fucked up situation
så fort jag o tjejen har ett gräl så tar hon fram rakbladet o skär sig, hon e känslig som fan...... vad fan gör man.
shimmy shimmy yo
om du inte vill vara ihop med henne resten av livet så måste du dumpa henne. Sånt har man inte tid med. Och man kan inte vara ihop med någon som är så labil dumpa henne och säg åt hennes föreldrar att lägga in henne på psyket. Hon kommer att tacka dig när hon är 30 år och i livet
Jag är en tviiiiivelaktig figur
ger henne nret till en psykolog. det e nog inte för att ni bråkar hon skär sig
samma svar som alltid på frågor om relationer: prata ut det med henne, säg till henne att inte göra som hon gör, fråga varför hon skär sig och prata om det med henne. PRATA, ni kan inte ha en relation utan att prata med varandra!
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
förlåt, kanske lät lite brysk :S jobbigt för er båda, men försök att prata ut om det..
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
world1-PS sa det vettigaste hittills.. sluta hata. folk hanterar sina problem olika.
Lugn!
man skär sig för att den fysiska smärtan bedövar psykiskt illamående - inte för att vara elak. Tror du hon skulle må bättre om han gjorde samma sak? herregud prata med fruntimret.. och sluta dricka sprit.
hon kanske söker uppmärksamhet eller så försöker hon styra bråket/problemet så att det glöms å blir koncentrerat på det istället... ingen bra metod men de e bara spekulationer fråga henne varför hon gör så tror jag är en bra början.
Liqorice = Lakris minus u & t
shit!!! vilka kroppsdelar har hon skärt av?
Jag tror nig inte att hon har skurit av nått ^
No cake for the impurity!
vi ska gå till psykolog tillsammans o prata ut om detta
shimmy shimmy yo
jag har varit likadan men min pojkvän sa att han inte kunde va tillsammans med mej om jag fortsatte så...och jag lyssnade på honom :) meeen tror dock inte det hjälper för alla att göra så
kan va borderline..ja har fått den diagnosen...meeen dom hade fel..
handbojor! nää, men säg det någon som tar hand om sådant. jag känner tjejer som försöker få uppmärksamhet och verka speciella för att dem skär sig. tragiskt att säga men dem har fått mig att se på saken patetiskt. nästan fjortis liknande.
käft på er som pratar utan vetskap! vi grälar knappt alls, hon e 18 så ni vet.
shimmy shimmy yo
Toastare
2004-09-27 16:18
VISA RESPEKT Skriv inte att det är töntigt eller liknande, utan hjälp till. Annars skriv inget.
Jag skyller allt på Emma!
daUndergrounder: det har som du säger verkligen inget med förhållandet att göra. Det är ett problem som personen i fråga har. Oredan: Hur är vänskapen i ert förhållande? pratar ni om allt? Hon kanske är väldigt ledsen för något. Annars kan det ju vara att hon är psykiskt sjuk.
strength
Toastare
2004-09-27 16:21
psykiskt sjuk är hon nog inte, men hon mår nog psykiskt dåligt.
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo: Hur ska du/vi kunna veta om hon är det eller inte?
strength
ja tycker också de är löjligt tycker synd om de som gör de men d eotroligt dumt känt flera som gjort de men ja kan ändå inte låta bli att tycka det är så jävla dumt.. orättvist mot pojkvännen ockdå den där tjejn gör
Femme fatale
kontakta hennes föräsldrar om det är i den åldern och annars får du faktiskt snaka med henne och förklara att situationen tär på dig och erat förhållande och om det händer igenf år ni gå skilda vägar , det är jävligt fegt (ursäkta) av henne och utsätta dig för det här och säåtta dig i den här siuationen faktiskt.lycka till.
too hot fi dem<br>
Ok skriver lite till alla orkar inte svara på allas frågor, vi talar om allt möjligt, jag är nästan den enda som hon kan förlita sig till, hon tänker byta psykolog han va inge bra. hon har börjat berätta för hennes föräldrar iallafall mamman inte pappan än men snart så. jag har sagt att jag inte orkar hur mkt som helst men vi har det väligt bra i vanliga fall det är som att när hon blir ledsen över nått så blir det på en gång jättedåligt o hon försvinner iväg..
shimmy shimmy yo
doFFaP20> jag skrev den här topicen för jag satt vid datorn när hon vi bråkade.. o jag va så arg på henne och typ tänkte att hon skär sig bara lite granna och jag orkar inte bry mig det var inte mitt fel för hon förolämpade mig och jag ville inte förlåta henne. fattade du nått? iallafall.. kort efter det så gick jag o fråga om hon inte skulle komma ut från toan, jag fick inget svar och efter att ha försökt få upp dörren men misslyckat så ringde jag 112 för jag visste inte hur skadad hon var det var tyst där inne. medans jag pratade i telefonen så sprang hon ut, jag sprang efter och såg en blodig kniv vid handfatet... sprang efter henne upp till en kyrka men förlorade spåret där. efter ett långt tag så kom polisen och ambulans till kyrkan då hade jag hittat henne. de plåstrade om henne o så erbjöd henne hjälp men hon ville vara hemma med mig. hur som helst så tycker jag så synd om henne nu att jag vill bara ta hand om henne. jag älskar henne så jag kan inte bara dumpa henne, det vill jag inte heller.
