I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

alla blir glorifierade när de dör?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-10-03 03:01

alla blir glorifierade när de dör?

ja, det känns så. så fort någon dör blir de helgonförklarade i principm jag tänker på vänner som gått bort, christer petterson, Anna Lindh, med fera. Anna lindh t ex var ju super, men innan alla dör visar folk inte mkt uppskattning för personerna ifråga??

kanske borde vi ta hand om varann och visa lite kärlek, medan vi fortfarande är i livet, istället för att spara på berömet, kärleken, tankarna, tills dennes död inträffat?

jag själv är likadan, men man inser inte hur mkt vissa personer betyder innan det är försent....

ta hand om varann, livet blir inte så jävla långt som man tänk o räknat med för alla. ta hand om de ni älskar, de som finns där, eller borde finnas där.

allt för mig, fridens...

Lugn!
Skivsamlare

2004-10-03 03:47
finns en grym låt på detta tema:
Digital underground-heartbeat props

2004-10-03 12:00
hiphop.....

alla startar rip trådar, gör si, gör så..
Lugn!

2004-10-03 16:46
terror...

yes, medhåll.... kommer inte på fler exempel prick nu, men d känns som att man borde visa kärleken, imorgon kan d va försent. annars kan man skita i d när personen i fråga dör..
Lugn!
Graffare

2004-10-03 18:19
Anna lindh är en hora,hon har inte gjort ett skit för sverige trots att hon satt i regeringen,och sen blev hon grymt glorifierad i media pga att hon dog..
dessutom,hur många kunde hennes namn innan hon dog?
att vara känd för att vara död?
inte något som passar mig-.-

"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Graffare

2004-10-03 18:20
ops sorry admins,var inte meningen med det stora mellanrummet.
råka komma åt enterknappen med kaffekoppen
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-10-03 18:22
Håller med om det dära att man bör visa sin uppskattning för dessa personer medan de fortfarande är i livet. Sen är frågan om alla som glorifieras efter döden verkligen förtjänar det? Vet att det är känsligt att tala illa om folk efter döden, men har har de inte gjort sig förtjänt av "beröm" under sin livstid, varför skall det då få det efter deras död bara för att det är någorlunda "tabubelagt" att man ska säga något illa om de döda? Sen om man tycker det är fel att säga något dåligt om en person som är död kanske det är bäst att itne säga någonting alls.

2004-10-03 19:57
Mmmm, Aaliyah, Liza "Left eye" Lopez och Tupac är ju också några exempel.. Yo, jag har inget att tillägga. Synd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-03 20:22
Tror att dem flesta över 15 år kunde namnet på Sveriges utrikesminister...fast det är ju sant att hon blev glorifierad när hon dog.

Iaf, tror jag det är som Banditqueen säger.

2004-10-03 22:01
_BanditQueen_ F19

håller med dig, desamma gäller när nån blivit dumpad av sin respektive, man kommer bara ihåg alla underbara, fina, vackra stunder. inte tårarna, ångeesten, bråken.
Lugn!

2004-10-03 22:20
"ett tag" är dock olika länge för olika personer, för mig, antagligen en livstid eller två.... :'(
Lugn!

2004-10-03 22:23
*John Lennon*
Han hade gloria redan innan men den blev starkare när han dog. Speciellt det sättet att dö på gör en till ett hjätte helgon.

2004-10-03 22:29
andy warhols konst blev ju uberkänd typ bara för att han dog, okej att han var en erkänd konstnär redan innan, men boomen kom ju efter hans död.
Lugn!

2004-10-04 08:17
MEN man borde visa uppskattning för personen redan när den lever, när den e död ere ju försent!
Lugn!
Poet

2004-10-04 09:32
Saken är ju den att alla mer eller mindre kända människor har fans/publik/anhängare. Sen precis som vilken annan människa som går bort, så gör ju de anhöriga nästan allt för att bevara minnet utav den personen. Och de människorna kommer i sin tur göra allt för att föra detta vidare.

Jesus, Mohammed, Hitler, Stalin... praktexemplar på folk som glorifierats efter sin död och är mytomspunna
At the gates of Eternity...

2004-10-04 18:32
BC99, nu förstörde du min tankegång, din jäkel! baah :(

ska läsa d du skrev igen, o komma med nåt dräpande :)
Lugn!