I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Utomkroppsupplevelser. något sånt

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-10-01 19:45

Utomkroppsupplevelser. något sånt

tja kom bara på en grej när jag läste en annan tråd här, det hände för ett par år sedan när jag var på min första lilla dejt haha.

ok, jag gick iallafall på gatan med honom och var jättenervös och blyg och babblade på om massa saker, sedan känner jag plötsligt som om det inte är jag som pratar och att jag typ svävar bredvid oss när vi går, som att jag tittar på mig själv fast ändå inte.
det kändes som att gaah jag vet inte vad.
jag var jag men det var ändå som att det inte var jag, hmmm flumm.
och visst det hade väl inte varit så konstigt om det bara varit så att jag sa saker och sånt som inte kändes som att det var jag? men nu var det också en känsla av att jag gick bredvid oss två och lyssnade, och att det var någon annan som pratade.
när det senare gick över (det varade väl typ 10 sek) så kände jag mig skitskum och konstig, hela kroppen kändes fel på något sätt.

haha ja.... uh vilka minnen. hmm är det någon som har haft någon liknande känsla?
alltså bara som att man på något sätt svävar bort till ett annat ställe, man kan röra på sig o så, prata, men man är på ett annat ställe ungefär, man tittar på sig själv, något sånt.... eller är jag bara riktigt riktigt konstig? haha

och nej jag tar/tog inte droger.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-01 19:58
typ när man sitter på tunnlebanan och stirrar in i väggen samtidigt som lite saliv sakta rinner ur mungipan, man märker det men gör ingenting åt det utan fortsätter bara att stirra.. och dregla.. händer mig titt som tätt, annars vet jag inte :)
vadå? jag dyster?

2004-10-01 20:10
hmm jag menade nog inte riktigt så ;)

haha men det verkar vara en trevlig upplevelse
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-02 12:02
haha ok så det är bara jag som har upplevt detta med att jag tittar på mig själv i några sekunder och ser mig själv röra på mig o prata? men att det liksom inte är "jag"

haha. jaja. I'm special.
jag ska inte nämna mitt lilla "sjätte sinne" också. haha

2004-10-02 14:14
Det händer mig då och då.
Jag vet inte om det är exakt samma känsla, men jag känner det iallafall som att jag tittar på. Inte är involverad på riktigt, bara tittar på..

2004-10-02 19:20
Det roliga är när man ser andra som går utanför sin kropp. Då får man säga till dem: Hoppa in i dig själv igen för fan det ser ju urlöjligt ut!

2004-10-03 12:09
Känns så för mig med ibland men då är det efter/under cannabis rus.
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad,
she turned the other butt, she can even call me dad."

2004-10-03 14:44
^ yeees. men jag tar då inte droger och har ändå känt det där.
jag kanske är hög på livet hö hö hö.
tssss.

eh det här är visst ovanligt, får väl känna mig ovanlig då :)

2004-10-05 01:50
Några gånger när jag varit full har jag sett mig själv som en "tvillingbror" utanför min kropp. Jävligt obehagligt... Har hänt mig två gånger när folk har varit med. Väldigt scary... Jag har tydligen pratat med mig själv också. Bägge gångerna var förövrigt på efterfest med tjejer som jag "raggat" upp...

2004-10-05 05:00
hellspawn1 P21

Jo, men de la ner projektet efter som det inte gick nått vidare. Hävdar de i alla fall.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2004-10-05 15:18
Det där händer fan mig relativt ofta... sjuk äcklig känsla är det i alla fall. Å andra sidan hör jag nog hemma på psyket men det är en annan historia..
REC #26<br>Team EA-Racing

2004-10-05 17:35
KÄRTBARN P27

haha ja detta lilla hjärta är halvlatino iallafall.

utveckla? njaaa, jag får se. det där har bara hänt en gång. annars har jag också en konstig känsla ibland som jag får, vi kan kalla det ett sjätte sinne, jag kan få värsta infallet att göra en viss grej o så händer det något speciellt.
tex jag kan känna om jag tar det där tåget så kommer jag möta på just honom osv. och det gör jag också.
får väldigt starka infall ibland.

una bruja? haha