shimmy shimmy yo
ingen aning, men det verkar ju knappast så trevligt. prata med ngn sopm har utblidning i att rädda folk
http://soundcloud.com/elbjornbjorn
återigen prata med hennes föräldrar om saken dom som vuxna måste ju ta sitt nsvar att hjälpa henne för du är för ung och har för lite erfarenheter för att hjälpa henne hur mycket du än vill .
too hot fi dem<br>
fuC - jag tror inte jag fattade vad du menar. menar du att om man mår dåligt så är det ingen ursäkt/anledning att skära sig? Oredan - jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att du måste komma ihåg att det inte är ditt fel att hon skär sig.
Om jag hade sag så här hade jag vart dum, Skär den dumma slnan ordentligt en gång så hon nästan dör så kanske hon fattar bättre än att göra fula ärr på sig. Men nu låter jag bli
Walk an live, talk and bum a claat ded´
hanzil F18 va snackar du om? gå inte till psyket? man behöver inte vara pysikiskt sjuk bara för man uppsöker psyket!! där finns det psykologer o läkare som kan hjälpa henne.(har själv jobbat på psyket i malmö både på akuten o där dom dömda sitter SVK) det e fan synd om tjejen! hon fördärvar sig! det finns en del olika typer av dom som skadar sig själva! vissa skadar sig själva för att känna den smärtan dom åstakommer itället för den som dom känner av det som hänt! sen finns det borderliners som bara vill ha upp märksamhet o viull att alla ska tycka synd om dom och vara i centrum. tycker lika synd om killen så får stå ut me allt detta o vad det innebär. tjejen behöver hjälp,så lär hon komma över detta beteende!
jag e så RAK att du blir SNE!
inte genom o lägga in sig kanske om d e d du syftar på! men hjälp får hon JA!
jag e så RAK att du blir SNE!
world1-PS: Det är för mig ett mirakel hur man löser en sånhär sak. Jag försöker bara se till att det inte händer igen och hjälper henne så gott det går.........
shimmy shimmy yo
shit alltså... hon behöver seriös hjälp och inte av dig
BANG!
-LaVousAllez- F18 Hur fan skulle jag kunna veta det?! det stod inte i hans inlägg. och jag trodde att han villa att man skulle skriva något i den här tråden och hälst inte något ironiskt. jävlar vad du verkar gilla att sätta folk på plats. vilken donna alltså fy tusan
BANG!
nu fick jag dåligt samvete
BANG!
hur många gånger har ni grälat? fan detta låter inte bra!
Jag kan förstå att det är väldigt jobbigt att gräla med henne, särskilt så som hon beter sig. Men betänk också detta; det är inte bara hennes förhållande. Hon mår uppenbarligen skitdåligt om hon skär sig själv och så, men då undrar jag; är hon verkligen stark nog att vara i ett förhållande just nu? jag gjorde just slut med min tjej för att jag mått dåligt och behöver reda upp mitt liv en smula, kanske är det samma för henne? jag menar, om hon skär sig såfort ni bråkar, hur trygg är hon då egentligen i erat förhållande? Jag förstår självklart ifall ni inte vill göra slut, jag menar älskar man varandra så gör man, går inte att ignorera bara sådär, MEN. Du kan inte låta bli att bli arg när du måste bli arg, du kan inte låta bli att kväva dina känslor för att kväva din ilska är inte långt ifrån att också kväva din kärlek. Det är klart, du är i en jävligt komplicerad sits; svälja stolthet gång på gång eller se din flickvän skada sig själv. Men jag antar att om du får henne att förstå att du inte kommer lämna henne bara för att ni bråkar så kanske det blir åtminstone en liten trygghet för henne så att hon åtminstone skadar sig mindre. Om psyket, kurator, terapeut eller något annat inte är något alternativ så se bara till att finnas där för henne, uppmuntra henne till konstruktiva saker och sådant, det brukar få människor att känna sig åtminstone lite mer meningsfulla. Men om inget av detta funkar så överväg någon form av hjälp, visst, just psyket kanske inte är för alla, men pröva att bara tala med någon kurator på en ungdomsmottagning, ibland räcker det med lite. Sen vet jag inte hur rätt jag har eller så, men om ni älskar varandra så vet jag åtminstone detta; att ni måste finnas där för varandra och tillåta er att känna saker. åt båda hållen, annars blir det bara urholkat.
"Du är en död sill"
Tja vad vet jag, låter som en ljusning i alla fall...
"Du är en död sill"
Försök få en remiss till psykiatrin. Blir det allvarligare finns juh möjligheten LPT. G.
ta bort tråden admin
shimmy shimmy yo