre hållnig :)
ja promenerar varje dag faktiskt :)

2004-09-29 12:03
LilCam

moralpolis?
förklara?

2004-09-30 00:59
jag tycker misery_chick är vettig. såklart ;)
moralpolis my ass.

(eftersom jag inte är inne lika ofta så ser jag det ibland lite som att hon svarar åt mig. ..haha..) men iaf.

daundergrounder samt Princess_S : eller så kan det vara så att man varit ihop med sitt ex länge, är fortfarande vänner, samt känner att: frankly my dear, så skiter jag i hur stötande det kan verka om jag nämner denna person då och då.(?)

Det är ju knappast så att man säger saker i stil med: "Nej, lite mer åt höger för så brukade mitt X göra och det tyckte jag om". Bara för att man tycker sig ha rätt ha få tala om sitt tidigare liv behöver inte det betyda att man är en kallhjärtad, icke-sympatisk person med sadistiska behov.

2004-09-30 17:20
Sän: nej, ingen har sagt att folk är kallhjärtade. Men JAG tycker att man ska visa hänsyn till sin partner, oavsett vad det gäller. Visst, ma nbehöver itne sluta prata o msitt ex, men man ka nminsak lite iallafall.

Jag tycker att man ALLTID ska lyssna på den andra parten i förhållandet, vad det än gäller. SEDAN kan man ta sitt beslut och göra vad tusan man vill. Men det är bara min åsikt.

2004-09-30 17:47
Princess_S F19

håller med.

det e fett jobbigt, min fd flickvän är/var också min bäste vän. det höll i två år mellan oss. förlorade antagligen den jag älskar mest i världen och min bästa vän i samma slag, även om vi snackar... things can never be the saime again, som det sjungs..
Lugn!

2004-09-30 17:50
wiek. ja. det suger.

2004-09-30 17:56
Sän, det suger bigtime.. orden räcker inte till...
Lugn!

2004-09-30 21:56
wiek - hur länge sen var det ?
I'm watchin all of ya because your game is so poor

2004-09-30 22:21
snart en månad..
Lugn!

2004-10-01 02:13
hmm. för mig var det typ 2-3.(satan vad tiden går fort).men iaf . typ juni. och vi var ihop 3.5 år.

det är fan rätt tufft. man blir trött.